Permalänk
Medlem

Anti-depp hjälp(mår inte bra)

Hej, det är så att ja har börjat må väldigt dåligt nu på senaste. Jag känner inte för o göra nått alls, och när ja väl försöker så klarar ja inte av o koncentrera mig. Så det blir bara skit med allt. Nu blir även skolan lidande för detta, och har även funderat på o hoppa av för ja känner att ja inte klarar av detta mer. Visst ja går sista året på en gymnasielinje och jag gillar verkligen det ja gör. Det är bara det att ja klarar inte av o göra det nu längre...

Allt börja för ungefär en månad sen, och varje dag har det bara blivit värre o värre. Vet inte riktigt va ja ska ta mig till. Har sett att ett par st här på forumet går på antidepp. Ska man kontakta en psykolog för o få detta? Det är så att ja har sjukt svårt o lita på personer nu förtiden. När man inte litar på nån så kan man inte prata om sånthärnt heller. Har ni några tips på vad ja borde göra och hur ja ska bära mig åt?

Permalänk
Medlem

Re: Anti-depp hjälp(mår inte bra)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GreeM
Hej, det är så att ja har börjat må väldigt dåligt nu på senaste. Jag känner inte för o göra nått alls, och när ja väl försöker så klarar ja inte av o koncentrera mig. Så det blir bara skit med allt. Nu blir även skolan lidande för detta, och har även funderat på o hoppa av för ja känner att ja inte klarar av detta mer. Visst ja går sista året på en gymnasielinje och jag gillar verkligen det ja gör. Det är bara det att ja klarar inte av o göra det nu längre...

Allt börja för ungefär en månad sen, och varje dag har det bara blivit värre o värre. Vet inte riktigt va ja ska ta mig till. Har sett att ett par st här på forumet går på antidepp. Ska man kontakta en psykolog för o få detta? Det är så att ja har sjukt svårt o lita på personer nu förtiden. När man inte litar på nån så kan man inte prata om sånthärnt heller. Har ni några tips på vad ja borde göra och hur ja ska bära mig åt?

Går själv i dessa depptankar, så jag vet hur det känns. Mina är inte så allvarliga så jag tycker att jag borde söka hjälp.

Det du gör imorgon när du vaknar är att du ringer vårdcentralen och berättar om din situation. Ibland räcker det med verbal terapi, alltså en psykolog. Men om det inte hjälper så kan du få medicin utskriven.

Men om du själv känner att det här inte fungerar så tycker jag självklart att du ska ringa så fort som bara möjligt.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

mådde oxå skit tills jag såg den här hjälpte mig nåt oerhört
http://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8&feature=related

glo å sen rycker du upp dig är mitt tips de funkar mycke bättre än förväntat ingen annan än du själv kan få dig att må bättre!

så jag delar här mig med mig av hemligheten!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Vafan är det där för scientologi-mumbo-jumbo?

Gå till din vårdcentral, berätta att du är nere och har undergångstankar så kommer du få en akuttid.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!

glo å sen rycker du upp dig är mitt tips de funkar mycke bättre än förväntat ingen annan än du själv kan få dig att må bättre!

Ha, då får det o låta väldigt enkelt. Det har alltid funkat förut, jag har haft lite problem. Men har alltid kommit igen efter ett tag efter dom, men det är nått som är väldigt fel nu. Blir bara värr o värr. Just därför fråga ja här va man skulle ta sig till.

Permalänk
Medlem

Håller med nikce.
Har själv haft detta problem på gymnasietiden.
Gjorde som så att jag läste 3:e året på halvfart, dvs det blev ett 4:e också.
Men viktigast av allt är att ta kontakt med personer vars yrke handlar om detta som vet hur man blir bra igen.

Mitt förslag är att gå till din vårdcentral eller ringa dem för att få reda på var annars man ska vända sig och då ringa detta ställe istället.

En annan viktig faktor är att ju längre man är deppig desto svårare är det att ta sig ur det, så se till att göra något åt det så fort du kan och berätta det för din familj med om du kan, de bör vara villiga att hjälpa till med.

