Permalänk
Medlem

Ny rig, kommentera!

Skärm :
SAMSUNG SYNCMASTER 2493HM USB 24# WIDE SVART

Grafikkort:
ASUS RADEON HD4870X2 2GB GDDR5 DVI HDTV PCI-E x 2

Processorkylning:
ZALMAN CNPS9700 NT SKT-775/AM2/754/939/940

DVD:
LG BLU-RAY 6X BD-ROM HD-DVD-ROM DVDRW SATA RETAIL

Minnen:
CORSAIR DOMINATOR 4GB DIMM DDR2 PC8500 CL5 DHX (2X2GB)

Nätagg:
COOLER MASTER REAL POWER MODULAR 1000W

Processor:
INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775

Chassi:
ANTEC P182B GUN METAL BLACK MIDITOWER ATX

HDD:
WESTERN DIGITAL RE-2 500GB SATA/300 16MB

Moderkort:
ASUS P5Q DELUXE P45 S-775 ATX

Någon som har några kommentarer på detta? Rätt grejor, bra kompabilitet med varandra osv?

Tacksam för svar!

(Allt köps på Dustin.se)

Permalänk
Medlem

vackert ,, men varför 1000w nätagg ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
vackert ,, men varför 1000w nätagg ?

Nej men jag tänkte att man skulle ha så att det räcker och blir över. Det jag letar efter är ett nätagg som har sladdar med nät runt om sig så att man slipper det här eviga trasslet.

Någon som kan komma med ett bra förslag på ett bra nätagg med detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomen
Nej men jag tänkte att man skulle ha så att det räcker och blir över. Det jag letar efter är ett nätagg som har sladdar med nät runt om sig så att man slipper det här eviga trasslet.

Någon som kan komma med ett bra förslag på ett bra nätagg med detta?

Alla Corsairs

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Hedersmedlem

Har för mig att inte alla kablar är sleevade på Corsair men mitt Tagan är det sleevat fast det är inte 1000W jag har.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Okej, tack. Bytte till en sådan: CORSAIR TX 750W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomen
Okej, tack. Bytte till en sådan: CORSAIR TX 750W NÄTDEL ATX12V 2.2 / EPS12V

det är bra

Visa signatur

[Intel E8500@3,9] [Gigabyte Radeon HD 4870 512] @CF [XFX Radeon HD 4870 512] [Corsair TWIN2X 6400 800Mhz DDR2 4096MB] [Gigabyte GA-X48-DS4, X48, Socket-775] [Thermaltake Toughpower 750W]

Permalänk
Medlem

Vacker dator tbh, för har ungefär exakt samma beställning på G förutom skärmen och kylaren

Dock om jag inte har fel så ska Western Digital 320/640/1TB vara snabbare än Western Digitals 250/500/750 hårddiskar. Rätta mig om jag har fel!

Visa signatur

Intel E8500 E0 3.16GHZ @3.5GHZ | Corsair VX550W | Sapphire HD4870 512mb 810/1100 | Asus P5Q-E 1406 Bios | Antec Three Hundred | XMS2 Corsair 2x2GB PC-6400 800mhz | WD Caviar Blue 640GB 7200RPM 16mb | Windows Vista Home Premium 64-bit SP1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xoxo
Vacker dator tbh, för har ungefär exakt samma beställning på G förutom skärmen och kylaren

Dock om jag inte har fel så ska Western Digital 320/640/1TB vara snabbare än Western Digitals 250/500/750 hårddiskar. Rätta mig om jag har fel!

Har ingen riktig koll på det faktiskt, man kan ju se efter om det är så. Antagligen har du rätt eftersom du har det på känn.

Permalänk
Inaktiv

Här kommer jag och inkräktar, hoppas det är ok :D?

http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=607-41751

Bättre förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xoxo
Vacker dator tbh, för har ungefär exakt samma beställning på G förutom skärmen och kylaren

Dock om jag inte har fel så ska Western Digital 320/640/1TB vara snabbare än Western Digitals 250/500/750 hårddiskar. Rätta mig om jag har fel!

Du syftar alltså på denna serie eller?
http://www.dustin.se/pd_5010150885.aspx

Permalänk
Avstängd

Re: Ny rig, kommentera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomen
Processor:
INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775

Vill du att datan skall klara mycket bra prestanda i kommande spel som skalar bra (börjat dyka upp och lär komma en hel del av den sorten) så köp en riktig quad

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Vill du att datan skall klara mycket bra prestanda i kommande spel som skalar bra (börjat dyka upp och lär komma en hel del av den sorten) så köp en riktig quad

Är det verkligen så på g då med quad-corestöd. Jag har hört på många andra håll att man klarar sig bra med Dual Core än så länge.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ny rig, kommentera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Vill du att datan skall klara mycket bra prestanda i kommande spel som skalar bra (börjat dyka upp och lär komma en hel del av den sorten) så köp en riktig quad

Eller kör skiten ur ditt planerade köp & investera i en riktig Quad oavsett fabrikat när majoriteten av dom spel du använder stödjer det.

