Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Testa 8.8 beta , de funkar överlag bra för mig

Så fort jag försöker installer nåt annat än de på skivan så går datorn tillbaka till windows standardrutiner, har avinstallerat flera gånger och tillochmed installerat 8.7. Men när jag rebootar finns de inte längre, upplösningen är tillbaka på 1600X... Jag tänkte vänta tills dom släpper en n00bsäker installation, men kanske ska prova 8.8-betan nu när du säger det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Blinkar texturerna när du använder nåt av de programmen som nämns i det inlägget du citerade eller blinkar de med standard inställningar?

Jag har lite texturer som blinkar i Race driver grid. Genomskinliga texturer såsom glasrutor (gångtunnlar över vägen) kan blinka på vissa ställen samt vatten (på de få ställen man ser det) Har inte använt några program för att ändra några inställningar eller nåt. Kör Catalyst 8.8
Nån som vet om man kan bli av med det?

Det är samtliga texturer som är mörka som blinkar för mig men som sagt bara med nämnda program. Det är rätt högfrekvent blinkande också, jag tror det är något mellan skärm och grafikkort som inte fungerar bra.

Nu kör jag iallafall med standard CCC och har ställt om skärmen efter den bleka bild det blir i 3D vilket ger en ok bild.. ingen kontrast eller så, slöseri med en bra skärm imo.

Kör Catalyst Beta 8.8 har också testat Catalyst 8.8.
Vad jag inte testat är drivrutinerna som kommer med på CD:n, borde jag det?

Permalänk

8.8 beta

Har varit i samma sitts som du. Här har du problemet. På atis hemsida t.ex har de skrivit att du kan ladda drivers från de i ett paket obs!!! Paketet funkar inte utan du måste ladda ner ccc och drivers för sig , borde ligga på runt 65mb allt under ta inte det.

Jag tycker mer om beta för att jag har bättre prestanda i de. Samma sak med beta se till att den ligger på runt 60mb annars så fattas drivers till kortet.

Hoppas detta hjälper

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Det är samtliga texturer som är mörka som blinkar för mig men som sagt bara med nämnda program. Det är rätt högfrekvent blinkande också, jag tror det är något mellan skärm och grafikkort som inte fungerar bra.

Nu kör jag iallafall med standard CCC och har ställt om skärmen efter den bleka bild det blir i 3D vilket ger en ok bild.. ingen kontrast eller så, slöseri med en bra skärm imo.

bäst är om du kalibrerar skärmen i dess inställningar och inte fipplar med catalyst.
Beroende på skärm finns det en del testvara ute på nätet där man kan testa fram en bra bild.

Jag kör srgb inställningar på min vilket gör att jag inte behöver använda catalyst.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

1. kommer ett 4870x2 bottlenecka med ett Q6600?
2. räcker Corsair 620W?
3. Eftersom x2 är bara tar en pci-e plats, funkar det med moderkortet jag redan har?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selo
2. räcker Corsair 620W?

Ja det räcker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför beta 8.8? Funkar den bättre än releaseversionen?
Jag hade några BSODs i början tills jag ryckte lite grejer så strömmen räckte till, tillochmed en REDSOD, nåt jag aldrig sett förr, måste va nåt nytt i vista? hehe
Idag ska jag montera in nya PSUt iaf så då blir det full fart på all hårdvara igen..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
bäst är om du kalibrerar skärmen i dess inställningar och inte fipplar med catalyst.
Beroende på skärm finns det en del testvara ute på nätet där man kan testa fram en bra bild.

Jag kör srgb inställningar på min vilket gör att jag inte behöver använda catalyst.

Har Lenovo thinkvision L220x och på SRGB får den en röd överton som ser värre ut än custom inställningarna jag har R75G75B75.

Följde rådet att ladda ned programmen separata bara det att jag inte hittade CCC sepparat så jag struntade i det och kör nu ATT+drivrutinen och det fungerar rätt bra. Behöver bara byta färger med hotkeys när den går från Desktop till 3d. MEN jag måste ställa in färgerna för 3d på måfå så det kommer ta ett tag innan jag får rätt.