Hoppas du kommer må bättre snart.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

Får ta en ledig dag o prata med vårdcentralen imorn. Kan även försöka prata med mammsen, men hon kommer säkert glömma bort det eller inte ha tid ändå som vanlig... Kommer med uppdateringar imorn om hur det går o allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ha, då får det o låta väldigt enkelt. Det har alltid funkat förut, jag har haft lite problem. Men har alltid kommit igen efter ett tag efter dom, men det är nått som är väldigt fel nu. Blir bara värr o värr. Just därför fråga ja här va man skulle ta sig till.

Jag förstod ärligt talat inte riktigt den där meningen, mer än att du vill ha hjälp.

Tala ut om du kan, om det så är kurator, psykolog, familj, vänner eller din flickvän om du har. Är du likadan som jag kan det dock bli lite problem. Jag håller nämligen alla känslor inombords och har svårt för att dela med mig hur jag egentligen känner.

Men om du verkligen känner att du måste ta tag i detta, tveka då absolut inte att kontakta vårdcentralen. De bedömer sedan om du behöver knapra piller eller vad som är bäst för dig.

Får man fråga vad det är som gör dig deprimerad? Det bästa är ju att gå till roten av de bakomliggande faktorerna, men det kanske inte alltid är så lätt.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Jag förstod ärligt talat inte riktigt den där meningen, mer än att du vill ha hjälp.

Tala ut om du kan, om det så är kurator, psykolog, familj, vänner eller din flickvän om du har. Är du likadan som jag kan det dock bli lite problem. Jag håller nämligen alla känslor inombords och har svårt för att dela med mig hur jag egentligen känner.

Men om du verkligen känner att du måste ta tag i detta, tveka då absolut inte att kontakta vårdcentralen. De bedömer sedan om du behöver knapra piller eller vad som är bäst för dig.

Får man fråga vad det är som gör dig deprimerad? Det bästa är ju att gå till roten av de bakomliggande faktorerna, men det kanske inte alltid är så lätt.

Jadu, jag vet inte exakt va det är som gör detta... Massa småskit och allämnt trött på livet tror ja... Varenda dag är det samma skitsaker man gör. Och nästa dag börjar det om igen...

Sen som du säger också, ja håller inne alla känslor när ja är i närheten av folk. Har aldrig pratat med nån riktigt djupt faktiskt...

Permalänk
Medlem

Jag kan känna likadant. Samma sak var eviga dag. Har inget att se fram emot. Tack och lov är jag stark nog att tillfälligt kunna skaka av dessa känslor många gånger. Men ofta när jag är ensam kryper ångesten tillbaka.

Sen är jag en sån människa också att jag blir deprimerad av hösten, och till vis del vintern. Grått, regnigt, mörkt, trist. Fy fan.

I grund och botten vet jag att allt grundar sig på dåligt självförtroende. Jag försöker tackla detta bäst jag kan i och med att jag är medveten om det, men det är fan inte så enkelt. Men jag ser tack och lov en positiv förändring, om jag blickar tillbaka lite längre. Men det är ju också lite bergochdalbana-stuk på den kurvan.

-----
Som mrc under mig skriver också, att goda tankar föder goda tankar och vice versa. Sen har jag också insett att man får positiv energi tillbaka, så länge man själv ger ifrån sig. Och den positiva energin man får tillbaka är oerhört viktig.

Detta är ju dock väldigt självklart egentligen och kanske lättare sagt än gjort. Men jag försöker i alla fall att ta mig ur min depression med detta tankesätt, och det fungerar ju till en viss del. Men min depression är väl inte så pass allvarligt heller att jag tappat kontrollen fullt över mig själv.

Nog om mig, men det är skönt att kunna ventilera ibland. Kan vara lite slarvig text, men det får ni ta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!

Vissa grejer stämmer till viss del, men hela konceptet handlar ganska uppenbart om att de som har gjort "filmen"/boken ska tjäna pengar.

Det som är bra att veta, ganska uppenbart kanske men, positiva tankemönster föder flera positiva tankemönster. Det tar lite tid att komma in, men när man väl har kommit igång så kommer det naturligt. Problemen som dyker upp i vardagen känns inte alls lika jobbiga som tidigare.

Kort och gott, ju mer positivt man ser på livet desto gladare kommer man bli. Likväl funkar det åt andra hållet, går man i negativa banor hela dagarna kommer det bli tyngre och tyngre vartefter tiden går.