Edit: Kan rekommendera dig att hoppa över CNPS9700LED kylen. Den funkar bra på lägsta varv men låter som en höfläkt när man varvar upp den.
Ska du inte klocka så funkar den iofs hyfsat.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusko
Eller kör skiten ur ditt planerade köp & investera i en riktig Quad oavsett fabrikat när majoriteten av dom spel du använder stödjer det.

Edit: Kan rekommendera dig att hoppa över CNPS9700LED kylen. Den funkar bra på lägsta varv men låter som en höfläkt när man varvar upp den.
Ska du inte klocka så funkar den iofs hyfsat.

Meningen är att jag ska klocka. Vilken kylare kör du med för att komma upp i sådana hastigheter?

Permalänk
Medlem

Kör med en TRUE, därmed inte sagt att det inte finns andra som är bra.
OCZ Vendetta 2 verkar riktigt bra och börjar dyka upp lite varstans. Har en polare son kör en Sunbeam Tuniq Tower i ett likadant chassie som du tänkt dig. Med Tuniqen riktad uppåt får han bättre temps än med en TRUE riktad horisontellt, det kan ju vara nåt att ta med i beräkningarna.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Re: Ny rig, kommentera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusko
Eller kör skiten ur ditt planerade köp & investera i en riktig Quad oavsett fabrikat när majoriteten av dom spel du använder stödjer det.

Majoriteten?
det räcker väl att ett bra spel finns. en quad lär ju köra alla spel som finns nu utan problem
Grid fungerar mycket bättre på en quad (amd) jämfört med en dual. Spelmotorn neon är optimerad för PS3 och då kör spelen många trådar. intels quad fungerar inte alls lika bra även om även den är bättre än dual processorn.

Man får kanske rätt bra genomsnitt på fps men då och då kan intel lagga för PS3 optimerade spel

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Re: Re: Re: Ny rig, kommentera!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
intels quad fungerar inte alls lika bra

Nu blev det kanske lite väl hårda ord. Nämn gärna att det rör sig om spekulationer, att det är oklart om eventuella effekter är märkbara och att inga källor finns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Majoriteten?
det räcker väl att ett bra spel finns. en quad lär ju köra alla spel som finns nu utan problem
Grid fungerar mycket bättre på en quad (amd) jämfört med en dual. Spelmotorn neon är optimerad för PS3 och då kör spelen många trådar. intels quad fungerar inte alls lika bra även om även den är bättre än dual processorn.

Man får kanske rätt bra genomsnitt på fps men då och då kan intel lagga för PS3 optimerade spel

Så du menar att man ska ha en amd quad alltså?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomen
Så du menar att man ska ha en amd quad alltså?

Ja om du tänker på framtiden.

Angående källor på detta så är det inte mycket och hitta på nätet. ALLA sajter testar spel med intel. Och speltillverkare har just börjat lära sig optimera för PS3 samt att den har börjat sälja bra på senare tid.
Vad du har och gå på är fakta om hur de olika processorerna fungerar. Och det är ett välkänt faktum att AMD är klart bättre på trådhantering. C2D är också bra på trådhantering men den har en stor begränsning och det är endast två kärnor. Drar spelet igång mer än två trådar så måste trådarna lägga sig på samma kärna och det är en klar prestandaförlust.

Race Driver Grid är ett spel som är optimerat för PS3 och det spelet fungerar även bättre på AMD. Du kan få högre FPS med en Intel men det är inte det som är det viktiga, det viktiga är att du inte har för låg FPS när det drar på mycket kräm.

Här kan du se en lista på FPS mellan olika datorer i startögonblicket i GRID (upplösnignen är så låg som möjligt för att just se hur mycket processorerna går för).
http://www.forumdeluxx.de/forum/showpost.php?p=9276530&postco...
Då drar spelet på ordentligt

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

Okej det ser väl bra ut. Men det är ändå bara spelet GRID och det är helt ointressant för mig. Jag tror jag ska köra på Intel ändå. Vilken jävla prolle ska man ha i så fall?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomen
Okej det ser väl bra ut. Men det är ändå bara spelet GRID och det är helt ointressant för mig.

Om du skall ha ett sådant monstergrafikkort så kommer även AMD gå bättre i andra spel. i alla fall om du skall köra på höga upplösningar.
Det kortet kan hantera så mycket I/O och det har AMD bättre kapacitet och klara.

Så fort spelet blir tungdrivet så går det bättre på amd

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem

kanske har fel nu men har för mig att du ska ta en veloci raptor om det ska bli nån större skillnad