EDIT: ja, betan hade bättre prestanda än retail.

Permalänk
Medlem

Hade tänkt göra en stor upgradering snart med intel x38 chipset q9450 och två st 4870x2 tänkte satsa förbannat hård upgradering men jag är ändå inte gjord av pengar verkligen inte, så kan mitt nya tagan dual engine 700watt klara två st 4870x2 i crossfire? Köpte den för 1000 spänn lokalt

Den har 4st pci-e ström kontakter så man kan göra om två till åtta.

Permalänk

Det blir tufft robaz ,men man kan alltid testa. Frågar du mig så nej det tror jag inte eftersom de rekommenderar 600w för en av de att funka.

Har iof hört en del folk få det att funka med mindre w så testa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så nu finns en bättre bild på nätagget!

***Kanske man skulle satsa på 4870crossfire istället, eller ett 4870x2.

Permalänk

Kör på ett 4870 x2 drar mindre ström och den funkar riktigt fint.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inriktar mig nog på ett istället då såg också att man kunde köra ett 4870 med 4870x2 i crossfire är det mest bullshit eller funkar det verkligen bra?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Har Lenovo thinkvision L220x och på SRGB får den en röd överton som ser värre ut än custom inställningarna jag har R75G75B75.

Följde rådet att ladda ned programmen separata bara det att jag inte hittade CCC sepparat så jag struntade i det och kör nu ATT+drivrutinen och det fungerar rätt bra. Behöver bara byta färger med hotkeys när den går från Desktop till 3d. MEN jag måste ställa in färgerna för 3d på måfå så det kommer ta ett tag innan jag får rätt.

EDIT: ja, betan hade bättre prestanda än retail.

kör 54/48/59
på srgb i mina inställningar, 64/64 i brightness/kontrast
Skärmen har en bra färgskala med färger som är mer än vad folk är vana vid.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Jag har hört att det ska funka:) ,ellr så kan du vänta ett tag eftersom 1st 4870 x2 på max inställningar duger i de flesta spel sen när de har sjunkit i pris köper du 1 till plus byter ut nätagg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I de flesta spel så funkar ju inte 2st 4870x2 speciellt bra så.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror blinkande texturer uppstår genom att mipmapparnas texlar är mindre än pixlarna på skärmen. Så¨ledes kanske det går att fixa detta genom att ändra mipmap-inställningarna i ccc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
kör 54/48/59
på srgb i mina inställningar, 64/64 i brightness/kontrast
Skärmen har en bra färgskala med färger som är mer än vad folk är vana vid.

Vänta lite nu.. man kan väl inte justera SRGB, den bara är?
För går man in och ändrar i färgerna sedan blir det ju custom. Menar du att du har SRGB på skärmen och 54/48/59 i CCC?
Jag kör 50 brightness och 100 kontrast för övrigt.

"Skärmen har en bra färgskala med färger som är mer än vad folk är vana vid. "
Jo jag vet det är dem jag vill få fram ju!

Texturer blinkar inte längre nu när jag tagit bort CCC.

Permalänk

Har nga frågor....

finns det ngt bättre program än ccc, går väl inte riktigt lita på då GPU load är på över 500% ibland.

Var kan man se belastning & temp på dom olika kärnorna.

Ska man göra nga inställningar för att få ut allt från kortet.

Lanade Vegas 2 härom dagen och i en inställning i spelet, typ detail level så finns det 3 att välja på med 4870x2 kortet medans datorn med 8800gts 640mb så finns det upp till level 8, värför?

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freneticz
Har nga frågor....

finns det ngt bättre program än ccc, går väl inte riktigt lita på då GPU load är på över 500% ibland.

Var kan man se belastning & temp på dom olika kärnorna.

Ska man göra nga inställningar för att få ut allt från kortet.