Givetvis blir man inte miljonär som i "The Secret" , men man inser ganska snart att positiva människor uppskattas av omgivningen. Ingen gillar folk som klagar, snarare folk som ser ljust på framtiden och som i regel är glada personer. Fungerar även på tjejer, kan lova att tjejer till stor del dras omedvetet till personer som utstrålar lycka/glädje.

Har jag stora orosmoln framför mig brukar jag alltid resonera att det löser sig på ett eller annat sätt, vilket det alltid gör. Sen behöver man inte fundera så mycket mer på det. Kort och gott, fundera mindre på negativa saker och ta itu med problemet vartefter de dyker upp efter bästa lösning.

Ex, vad vill jag jobba med i framtiden? skitsamma säger jag, ta det när det kommer, planera för kommande ett-tre åren och börja där.

Nu blev det mer en uppsats i tankemönster än tips till trådskaparen, sorry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
Jag kan känna likadant. Samma sak var eviga dag. Har inget att se fram emot. Tack och lov är jag stark nog att tillfälligt kunna skaka av dessa känslor för mesta delen. Men ofta när jag är ensam kryper ångesten tillbaka.

Sen är jag en sån människa också att jag blir deprimerad av hösten, och till vis del vintern. Grått, regnigt, mörkt, trist. Fy fan.

I grund och botten vet jag att allt grundar sig på dåligt självförtroende. Jag försöker tackla detta bäst jag kan i och med att jag är medveten om det, men det är fan inte så enkelt. Men jag ser tack och lov en positiv förändring, om jag blickar tillbaka lite längre. Men det är ju också lite bergochdalbana-stuk på den kurvan.

Känner igen mig där när du säger att värst är det när man är ensam. Då får man tid till o tänka alldeles för mycket, och då blir det bara fel. Jag har alltid kunnat "skaka" av mig allt innan, men den här gången har det bitit sig fast och ja vet inte varför.

Man känner sig bättre när man är i närheten av kompisar o så, men ändå kan ja få vissa "attacker" då ja helt plötsligt bara inte vill mer, utan bara vill lägga mig ner o dö känns det som. Inte roligt alls, brukar hjälpa om man bara får sätta sig ner i lugn o ro då...

till "mrc": Joo det är ju sant som du säger alltså. Men man måste hitta nått positivt och hålla fast vid, och just nu känns det som att ja inte har nått precis. Låter som en gnällspik nu, har alltid tyckt är det är lite vekligt o inte kunna skita i problemen o gå vidare. Men ändå så får ja den skiten... Aja bara köra vidare.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om du redan gör det, men prova träna. Jogga eller styrketräna om du inte känner för att hålla på med någon specifik sport. Det hjälper oerhört eftersom det både gör att kroppen utsöndrar kemikalier som får dig att må bra samtidigt som det känns som att du har ett mål varje dag iom att du ser bättre ut rent fysiskt när du tränar samt din hälsa blir bättre och du märker att du presterar bättre ju mer du tränar.
Försök även sätta utmaningar för dig själv. Det viktiga är att man har mål att sträva efter som man klarar av och sedan sätter nya mål. Då känns det inte som att man e fast i ett ekorrhjul varje dag.

Permalänk
Medlem

Tror alla mer eller mindre har någon ångest period under högstadiet / Gymnasiet. Jag hade min i ettan, ungefär samma skit som du beskriver. Gick bara till en Psykolog och fick lyckopiller utskrivna. Vägrade dock käka dem, då jag inte riktigt vågade föreställa mig hur jag skulle vara på dem, inte vara mig själv. Så jag insåg till slut hur jävla bra jag hag hade det med skola, vänner etc. Rykte bara upp mig och bara körde vidare.
Känner att det vart en period då mycket utav ens personlighet och karaktär verkligen byggdes upp. Vart väl ca 4 år sedan det hände.
Men visst, jag är ju bitter som fan till människa.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Nån rekommendation på bra litteratur inom detta ämne?
Finns det tro? Nån e-book borde ju finnas iaf.

Permalänk
Medlem

Lyckas man "rycka upp sig" är ju det knappast depression man lidit av.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce

Det finns ju olika grader, allt är inte svart eller vitt. Men jag vet inte vad definitionen på depression går exakt, och det finns nog fler som kan vara ärliga och säga likadant. Därför känns väl detta onödigt att gå in på vad som är vad, bara för att man kan vara stark nog att se en vändpunkt på egen hand (med hjälp av lite pepptalk kanske).

