Permalänk

ja säjer då bara de, tur att man inte lyssnar på alla på sweclockers, varför ens ytra er om ni inte vet säkert? ja menar nu fick jag ingen kontakt med i kartongen precis som ja misstänkte, nu hade ja som tur var redan beställt ett corsair 750 i mortse som jag får imorgon, men annars hade jag fått vänta tills måndag!

ah ja blir så trött asså!

tänk på de bara, ni som känner er träffade, kolla upp saker och ting innan ni snackar en massa som inte stämmer!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molle89_89
ja säjer då bara de, tur att man inte lyssnar på alla på sweclockers, varför ens ytra er om ni inte vet säkert? ja menar nu fick jag ingen kontakt med i kartongen precis som ja misstänkte, nu hade ja som tur var redan beställt ett corsair 750 i mortse som jag får imorgon, men annars hade jag fått vänta tills måndag!

tänk på de bara, ni som känner er träffade, kolla upp saker och ting innan ni snackar en massa som inte stämmer!

Logna saj grabben
Vet inte vart du bor men det borde väl finnas nån lokal datorhandlare där du bor? En sån adapter kan väl inte kosta mer än en 20-lapp. Fast nu behöver du ju inte det längre eftersom du beställt ett Corsair agg. Riktigt fint val om jag får säga det Har ett själv. Riktigt tyst o fint.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske snarare du som borde fundera lite själv istället för att lyssna på folk på forum.

Permalänk
Medlem

Bha min vanliga otur.. fick äntligen hem mitt Sapphire Radeon HD4870 X2 springer glatt o hämtar ut det o kopplar in allt och startar upp... svart bha stänger av o kollar alla kontakter byter dvi utgång samma sak svart. suck blir att reklamera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Preed
Jag har en liten gissning om att PCI-e 1.1 inte är helt stabilt med detta kort... Det verkar som att flera med äldre moderkort med PCI-e 1.1 har en del strul..
Så.. Vad har du för mobo/PCI-e?

MSI P35 Platinum, om installerade 8.8 i morse o har inte fått några BSOD sen dess iaf.

Jag tog bort nVidias driver innan jag kopplade in det med.

Permalänk
Medlem

Imorgon får jag mina x2or vilken drivrutin rekomenderar ni att man ska ha in dom som hänger med eller 8.8(beta) eller 8.8 ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Inaktiv

Nu har jag ett problem med detta kort, vänteläget fungerar inte, utan datorn kraschar när man ska sätta den på vänteläge. Så drivarna är då inte så stabila med detta kort... Använder cat 8.8 official. Är samma gamla fel som jag fått med ati-kort, att drivrutinerna hamnat i en oändlig loop antagligen. Undrar varför ati inte kan fixa detta problem?

Permalänk
Medlem

Jag har mitt hemma nu, inte ens packat upp det utan funderar på att skicka tillbaka det igen. Verkar vara så förbannat mycket problem med dom så jag vet inte om jag ids, samt att det kanske blev lite dyrt. Sen är jag väldigt rädd för ljudnivån också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Jag har mitt hemma nu, inte ens packat upp det utan funderar på att skicka tillbaka det igen. Verkar vara så förbannat mycket problem med dom så jag vet inte om jag ids, samt att det kanske blev lite dyrt. Sen är jag väldigt rädd för ljudnivån också.

Förstår inte vad alla whinar om ljudnivån, den är fullt acceptabelt även i dem mest krävande spelen. Enda gången som mitt grafikkort har maxat fläkten är när jag just slagit på datorn. Och då har jag alla inställningar på max med native-upplösningen 1680x1050.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Citat:

Som en annan skrev så kan man köpa en adapter

http://www.mycom.se/product_info.php?products_id=56679&vat_di...

Den där som någon annan syftade på, Molex 4-stifts > PCI-E 6 stifts ska inte följa med något kraftfullare kort iaf då t.ex XFX rekommenderar att inte använda sådana utan att man enbart ska använda de dedikerade PCI-E kablarna, så att adaptera en sådan till 8stift ska inte vara några problem. Men ett nytt nätagg är ju inte fel det heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Kanske snarare du som borde fundera lite själv istället för att lyssna på folk på forum.

jodå, det är ju just det man får göra! man får helt enkelt läsa på själv, klantigt av mig!

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk

4870X2 verkar vara som en fransk bil... full med problem.
Vet inte om jag vågar köpa det... vore intressant att veta frekvensen på hur många som har problem med sitt 4870X2, skulle gissa på typ 70-80%
Kanske borde starta en tråd om det?...

Permalänk
Medlem

vadå frekvens haha da la (procent) frekvens mäts i Mhz lr Hz

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk

Hur ofta nånting händer, eller hur vanligt något är kan kallas frekvens.. tror jag.
T.ex. "frekvent ställda frågor" (alltså ofta ställda frågor)
eller: "min dator piper frekvent".

Och sen kan man också säga frekvens på hur ofta nånting händer...

