Permalänk
Medlem

Du fick en tia trots att det inte var 1tb diskar, funderade först på en 9:a men såg jag att du hade platser över!

Annars mycket stilren och fin.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Inaktiv

Nice system, keep up the good work man

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AntooNzor
HR-03 plus passar ju inte på GT?

Aj då! Det har du ju rätt i. Jag hade tänkt köpa ett 8800GTS-kort, men i sista stund ändrade jag mig... Får se om det går att ordna på något sätt, annars får jag se om det går att byta den.

Permalänk
Medlem

Antar att de hemliga bilderna inte är semesterbilder från Canarieöarna...

Nä, Men det är väldigt nice. Gillar chassit mycket. Även om jag höll mig till en av de mindre varianterna. Dock så klurar jag på ditt treskärmssytem. Har du två olika grafikkort i datorn då? Eller är det vad SLI-DR betyder?

Fredag idag.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof Du fick en tia trots att det inte var 1tb diskar, funderade först på en 9:a men såg jag att du hade platser över! Annars mycket stilren och fin.

1TB-diskarna är tyvärr för dyra än. 500GB-diskar ger mest GB per krona så det fick bli dessa, men i gengäld några fler. Dessutom går det bort färre GB i RAID5-konfigurationen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Antar att de hemliga bilderna inte är semesterbilder från Canarieöarna...

Nä, Men det är väldigt nice. Gillar chassit mycket. Även om jag höll mig till en av de mindre varianterna. Dock så klurar jag på ditt treskärmssytem. Har du två olika grafikkort i datorn då? Eller är det vad SLI-DR betyder?

Fredag idag.

Inte Canarieöarna, men Etiopien (och diverse andra ställen).

SLI-DR-kortet kommer sitta i servern, men jag kommer att köra två olika grafikkort i samma burk, men inte i SLI. korten kommer alltså att jobba separat så när jag spelar spel kommer jag bara ha kraften från ena kortet, men när jag jobbar i Windows kan jag använda 3 (eller 4) skärmar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Vadå 2 grafikkort?

Visa signatur

HHKB Pro2 - HHKB Pro JP - IBM Model M SSK - Phantom - GH60 - LZ-GH - Raptor K1 - Ducky Shine3 TKL - Filco Majestouch2 Ninja

Permalänk

ööhm, finns DFI Lanparty nF4 SLI-DR Expert med DDR2 nu?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pheting
Vadå 2 grafikkort?

Vad "vadå 2 grafikkort"? Jag kommer att ha två stycken grafikkort i min nya speldator. Inget konstigt med det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
ööhm, finns DFI Lanparty nF4 SLI-DR Expert med DDR2 nu?

Errm, nej så klart inte. Ett litet typo som är fixat nu.

Permalänk

fyfan vad vackert! gillar verkligen chassit och hdd racket

Permalänk
Medlem

Mm, Vackert! :):up:

Permalänk

Riktigt fint chassi! vad kostade det? mumsigt med mycket diskar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rphaza
Fina grejer. Det lian li chassit verkar så himla nice. De fläktar som följer med, är de tysta?

// Mackan

2 av fläktarna är tysta den trdeje högst upp är lite högljud men den kan ma lett byta ut om man vill få den tyst.

Permalänk
Medlem

Vad ligger tempsen på dom då? Skulle vara kul med en screenshot därman ser 8 hårddiskar

Riktigt vacker

Om du tittar 3 sekunder på varje bild, tar det 360 timmar o se alla...

Visa signatur

Bustin double glocks
Galatasaray<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brainchild
Aj då! Det har du ju rätt i. Jag hade tänkt köpa ett 8800GTS-kort, men i sista stund ändrade jag mig... Får se om det går att ordna på något sätt, annars får jag se om det går att byta den.

Okej, lycka till

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 @ 3200MHz (8*400) | Corsair 3gb DDR2 PC6400 | Radeon HD4870 512mb | Corsair 520W | 320gb + 500gb | Gigabyte GA-P35-DS4 rev. 1.0

Citera mig så att jag hittar tillbaka! :]

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Man blir lite avundsjuk

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brainchild
Det är ingen hemlighet. Jag och min sambo fotograferar väldigt mycket och vi vill absolut inte bli av med några av våra bilder. Vi har över 30000 bilder tillsammans - än så länge. Daglig backup skyddar mot hårddiskhaveri eller liknande, men skulle det börja brinna så är det ju kört, men det lär inte brinna hemma hos oss och på banken samtidigt.