Alla har nog haft sina motgångar, och man blivit på ett taskigt humör en kortare period. Men jag tror ingen här har hävdat att det varit fallet för någon och ansett att just DET är en depression.

Vad jag vill säga är alltså att det låter lite som att man fnyser och viftar bort det genom att säga "äh du är ju bara drabbad av hormonsvängningar i puberteten", att man inte tar det tillräckligt seriöst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som så många säger; sök hjälp!!! En riktig depression klarar man inte själv. Personligen har jag klarat mig från de värsta kvalen genom livet, men jag har sett på andra hur de haft det och som lekman är man fullständigt maktlös att hjälpa dem. Är man deprimerad krävs det professionell hjälp, så är det bara.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk

Jag har varit i samma situation, tror inte att det är över än, men det känns bättre. Jag får anti-depp, sömntabletter och en hel del olika vitaminer.

Jag hade en tanke inatt, för jag sover inte speciellt bra ^_^

Det finns ett val som man måste ta, du måste bestämma dig för om du ska oroa dig för det som kommer att hända eller om du helt och håller ska sluta att tänka på det. Ibland så har jag tagit valet att skita fullständigt i allt och plötsligt mår man bättre. Man kan välja att ta det som det kommer, även om man är jättetrött så måste man gå till skolan eller alternativt att man försöker vända tillbaka dygnet och sova jättedåligt veckan innan skolstarten.

@GreeM
Har du några speciella tidpunkter på dagen när du känner dig som mest nere, morgonen, kvällen, jämnt hela dagen osv?

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce

Det går att sa sig ur en depression utan psykofarmaka. Att ta hjälp av någon att prata med, såsom kurator eller eventuellt psykolog kan ibland varar en bra knuff i rätt riktning

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Re: Anti-depp hjälp(mår inte bra)

Citat:

Det allra första du behöver är en rejäl Sweclockers-kram. Därefter måste du se till att du får besöka en doktor. Be någon i din närhet ordna en tid åt dig om du själv inte orkar. Du ska inte behöva gå runt och må skit när det finns hjälp att få.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Både jag och min flickvän tar SSRI preparat, och med det så tar man inte saker lika hårt. Som att man vet att det kommer ordna sig mer eller mindre.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Musikälskare

Börja me å leta upp en kurator å snacka lite

Går själv på ant-depp

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Greem, hur har det gått? Har du kontaktat vårdcentralen?

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Tjena!

För ganska exakt 2 månader sen hände samma sak mig, vaknade upp en måndagsmorgon bara och kände mig helt nere, ungefär som jag var inne i en snetripp på LSD för er som vet hur en sån är, och det pågick i några veckor dagligen, som jag gick runt och nojjade.
Jag började gråta på jobbet, låste in mig på toan på jobbet och försökte ta itu med mina "vad är verkligheten? mår jag bra? har jag en psykos?".
Något fruktansvärt jobbigt, panikångesten bara låg och ville smälla till så fort jag fick en stund ensam och inte hade något att göra.

Idag mår jag bättre dock, men det sitter fortfarande kvar lite, och jag känner mig som en annan person ungefär, att den där måndagen "föddes nya jag".

Vad det är vet jag inte, kanske detta som kallas "gå in i väggen/utbränd"?. För Torsdagen veckan innan allt började vart jag anställd på mitt första jobb och slet rejält för att visa framfoten.

Hursomhelst, nu verkar jag må lite bättre och börjar bli van med att tankarna kommer och har därför lättare att kontrollera dom och säga till mig själv "Ok, nu blir det ett åk igen i tanke-karusellen...men jag landar snart igen".

Så jävla skumt för förut när man var mindre och hörde att någon mådde piss eller hade tagit självmord "Vafan, dumt och bara vara stark" man förstod inte att folk kunde ta livet av sig. Men nu förstår jag verkligen att man kan flippa rejält om man inte tar tag i det.

Men men, jag antar att sålänge man inte skadar andra eller börjar ändra på sin livstil såsom hoppa av skola/jobb/sluta äta normalt så är det nog relativt lugnt.

Tänk frammåt på alla barn du kommer få, det kan hjälpa mig ibland om jag inte ser meningen med livet.

Trevlig helg

*Edit* Ett tipps, jag vet att många här inte kör det, men jag säger det endå. Rör inte svamp/LSD.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Sverige - världens mest låtsatsdeprimerade land!

