Permalänk
Medlem

vart riktigt nice synd att man själv inte ha nått liknande i hdd utrymme >_<

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Inaktiv

Gör en HDD-domino av de gamla och opålitliga diskarna.

Permalänk
Medlem

nu blev jag ledsen när du sa billigt sharkoon chassi det är sött

Permalänk

Jag inser två saker när jag ser ditt bygge och din hörna:
1. Grymt fett bygge! 10p, egentligen mer!
2. Jag är långt nere i nördträsket. Jag fick gåshud när jag tittade på bilderna. På riktigt! Det har aldrig hänt förr på sweclockers..
En sak till.. Jag (och jag vet att vi är fler) avskyr biler på "hörnor" men din var undantaget som bekräftar regeln! Den hade ju något att visa!

Grymt jobbat!!

Visa signatur

/j
http://jonk.pirateboy.net
there is no place like 127.0.0.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
nu blev jag ledsen när du sa billigt sharkoon chassi det är sött

Det är absolut inget fel på Sharkoon-chassit. Man får väldigt mycket för pengarna, men det är inget high-end-chassi. Dessutom är den gigantiska fläkten på sidan betydligt mer högljudd än man skulle gissat. Det kommer iaf inte att pensioneras utan jag ha lagt in de "överblivna" diskarna som är något att ha i den, så får vi se om jag behöver mer utrymma någon gång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonkastonk
Jag inser två saker när jag ser ditt bygge och din hörna:
1. Grymt fett bygge! 10p, egentligen mer!
2. Jag är långt nere i nördträsket. Jag fick gåshud när jag tittade på bilderna. På riktigt! Det har aldrig hänt förr på sweclockers..
En sak till.. Jag (och jag vet att vi är fler) avskyr biler på "hörnor" men din var undantaget som bekräftar regeln! Den hade ju något att visa!

Grymt jobbat!!

Tackar. Det var onekligen en rätt häftig känsla att packa upp alla de där 500GB-diskarna. Dessvärre har den mesta av spänningen i byggandet utvattnats pga den jobbiga kabeldragningen - båda i servern och speldatorn. Varför kan de inte göra strömkablar och S-ATA-kablar mjukare och mer flexibla? Och den som hittade på S-ATA-kontakterna borde kölhalas. Trots försiktighet har jag lyckats förstöra kontakterna på två kablar under mitt bygge bara genom att dra lite i dem.

Permalänk

Massor med TB /me like.

Permalänk
Medlem

mycket semesterbilder du får gärna donera de gamla diskarna till mig
sli-dr expert är en klassiker, som fortfarande sitter i min spelburk

10p!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag gillar sista bilden att man ser att du har en Logitech G25:a

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd

bara en fråga varför 2 grafikkort i datorn hade förstått om den va 2 identiska kort (sli) men ett 8800gt o ett 7900 kan som aldrig bli bra

ja ja snygg skryt rigg ..den som har mest GB när han dör vinner

10 poöng får du

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggemc
bara en fråga varför 2 grafikkort i datorn hade förstått om den va 2 identiska kort (sli) men ett 8800gt o ett 7900 kan som aldrig bli bra

[...]

Han har tre skärmar.

Permalänk
Medlem

mycket mäktiga riggar. är jävligt avundsjuk

Visa signatur

bläe

Permalänk

Hur rullar servern nu med alla diskar i?

Permalänk
Medlem

Hehe, inte lust att sälja filservern precis som den är?:D

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk
Medlem

Sitter med samma chassi. PC-V2100. Onekligen fint om 3.5"/5.25" platser, men tanken slog mig; dina strömkablar till diskarna ligger mellan diskarna på några av bilderna. Du har dom inte där nu hoppas jag.. Det lilla mellanrum som finns mellan diskarna blir så gott som blockerat om du lägger kabel där.
Mina erfarenheter är att man behöver fritt mellan diskarna och BRA flöde för att kyla de 12 diskar man sätter där..

Har haft planer på att ta bort "väggen" mellan PSU och diskracken; de smala lufthålen där kan göras bättre.

Även kapat bort det stansade gallret där nere/bak på chassit, och ersatt med kromgaller.

Chassit är stort, men det är inte optimerat för luftflöde, tyvärr.

Själv sitter jag i dagsläget med:
4x74 Gb Raptors (2st ej mountade)
4x200 Gb
1x160 Gb
1x750 Gb
3x1000 Gb

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Filservern är ju rena rama drömmen ! (:

Visa signatur

Det är jag som är frågarN, tjatarN och gnatarN. :)