Permalänk

Blue-ray hjälp

Hej! har precis blivigt medlem på sweclockers.
kändes som att detta e den rätta sidan om man behöver hjälp med DIV dator klydd.

jag har precis införskaffat mig en blue-ray spelare/brännare som inte riktigt vill som jag vill.

när jag ska spela upp en blue-ray film på datan så kan jag bara ha minimum storlek på mitt "fönster" (på blue-ray spelaren) jag använder cyberlink power dvd programet som följde med i lådan till blue-ray spelaren ( som förövrigt suger med tanke på att man bara får basic veritionen av det o man måste köpa en jävla produkt nyckel om man vill ha den fulla veritionen så man slipper 2kanals ljud) tar gärna tips om det finns några gratis program att ladda ner....

nu till mitt problem om jag försöker köra fullscreen så blir halva bilden på skärmen bara vertikala streck. precis som när man öppnar tex aftonbladet o bläddrar ner försnabbt så texten strecks ut. dvs jag kan bara köra filmen med så liter fönster som möjligt.

jag har precis köpt nya grejor till min burk. vill bara kolla med er om det kan va något fel med min håtdvara eller nått som inte matchar tillsammans

LG GGW-H2OL BLUE-RAY
WESTERN DIGITAL RAPTOR 74 GIG
KINGSTON HYPERX 1 GIG X 4 (1066MHZ)
ASUS M3A32-MVP DELUXE/WIFI-AP
AMD PHENOM X4 9750 2,4 GHZ
XFX GEFORCE 9600 GT
CORSAIR CMPSU-750TXEU 750W
OPERATIVSYSTEM WINDOWS XP

jag har en philips 42" HD redy tv som jag kör allt igenom
har prövat att ändra inställningarna i grafikkortet, men det kvittar vilken upplösning som jag kör med det blir samma skit endå.
VAD FAN SKA JAG GÖRA?????

ps. jag sover inte med min data o går heller inte på daiter genom den,
dvs har ganska normala kunskaper innom windows värden (ingen programerings människa)

mvh christian