Sorry, vill inte trycka ner någon individ men jag bor i Moskva och ser dagligen hur jävla tufft livet är för en del människor, obegripligt svårt jämfört med svenska förhållanden. Moskvaerfarenheten gör att jag har helt andra referensramar än de flesta svenskar som verkar bryta ihop när bankomaten är trasig. Kan inte låta blir att tänka "Ta er i kragen och toughen the fuck up"... Livet är INTE en dans. Men det är väl inte alltid så lätt. Kanske.

Visa signatur

-Det är timjan i, sade Toke med bruten röst.

Ett liv, ett lag

Permalänk
Medlem

RoedeOrm, folk blir inte deprimerade för skojs skull. Du verkar inte ha en aning om vad det är, det har ingenting som helst att göra med om man har det bra eller dåligt. Det är ett psykiskt tillstånd. Man kan bli lika deprimerad vare sig man lever i ett paradis eller i ett helvete. Den saken har inte med saken att göra alls.

Om livet är bra eller dåligt är en helt annan fråga.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoedeOrm
Sverige - världens mest låtsatsdeprimerade land!

Sorry, vill inte trycka ner någon individ men jag bor i Moskva och ser dagligen hur jävla tufft livet är för en del människor, obegripligt svårt jämfört med svenska förhållanden. Moskvaerfarenheten gör att jag har helt andra referensramar än de flesta svenskar som verkar bryta ihop när bankomaten är trasig. Kan inte låta blir att tänka "Ta er i kragen och toughen the fuck up"... Livet är INTE en dans. Men det är väl inte alltid så lätt. Kanske.

Jo det är lite låtsas depp land, men det är för att deras känslor eller vad vi nu kan kalla det för balanseras på en kant medan i ryssland vet dom redan sin "plats"

Hm, osäkerheten som orsakar det, blir det bra eller dåligt.. där balanseras det.

Finns ingen osäkerhet om man vet att det blir skit eller bra.

Tanten min fick diagnostik manodepressiv för 4år sedan, men medicinen kunde hon sluta med efter ett par månader då jag börja styra upp hennes liv så hon slapp vara osäker på vad hon skulle göra, dock inte med järnhand
Jag tog hand om allt negativa hon fick, räkningar, inkasso och sådant skit och så hon kunde tänka på något annat.

Jag själv är säkert något deprimerad, men det löser sig alltid, finns inget värre än döden och döden har jag redan accepterat sen länge tillbaka.. (ingen snack om självmord, det är fegaste man kan göra)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

jag varit deppig i snart 2 år, märks inte så mycket, men det började mest i min gamla skola då mina lärare mobbade mig på ett konstigt sätt, dom ringde hem varje dag, allt som hände i klassen sa dom jag gjorde, dom hotade med avstägning och mina föräldrar trodde på dom, men de gick över sen när jag började i gymnasiet, men så började problemet igen med min dyslexi, jag fick ingen extra hjälp, med min grova dyslexi så ska jag få en assistent som jag har i dom ämnena jag har problem med men får ingen hjälp, så jag vet att jag inte kommer klara av skolan, så jag är väldigt deppig också, känns som om det inte finns något att leva för, har känt så här väldigt länge nu, men försvann ett tag, men kom tillbaks igen efter några månader in på förra året.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jag varit deppig i snart 2 år, märks inte så mycket, men det började mest i min gamla skola då mina lärare mobbade mig på ett konstigt sätt, dom ringde hem varje dag, allt som hände i klassen sa dom jag gjorde, dom hotade med avstägning och mina föräldrar trodde på dom, men de gick över sen när jag började i gymnasiet, men så började problemet igen med min dyslexi, jag fick ingen extra hjälp, med min grova dyslexi så ska jag få en assistent som jag har i dom ämnena jag har problem med men får ingen hjälp, så jag vet att jag inte kommer klara av skolan, så jag är väldigt deppig också, känns som om det inte finns något att leva för, har känt så här väldigt länge nu, men försvann ett tag, men kom tillbaks igen efter några månader in på förra året.

- Jag håller med dig fullständigt, det finns inget värre än när vuxna människor börjar snacka skit om barn och ungdomar som inte har en chans att försvara sig, ett barn kan inte ha rätt jämntemot en vuxen, eller hur?