Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Tja! Just fått min Nox och är till början rätt imponerad. Men jag har några frågor:

1. Finns det någon som vet om det finns några bra drivrutiner för geforce 9000M-serien förutom det som finns på skivan man får med datorn?

2. Har alla andra också ett danskt tangentbord med ae och deras cpiga ö? Känns inte så jädra hett men det får väll funka, problemet är dock att de har satt fel på ae och ö.. vågar man pilla ut knapparna och byta plats på dem.. brukar strula till det när jag försöker mig på sådant

3. Fläkten.. inte hela världen men fan jag pallar inte ha den gå på och av hela tiden.. någon som vet något program som kan lösa detta?

Har inte haft problem med mitt tangentbord ännu efter ca 2timmar. Återkommer om jag stöter på några problem och tack för svar! // Christian

Permalänk
Medlem

Borde la gå med nvidias egna?

Ehm..du verkar ha fått fel tgb! Ring Zepto!

Fläkten har jag inget svar på..tror inte någon har löst det.

Älskar min Nox iaf fast den brötar:)

Edit: Stavfelsnisse

Permalänk
Medlem

Jaja langar iväg ett mail till zepto. Inget jag gråter över direkt men det är lite störande tbh. Sedan.. Windows Experience Index så scorar jag bara 1.0 i grafikdelarna.. antar att det är så för er andra också? Misstänker att WEI inte vet om grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Edit: ..... tog bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Borde la gå med nvidias egna?
Edit: Stavfelsnisse

Vad jag kan se på deras sida så har de endast drivrutiner för 8000M-serien.

Permalänk
Medlem

Hmm..jag får grafik: 5.9 o spelgrafik: 5.5 på WEI

Ja du har visst rätt..Nvidia sökte av mitt system och rekommenderar att man hämtar drivisar från tillverkaren då det är en laptop version.

Har du kikat på Zeptos ftp om dom har släppt nya?
Edit: vad jag kan se är dom samma, 174.90 iaf vad jag har i datorn och vad som ligger på ftpn. Har inte kollat cdn alls, allt har funkat direkt när jag startade den första gången.

Permalänk

man kan hitta drivers för mobila grafikkort på http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=88

Permalänk
Medlem

WEI:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ladytech
Hmm..jag får grafik: 5.9 o spelgrafik: 5.5 på WEI

Ja du har visst rätt..Nvidia sökte av mitt system och rekommenderar att man hämtar drivisar från tillverkaren då det är en laptop version.

Har du kikat på Zeptos ftp om dom har släppt nya?
Edit: vad jag kan se är dom samma, 174.90 iaf vad jag har i datorn och vad som ligger på ftpn. Har inte kollat cdn alls, allt har funkat direkt när jag startade den första gången.

Nu funkade det, WEI: 5,4 5,9 5,9 5.5 5.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Skulle räkna med att den inte kommer då....

UPS var tydligen och knackade på hos mig idag så det var rätt förvånande, speciellt med tanke på att dom skulle få in WSXGA+ 9650M den 15:e. Antingen har jag tur eller jävligt otur

Jobbigt att man inte var hemma när UPS va här...

Edit: Beräknad lev. 01/09-08 och kom till mig 03/09-08

Permalänk

Hej!
Jag sitter här med ett litet problem med min nox. Jag kan inte installera Company of Heroes, det står att mitt grafikkort inte klarar av shader model 1.1. Jag är inte så jättehigh på det här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Hej!
Jag sitter här med ett litet problem med min nox. Jag kan inte installera Company of Heroes, det står att mitt grafikkort inte klarar av shader model 1.1. Jag är inte så jättehigh på det här.

Troligtvis har du inte de nyare drivrutinerna. Du kan antingen skaffa det på laptopvideo2go.com eller från zeptos ftp om jag inte har helt fel för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nils-oscar
Hej!

Verkar som du inte fått in drivrutinerna till grafikkortet. Gå till zeptos ftp och installera de senaste som ligger där så skall det gå.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita
UPS var tydligen och knackade på hos mig idag så det var rätt förvånande, speciellt med tanke på att dom skulle få in WSXGA+ 9650M den 15:e. Antingen har jag tur eller jävligt otur

Jobbigt att man inte var hemma när UPS va här...

Edit: Beräknad lev. 01/09-08 och kom till mig 03/09-08

vill inte verka negativ på något sätt, men är du säker på att du fått rätt grafikkort i din dator?
jag beställde samma som du och när jag pratade med magnus i telefon i början av veckan så skulle dom inte få in grafikkortet förrän mitten på oktober (kanske förstod helt fel isåfall)

Permalänk
Inaktiv

Hej jag är intresserad ut av att köpa nox a15, men jag har hört ganska många klagomål ang fläkten , högtalarna, osv?

Har alla haft samma problem osv? och bör jag chansa ?