Har du många bilder och vill vara säker på att de inte försvinner kan jag varmt rekomendera smugmug (http://www.smugmug.com/).Har själv mina bilder där. Kostar från 40$/år. De har trippla backupper så risken att de skulle försvinna är extremt liten. Vill du ha lite rabbat kan du även skicka ett pm (gäller alla här ) så kan vi prata mer om det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ubuntu är inte linux:)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Unix
fint bygge

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nice man blir riktigt sugen på att skaffa mera hdd då man sitter riktigt trångt till som det är men kommer nog inte ha råd med nån större uppgradering fören efter sommaren :/ om nu inte datordelar faller extremt mycket i pris vilket inte är så sanoligt^^

Visa signatur

i7 970 || EX58-UD5 || R9 290X || Vengeance 24GB || HX 850W || 5,7 TB SSD, 20 TB HDD + 58 TB NAS || U3011 + 3007WFP + 2x LP2065 || Lian li PC-A71B || Asus Xonar STX + Sennheiser HD595 || Qpad MK-85 + Qpad 8K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ertan
Vad ligger tempsen på dom då? Skulle vara kul med en screenshot därman ser 8 hårddiskar

Det ska jag försöka fixa när systemen är färdiga. De sista delarna bör komma i morgon så då kan jag sätta igång med bygget på allvar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Har du många bilder och vill vara säker på att de inte försvinner kan jag varmt rekomendera smugmug (http://www.smugmug.com/).Har själv mina bilder där. Kostar från 40$/år. De har trippla backupper så risken att de skulle försvinna är extremt liten. Vill du ha lite rabbat kan du även skicka ett pm (gäller alla här ) så kan vi prata mer om det.

Det låter lite intressant, fast jag tror det skulle bli mer kostnadseffektivt att ha en extra disk hos en kompis som är uppkopplad dygnet runt som man göra nattliga backuper till. Jag får fundera på det dock. Tack för tipset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddha
ubuntu är inte linux:)
http://sv.wikipedia.org/wiki/Unix
fint bygge

Jaja, "Ubuntu Gnu/Linux" då.

Permalänk

Mycket snygga bilder, vad har du för kamera?

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt... blir en 8a från mig

160gb'aren ser lite utmobbad ut :'(
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/12571-full.jpg

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basic_version
Mycket snygga bilder, vad har du för kamera?

Tackar! Jag har en Canon EOS 20D. Tyvärr så är bilderna tagna på kvällen så jag har varit tvungen att använda blixt (extern reflekterad i taket) och ganska högt ISO-tal, men hellre det än inga bilder alls.

Uppdatering av bygget: jag fick resterande delar igår så jag har börjat på ombyggnaden av min arbetsstation, men det tar längre tid än jag förväntat mig eftersom chassit är ganska trångt och strömkablarna är väldigt styva. Fler bilder kommer förhoppningsvis ikväll.

Fler bilder ligger äntligen uppe.

Permalänk
Medlem

Så snygg datorhörna du har!:P

Permalänk
Medlem

Fina byggen!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Du fick en tia i och med du har ett lian li 2100...

Visa signatur
Permalänk

Tackar. Det är onekligen ett bra chassi. Bättre än vad jag förväntat mig t.o.m. Verkligen tur att jag inte gick på budget-linjen som jag tänkte först och köpte ett Chieftec Mesh.

Permalänk
Medlem

Jag köpte två såna här. http://gtek.se/index.php?mode=item&id=2901&session=038594d0e1...

så nu får jag in en del diskar i min låda, fast jag har inte plus lådan.

Visa signatur
Permalänk

Jag har några liknande fast Cooler Masters variant för 4 hårddiskar. De sitter i mina gamla filservrar så när jag är färdig med migrationen av data så ska jag flytta över två sådana i min nya server så att jag får plats med övriga hårddiskar. Bilder kommer när det är färdigt.

Permalänk
Medlem

Fina bilder och BAMSIGT system. Jag blir så avundsjuk Du får lycka till med resten av bygget. 10p så klart!