Permalänk
Medlem

Streama film över nätverk

Hej, e komplett novice på detta område och har ingen koll egentligen på vad jag skall söka på, kollade i "läs denna först innan du postar" men de fanns inget matnyttigt alls där...

Jag har en Asus Eee 701med EeeUbuntu på och en stationär dator med Vista på, jag skulle vilja kirra min stationära som en slags mediaserver eller vad man skall kalla det... dvs jag vill se/lyssna på media på min eee via den stationära borde ju finnas ett sätt att få detta att funka smidigt här hemma tycker man....

Hoppas de e rätt forum osv och att tråden inte funnits framför näsan på mig hela tiden...

Permalänk
Medlem

Det ska gå att dela ut hårdiskarna på vista datorn och mounta dom på laptopen.
Tyvär är jag inte så bra på ubuntu så kan inte hjälpa dig å mycket.

Men att dela ut en hårdisk i windows är inte så svårt, sen antar jag att du borde hitta nått om du googlar på typ mounting network drives ubuntu

Permalänk
Medlem

Installerade XBMC, fifan va bra de funkar... funkar tillåmed klockrent med packade filer...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unaz
Installerade XBMC, fifan va bra de funkar... funkar tillåmed klockrent med packade filer...

har det i xboxen men visste inte att det gick att köra det i en pc..

komplicerat eller?

Visa signatur

*Master| P190 | C2Q Q6600/NH-U12F | P5B PREMIUM VISTA EDITION | XMS2 6400 4GB CL4 | 8800GTS | Raptor 74GB + 1x400 + 2x500 + 1x750 + 2x1000 | 1200W |22w"|
*SLAVE | C2D E4300 | P5B MX/WIFI | XMS2 6400 2x1024 CL4 | Gainward 8600GT | 2x400 | 19w |
*HTPC | Antec FUSION | i övrigt som "SLAVE - skärm