Permalänk
Medlem

Filmdator frågor

Är helt ny på HTPC osv, kan absolut ingenting så retas inte.

Det är så att jag har en gammal dator till övers.
En Lap Power med en Pentium 2:a, 400mhz, 256 ram.
Funderar på att koppla in den till min tv för att spela upp film & musik.

Vilket operativ ska jag ha?
Jag har inget behov av att surfa eller något liknande, möjligtvis vill jag kunna lägga in musik samt film genom nätverket.

Antar att mediacenter är för krävande för stackarn?
Finns det något liknande gratisprogram?
Ska jag skita i den och slänga och försöka hitta något annat?

Kom gärna med förslag!

/Anton

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

Re: Filmdator frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anton89
Ska jag skita i den och slänga och försöka hitta något annat?

Ja

[QUOTE]
Kom gärna med förslag!
[/QUOTE]

chippad xbox1 bör inte vara så svårt att få tag på och priset borde inte bli så saftigt heller

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Re: Filmdator frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
[B]Ja

chippad xbox1 bör inte vara så svårt att få tag på och priset borde inte bli så saftigt heller

/Daniel

Har ju en xbox ingen använder, kan man flytta över musik och film till xboxen om man chippat den?
Vad kan man mer göra för skoj med chip?

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem

får inte diskutera för mycket om xbox och chip här, men får du den chippadoch dunkar in xbmc på den har du en av de bästa mediaspelarna som finns på marknaden

du kan flytta över, men streama från din dator är ju så mycket enklare

sök på xbox och xbmc på formuet har du allt material du behöver, annars finns google

/Daniel

Permalänk
Medlem

Såg att xbmc inte finns för xbox längre förrutom på internet.
Men i teorin så kan jag installera linux på en dator och köra xbmc på den?
Även fast det inte riktigt blir samma sak.

Chip är väll inget olagligt att prata om eller?

/Anton

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur menar du nu? xbmc utvecklas för xbox och det kommer ut nya versioner var och varannan vecka...

och vadå? "förutom på internet" förstår inte riktigt hur du menar där, distributionen av xbmc har alltid skett via internet

har du en tillräckligt kraftig burk så visst, men inget som kommer funka på din p2:a

eftersom du har en xbox redan som ingen använder, så tycker jag det är ett lysande val.

forumet har regler om chip och chippning av konsoller, därför kan jag inte intruera dig mer tydligt om hur du skall göra

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

hur menar du nu? xbmc utvecklas för xbox och det kommer ut nya versioner var och varannan vecka...

och vadå? "förutom på internet" förstår inte riktigt hur du menar där, distributionen av xbmc har alltid skett via internet

har du en tillräckligt kraftig burk så visst, men inget som kommer funka på din p2:a

eftersom du har en xbox redan som ingen använder, så tycker jag det är ett lysande val.

forumet har regler om chip och chippning av konsoller, därför kan jag inte intruera dig mer tydligt om hur du skall göra

/Daniel

Har lånat en xbox som var chippad, och det fanns redan xbmc på den.
Kan du länka någon bra guide för att ställa in nätverk på xbmc eller liknande?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du får söka på forumet eller googla, eller xbmc's officiella sida

där kommer du hitta hjälp, hoppas att xbmc versionen du har på xboxen är hyffsat uppdaterad

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

du får söka på forumet eller googla, eller xbmc's officiella sida

där kommer du hitta hjälp, hoppas att xbmc versionen du har på xboxen är hyffsat uppdaterad

/Daniel

Kom på hur man gjorde efter ett tag, jävlar va bra xbmc är.
Överlägset alla dvdspelare iaf
Tack för att du fick igång mig på denna ide!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

inga problem, ja xbmc är lysande, nu har du nåt fram tills du känner att högupplöst är en bra idé då finns xbmc för olika operativ, själv skall jag börja experimentera lite med min laptop, ubuntu och xbmc

/Daniel