Lanade Vegas 2 härom dagen och i en inställning i spelet, typ detail level så finns det 3 att välja på med 4870x2 kortet medans datorn med 8800gts 640mb så finns det upp till level 8, värför?

Märkte också en sån där rolig grej. I GRID vill jag minnas att det gick att köra 16x XFSAA i spelet när jag hade i mitt 8800GTS medans nu går det bara att ha på 8x =/

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Märkte också en sån där rolig grej. I GRID vill jag minnas att det gick att köra 16x XFSAA i spelet när jag hade i mitt 8800GTS medans nu går det bara att ha på 8x =/

Jag tror att ATI AA inte överenstämmer med Nvidia AA
16x FSAA kanske är samma kvalité som 8x på ATI? Vet inte exakt.

Permalänk
Inaktiv

ATI har custom filter AA upp till 24x.

Permalänk
Medlem

Tänkte beställa dator idag, men vet inte om jag ska välja x2 eller 2st 280gtx, vilket är bästa prestanda?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk

Så där ja nu har man fått hem kortet och kört ett par test lite snabbt.

3DMark06 - 19492 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=7952909
3Dmark Vantage(performance) - 12140 http://service.futuremark.com/compare?3dmv=333088

Har än så länge inte klockat kortet och inte maxat processorn... återkommer snart med nya resultat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vänta lite nu.. man kan väl inte justera SRGB, den bara är?
För går man in och ändrar i färgerna sedan blir det ju custom. Menar du att du har SRGB på skärmen och 54/48/59 i CCC?
Jag kör 50 brightness och 100 kontrast för övrigt.

jo, jag har ställt in dess med skärmens funktioner.
hittade några på nätet som körde med den inställningen..

du kan också köra med Lenovos programvara vilket kan justera dessa, skapa olika profiler som du kan variera med för dag/kväll etc..

och nej, använder inte ccc för att justera färger etc..

Visa signatur

Permalänk

Hur kollar man att grafikkortet jobbar max, känns som min inte går för fullt.

Visa signatur

CPU:AM3 955BE@3.6+True black, MB:MSI 790FX-GD70, RAM:8GB Corsair, GPU:HD5870, SSD:Intel 80G g2(Win7) + 120G corsair(spel), PSU:Zalman 850w Chassi: Fractal design define XL

Permalänk
Medlem

Nu har jag pluggat in nya PSUn Har klockat upp processorn i 4ghz, FSBn i 1780, minnena i 888MHz.. Sapphire körde jag auto tuning på och det ligger nu på GPU1 och 2 790MHz och minnet i 990MHz.. Återkommer senare med testresultat..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Hmm känns som jag fått massivt mycket blue screen sen jag installerade 8.8
När jag stänger ner spel ibland så börjar skärmen blinka svart sen efter 20 sek av blinkande får jag blue screen
Kan bero på att jag har nyligen börjat överklocka processorn med men tror inte det då den varit stress testat o inte haft problem.

Permalänk
Medlem

Hmms, visst gäller väl garantin om man använder det där inbyggda Overdrive/Auto tune grejen i CCC? Jag körde det och det klockade mitt kort till 790/990.. Drog igång ett spel.. typ 5fps.. Det började lukta bränt efter 10s så jag stängde snabbt av burken.. Nu låter kortet mysko när det går igång i 3D.. Liksom väser.. Var det inte någon annan här som hade samma problem med sitt sapphire? Bra framerate i 3dmark06 dock, men sunkigt i vantage, kan det bara vara en ominstallation av drivrutinerna som behövs? Eller använder 3dmark 06 bara en gpu core och vantage båda?
*suck* hoppas det inte dog hehe

Visa signatur

/ Preed

Permalänk

I ccc står den ju på 500mhz typ, hur ändrar man det?

Jag får 13300 i 3dmar06 tycker det är lite väl kass, eller?

i vantage 10700, ser att andra fått bra mycket mer i GPU score än mig, nått man ska göra.

Visa signatur