Permalänk
Medlem

Mitt 'fn' fungerar inte.. lite störande när man vill göra ett plustecken eller något.. kanske är det någon drivrutin jag har missat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
vill inte verka negativ på något sätt, men är du säker på att du fått rätt grafikkort i din dator?
jag beställde samma som du och när jag pratade med magnus i telefon i början av veckan så skulle dom inte få in grafikkortet förrän mitten på oktober (kanske förstod helt fel isåfall)

Ja det var det jag menade med "jävligt otur". Ska ta o ringa till dom imorgon och höra efter.

Edit: Yes klart att dom har satt i fel grafikkort! Det korrekta kommer in i mitten av nästa månad

Permalänk
Medlem

I mitten av NÄSTA månad?

När jag ringde supporten för ett par veckor sen skulle den komma i mitten av SEPTEMBER!

Jag hinner för fan flytta utomlands innan den 15e oktober. Är ni säkra på att ni hörde oktober?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
I mitten av NÄSTA månad?

När jag ringde supporten för ett par veckor sen skulle den komma i mitten av SEPTEMBER!

Jag hinner för fan flytta utomlands innan den 15e oktober. Är ni säkra på att ni hörde oktober?

Jag är nästan 100% säker på att jag hörde rätt. Kan ju alltid ändra beställningen till det vanliga 9600-kortet så får du den säkert snabbare. Annars kör väl UPS ut till utlandet också va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Hej jag är intresserad ut av att köpa nox a15, men jag har hört ganska många klagomål ang fläkten , högtalarna, osv?

Har alla haft samma problem osv? och bör jag chansa ?

Vänta tills du ser att de fixat tangentbordsproblemet, om dom inte fixar det så är Nox A15 ett jävla skämt och under tiden de inte fixar det är det detsamma. Fattar inte hur detta inte kan ha upptäckts i "testningen" av maskinerna när så många har drabbats av det efter att mottagit datorerna. Inte en chans att de inte visste om det.... fifan.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Jag är nästan 100% säker på att jag hörde rätt. Kan ju alltid ändra beställningen till det vanliga 9600-kortet så får du den säkert snabbare. Annars kör väl UPS ut till utlandet också va?

Skit också, blir väl till att skälla lite på dem. Känner mig rätt grundlurad.

De kör säkert ut i utlandet också, men jag måste ha datorn innan jag åker. Har ingen tid att hatta med drivrutiner och installationer när jag är där.

EDIT: Great. Nu var jag tvungen att byta ner grafikkortet, känns ju lagom kul när man fick heliga löften om att jag "absolut, inga problem" skulle få datorn innan jag åker. Och inte fick jag någon ersättning heller.

EDIT 2: Nu väntar jag bara på att få en ny orderbekräftelse baserad på de nya priserna. Vem vågar satsa emot att de "glömt" rabatten?

EDIT 3: Funderar på att avboka skiten och beställa en Rock istället.

EDIT 4: Nu när jag lugnat ner mig lite, undrar jag mest över vad som hände med orderbekräftelsen. De verkar ha problem med dem. När jag först beställde min Nox väntade jag en vecka, sedan ringde jag dem och undrade vad som stod på. Efter löften om leverans och annat, fick jag i alla fall en bekräftelse. Nu har jag väntat i två timmar, och börjar undra om jag inte måste ringa upp dem igen...

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

-En fråga gubbar.

De drivrutiner man fick med på CD skivan, är det dom senaste?

Eller finns det nyare? Länka isf sidan till zepto ftp tack!
Kan typ inte hitta den:S

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
-En fråga gubbar.

De drivrutiner man fick med på CD skivan, är det dom senaste?

Eller finns det nyare? Länka isf sidan till zepto ftp tack!
Kan typ inte hitta den:S

När jag gjorde en jämförelse var det de senaste drivrutinerna som fanns med på skivan, undantaget "Zepto Mobile Utilities".

ftp://ftp.zepto.dk/

...och förresten, mina frågor? Såg du dem eller ignorerar du dem bara?

Permalänk
Medlem

Well, har haft min Nox i typ 2 veckor och tänkte komma med en kort recension eller vad man nu ska kalla det.

För det första har min fläkt slutat få tokspel en gång i minuten(!). Vid surfning och liknande startar den lite då och då bara, 5-10 minuters mellanrum kanske. Riktigt najs då jag störde mig på det ibörjan.
Tangentbord och styrplatta har inte lagt av för mig än iaf och jag hör inte heller några pip.
Har kanske haft mer tur än andra... Peppar peppar!

Har inte haft tid att köra så mycket spel men CoD 4 på max i 1680 flyter på fint, körde även på max i 1680 med ca 10000 soldater på M2:TW utan problem (dock inte när man spolade 3x hastigheten ) kanske inte är så krävande iofs..