Permalänk

Mitt är felfritt iaf. Dom blinkande texturerna jag hade i Crysis löste sig med en patchning av spelet Var visst dåligt optimerat för multi-gpu lösningar.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av finical
vadå frekvens haha da la (procent) frekvens mäts i Mhz lr Hz

Haha, vet inte ens vad frekvens är. Jag kan förklara det för dig, det är hur ofta något inträffar. Med frekvens i datorn menas hur många klockcykler per sekund som utförs ( mäts i hz). Och vad menar du med "da la"? La har jag upptäckt betyda "väl" på någon sydsvensk dialekt. Men "da" är bortom mina kunskaper.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
4870X2 verkar vara som en fransk bil... full med problem.
Vet inte om jag vågar köpa det... vore intressant att veta frekvensen på hur många som har problem med sitt 4870X2, skulle gissa på typ 70-80%
Kanske borde starta en tråd om det?...

Hade 70-80% av alla 4870X2 haft problem borde ju nästan alla recensioner påpeka detta, de borde ju inte ha sånt flyt att bara få fungerande hårdvara.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

Självklart överdrev jag lite med 70-80%
Men det råder ingen tvekan om att många har problem med sitt 4870X2

Permalänk

Jag har också lite problem med mitt kort men hoppas att det är spelet det är fel på ellr nuvarande drivers.

Jag hade problem med Crysis innan och fixade det tillfälligt men nu har det kommit tillbaka.

Efter 40 min av spel så brukar hela min dator att stängas ner ,som att jag tryckte på off knappen:((

Dock händer detta endast i Crysis så vad det kan berö på vet jag inte,time will tell.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Jag har problem men inga jag kan direkt säga beror på grafikkortet.. Mitt moderkort har brunnit.. Vi får väl se när jag får nya mobot på måndag..

Visa signatur

/ Preed
[ Intel i7 13700K ] [ Asus TUF GAMING RX 9070 XT OC ] [ MSI MAG Z790 Tomahawk WIFI ] [ 2x32GB Kingston Fury Beast 6000MHz DDR5 ] [ Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB ] [ Noctua NH-D15 chromax ]

Permalänk
Medlem

Inte lika ofta man skriver att det funkar. Många som skriver att dom har problem gör det ju för dom vill ha lösningar på problemen, andra som inte har problem brukar inte vara så sugna på att skriva "mitt kort funkar" så klart det verkar som att många har problem.

Permalänk

Jag är kalasnöjd nu iaf. Allt funkar som det ska.

Fick även hem min nya 24". He, he. Jösses säger jag. "Thumbs-up"

molle89_89; Man kan inte göra alla gnällerrövar glada. Se bara på alla idioter på jobbet.

Visa signatur

Saab 9-3 2.3T. 513/580. Colle Edition.
Intel Q9300 - Sapphire HD4870x2 - Corsair PC8500 4Gb - Corsair 1000W PSU - Antec Twelve Hundred - Noctua Kylning - Gigabyte GA-EP35 - Eizo 24".

Permalänk

Har ett Corsair TX650 W de kontakter som behövs för att driva ett 4870X2 alternativt följer det med till grafikkortet?

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Haha, vet inte ens vad frekvens är. Jag kan förklara det för dig, det är hur ofta något inträffar. Med frekvens i datorn menas hur många klockcykler per sekund som utförs ( mäts i hz). Och vad menar du med "da la"? La har jag upptäckt betyda "väl" på någon sydsvensk dialekt. Men "da" är bortom mina kunskaper.

frågade ja efter din förklaring av ordet frekvens ?? (rätta mig om ja gjorde)
dessutom kom ju någon före dig.

o när du vill veta La betyder så betyder det den (franska) o Da betyder ja (ryska)

men ja menade att skriva d la förkorta det snabbt ( det är väl )

aya hehe palla trevli helg

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem

Det enda problemet(?) jag har med mitt kort är i 3dmark, får knappa 15000 poäng, känns att det är på tok för lite.

Angående ljudnivån har jag inget att gnälla på, som FireFox säger har mitt kort inte heller kört fläkten fullt förutom vid boot.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Du har ju bara en dual-core, du tappar säkert en hel del poäng där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Det enda problemet(?) jag har med mitt kort är i 3dmark, får knappa 15000 poäng, känns att det är på tok för lite.

Angående ljudnivån har jag inget att gnälla på, som FireFox säger har mitt kort inte heller kört fläkten fullt förutom vid boot.

Får ju typ lika mycket score med datorn i min sig så du har inte mycket att klaga på... min score gick upp ca 5000 när jag bytte till detta kort från 8800 GTS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Får ju typ lika mycket score med datorn i min sig så du har inte mycket att klaga på... min score gick upp ca 5000 när jag bytte till detta kort från 8800 GTS.

Du får nästan 1000 poäng mer, så är ju en del att klaga på
Om jag inte minns helt snett har folk med liknande rigg fått uppemot 19k.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The man swe 90
Tycker ni det är värt att köpa en dator med 2st 4870x2 planera på att göra det, beställer imorgon.

nae

Visa signatur

Antec Nine Hundred | Cooler Master M700w | Intel Core 2 Duo E8400(Zalman CNPS9700LED) | Asus Rampage Formula x48 | Kingston HyperX 4x1gb | WD 250gb x2 (Raid0) | 2 x Gigabyte Radeon HD4870 CrossfireX @ stock | Audigy 2 ZS | Zalman MFC-M1 controller | 3dmark06: 20151 Vantage: P12912
|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OKKKE
Du får nästan 1000 poäng mer, så är ju en del att klaga på
Om jag inte minns helt snett har folk med liknande rigg fått uppemot 19k.

Skulle inte förvåna mig om jag skulle få det om jag klockade kortet och CPU'n till brist gränsen.