Permalänk

Köpa HP ramminne

Hej alla!

Första tråden och posten här. Hoppas ni mer er expertis kan leda mig till ljuset

Först och främst ska jag säga att jag sitter på jobbet i skrivande stund och har inte tillgång till min dator. Har bara gått in på kontroll panelen via fjärrstyrning för att titta vad jag har i burken.

Som alla vet så har ju HP egna saker i sina burkar.

Jag har idag 2GB DDR2 minnen men mer var jag inte just nu.

Finns det "kopior" av HP minnen som är billigare?

En HP 2gb ram, 800mhz, pc-6400 kostar ju dubbelt så mycket som en icke HP. Kan ni på rak arm säga om det finns något likvärdigt?

Ska speca liter mer när jag kommit hem och öppnat burken med vad jag har för moderkort och minnen.

Tackar
pixel

Permalänk
Medlem

Re: Köpa HP ramminne

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixellegolas
Hej alla!

Första tråden och posten här. Hoppas ni mer er expertis kan leda mig till ljuset

Först och främst ska jag säga att jag sitter på jobbet i skrivande stund och har inte tillgång till min dator. Har bara gått in på kontroll panelen via fjärrstyrning för att titta vad jag har i burken.

Som alla vet så har ju HP egna saker i sina burkar.

Jag har idag 2GB DDR2 minnen men mer var jag inte just nu.

Finns det "kopior" av HP minnen som är billigare?

En HP 2gb ram, 800mhz, pc-6400 kostar ju dubbelt så mycket som en icke HP. Kan ni på rak arm säga om det finns något likvärdigt?

Ska speca liter mer när jag kommit hem och öppnat burken med vad jag har för moderkort och minnen.

Tackar
pixel

du kan köpa vilket ram-minne som helst till din HP bara det är samma spec

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Jasså? Tycker mig ha hört någonstans att det är specifikt för HP. Men om det stämmer som du säger blir jag sjukt glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixellegolas
Jasså? Tycker mig ha hört någonstans att det är specifikt för HP. Men om det stämmer som du säger blir jag sjukt glad

nej ska inte va några problem googla annars om de?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Oh, jag tycker mig ha googlat som en tok men hittade massor av HP minnen och massor som inte var HP men inte direkt vilket man ska välja. Sweclockers känns säkrare att fråga.

Men startade här med innan jag öppnat burken bara för att få ett hum. Ska fylla ut med specs sen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixellegolas
Oh, jag tycker mig ha googlat som en tok men hittade massor av HP minnen och massor som inte var HP men inte direkt vilket man ska välja. Sweclockers känns säkrare att fråga.

Men startade här med innan jag öppnat burken bara för att få ett hum. Ska fylla ut med specs sen

okej men lovar att det funkar med vilka minnen som helst

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

http://prisjakt.nu/produkt.php?p=246573

Vad sägs om dessa?

Tänkte köpa mig 2 stycken 2x2 så att jag får 8gb totalt. Det är väl rätt ok Kör vista 64-bit.

Permalänk

jag kör på en hp dator men ska byta till plockihop nu i september. När jag spelade wow förr i tiden tyckte att det var för lite med 512 mb ram så jag köpte en 512 sticka till och det funkade fint fast de inte var samma specs:P

Permalänk

Jag tror att risken om man blandar så funkar inte ramen för fullt. Eller har jag fel?

Permalänk

Det enda negativa som kan hända om du inte köper HP minnen är att du förlorar garantin och servicen från HP, vilket kan vara lite synd. Detta gäller överhuvudtaget när man byter komponenter i färdigbyggda datorer. Dock så gäller komponent tillverkarnas garanti fortfarande tror jag.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixellegolas
http://prisjakt.nu/produkt.php?p=246573

Vad sägs om dessa?

Tänkte köpa mig 2 stycken 2x2 så att jag får 8gb totalt. Det är väl rätt ok Kör vista 64-bit.

tkr dom här ser bättre ut isf. har lika sj fast 1gb stickor då http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=333974

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Det finns ingen garanti för garantier som man brukar säga

Kollar även på extern hårddisk. Vill ha så mycket GB/kr

Hittade denna prisvärda sak

http://www.pricerunner.se/pl/36-1123666/Haarddiskar/Verbatim-...

0.24kr gb är jäkligt bra men vill ju ha större

Denna ligger på 1.20kr/gb

http://www.pricerunner.se/pl/36-890309/Haarddiskar/Western-Di...

Har en annan fråga:

Om jag idag har 2x1GB och lägger till 2x2GB, funkar det? Så att jag totalt får 6GB i alla mina 4 slottar?