Inte haft några problem hittills med drivrutiner heller (kör premium 64-bitars). Var bara tvungen att tanka nya drivrutinen till graffekortet ibörjan för att spelen skulle funka.

Mina högtalare funkar som dom ska men visst är dom risiga. Duger när man kollar på klipp på youtube osv men till film och spel är det högtalare/hörlurar som gäller. Knappast någon överraskning dock.

Är hittills jäkligt nöjd iaf, bara älskar skärmen och det stilrena utseendet.
Jag pillade förövrigt på min polares GV50 en kort stund i förrgår och nja, jag är ju knappast avundsjuk. Fin prestanda av det jag såg men känslan och utseendet är verkligen vidrig när man suttit vid en Nox ett tag.

Hinner inte svara på frågor eller påhopp (:p) förrens på måndag då mitt bredband hemma kopplas in då. Sitter på högskolan nu och tar igen lite surfande men jag är ledigt tills på tisdag så jag ska mest sitta hemma och lira spel (min sambo kommer bli tokig )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
När jag gjorde en jämförelse var det de senaste drivrutinerna som fanns med på skivan, undantaget "Zepto Mobile Utilities".

ftp://ftp.zepto.dk/

...och förresten, mina frågor? Såg du dem eller ignorerar du dem bara?

Nej då klart jag inte ignorerar dig Genmah Jag är väll lite slacker antar jag! Läser hellre än skriver. Som sagt så har jag inte lirat spelen så mycket utan bara snabbt dragit in dom i burken och testat. Crysis kan jag lira i högsta upplösning med medium settings (samt några få på high)

Det flyter på bra. Spelbart, laggfritt, you name it. Det tillfredsställer i alla fall mitt krav Det flyter ju inte som renaste vatten men säg typ deuterium. (tungt vatten) heh

Har inte orkat kolla upp fps ännu. Men det efterfrågas ju stort, så man blir väll tvungen?

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jag pillade förövrigt på min polares GV50 en kort stund i förrgår och nja, jag är ju knappast avundsjuk. Fin prestanda av det jag såg men känslan och utseendet är verkligen vidrig när man suttit vid en Nox ett tag.

Nu har jag inte pillat på en Nox så jag kan inte jämföra, men vidrig måste väl ändå vara att ta i? Du får ju nästan det att låta som om G50 var byggd av Lego

Iaf ang. känslan (byggkvalité etc.), utseendet kan man ju tycka vad man vill om.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ortmon
Nej då klart jag inte ignorerar dig Genmah Jag är väll lite slacker antar jag! Läser hellre än skriver.
[...]
Har inte orkat kolla upp fps ännu. Men det efterfrågas ju stort, så man blir väll tvungen?

Hehe. Ingen fara.

Det vore hyggligt om du kollade upp FPS i både Crysis och Hellgate London med de inställningar du körde med. För att få fram FPS-mätaren i Crysis är det bara att öppna konsollen och skriva "r_DisplayInfo = 1" utan "". I Hellgate London skriver man /fps i chattrutan för att få upp mätaren.

Permalänk
Medlem

Är också grymt sugen på en Nox. Jag undrar hur det är med värmen/oljudet.

Hur påverkas det om jag väljer
P9500 vs P8600
5400rpm SATA vs 7200rpm SATA vs SSD SATA

Ni som har en Nox, låter den mycket tex vid filmtittande? Vill ju helst ha en helt tyst dator som man kan spela lite lightspel med.=)

Har noll koll på SSD hårddisk men är det så att hela hårddisken kan användas som RAM eller? Kan man spara lite kulor på ram och satsa på SSD?

Permalänk
Medlem

En SSD hårddisk är inget substitut för RAM. SSD hårddisken är dock byggd på ett sätt som liknar RAM. Som jag förstår det..

Permalänk

Jag beställde min Nox 20/8 och fick min igår, 3/9. Undrar lite hur jag kunde få min så snabbt, känner nästan att jag skulle ha kunnat skickat den vidare till någon som har väntat längre. Jag kan i alla fall berätta för alla er stackare som fortfarande väntar att datorn känns helt överjävligt bra. Jag har inte haft problem med någonting än. Fläktarna drar igång rätt bra ibland, men jag känner inte att det är något som stör mig särskilt mycket. Har bara spelat ett spel hittills, Hunting Unlimited 2009 (haha). Kan i alla fall säga att det spelet flöt på bra om någon mot förmodan skulle undra.

Permalänk
Medlem

Liksom många andra här så skulle jag få en zepto väska i kompensation för den långa leveranstiden. När jag mottog datorn förra veckan fick jag ingen. Har någon av er andra gamla nox-veteraner fått väskan?

Visa signatur

Zepto nox a15, Intel C2 DUO P9500 – 2,53Ghz, WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3,4 GB DDR2 PC6400 800MHZ