Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Är det någon som har köpt den där Zcumbag från Zepto till sin Nox? Isåfall hur känns den, hur stor är den, är den smidig eller klumpig, hur är sleeven som följer med?

Jag har köpt till den, men inte fått varken dator eller väska än. Leveranstid är satt till den 12:e, men jag lär väl få vänta några veckor till som alla andra

Någon som kan gissa mina chanser att få ex. tv-tuner eller bättre grafikkort inbyggt om zepto skulle låta mig få vänta lika länge som vissa av de andra?

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk
Medlem

Tror de flesta som fick extragrejer var de som hade förbeställt sina datorer. De hade väntat väldigt länge på sina, men det är väl aldrig fel att höra sig för med Zepto antar jag.

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

:/ Nu är jag lite lessen faktiskt..

De sa att de skulle skicka den i fredags..

Hur vet jag att de skickat den?

Ska nog be pappa ringa de imrn så får vi se..

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b00red
Tror de flesta som fick extragrejer var de som hade förbeställt sina datorer. De hade väntat väldigt länge på sina, men det är väl aldrig fel att höra sig för med Zepto antar jag.

Jo kanske det..
Men när jag beställde så sa jag att en av förutsättningarna om jag valde det billigare grafikkortet var att jag fick den så snabbt som möjligt. Färklarade att jag gärna ville ha 650 kortet, men att jag inte kunde vänta så länge.

Om jag tex skulle få vänta så länge att det börjar gå in i oktober skall de fan få bygga om min dator och sätta in det nya kortet!

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM - 250 Gb 7200 rpm HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 6-Fi
CoD?

Orderbekräftelse fick jag också dagen efter. Jag la in betalningen tidigt på Fredag förmiddag. Hade inte förväntat mig något svar än, men tänkte se när man kunde vänta sig leveransdatum eller bekräftelse på att de fått pengarna, så man vet att de har börjat bygga på laptopen.
Känner inte precis för att vänta i två månader. Då hade jag hellre väntat på modellen som är docking-kompatibel.

CoD som i cash on delivery. Har för mig att om man väljer CoD som betalningsmetod så börjar dom bygga ihop den så fort som möjligt när dom fått in ordern. Tog bara ca 2 veckor innan jag fick min Nox

Permalänk
Medlem

Jahapp, den borde ju komma idag...
Gör den inte det så ringer jag zepto..

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fajk
Jahapp, den borde ju komma idag...
Gör den inte det så ringer jag zepto..

ja gör det... jag försöker åxå ligga på zepto rätt hårt nu.
Dom har lovat lite för mkt, vilket tyvärr verkar vara en vanlig företeelse

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delita
CoD som i cash on delivery. Har för mig att om man väljer CoD som betalningsmetod så börjar dom bygga ihop den så fort som möjligt när dom fått in ordern. Tog bara ca 2 veckor innan jag fick min Nox

Duh. Det är ju ganska självklart. Mitt ordförråd för förkortningar försvinner ibland. Min syster skickade ett Sms till mig som var ganska självklart.
"Har skaffat lgh i Ashtown".
Jag satt i fem minuter och försökte komma på vad det var:
"Lägre gång håll"
"Lång grå huva"
"Lovely guy hunk"
Sen sa hon lägenhet och då var det ju ganska självklart.

Sorry off topic där.

Jag beställde också det billigare grafikkortet på grund ut av väntetiden.
Nu skickade jag inte över pengarna för änn tidigt Fredags morse men "vi börjar bygga så fort pengarna har kommit in till oss". Eftersom jag inte ens fått någon bekräftelse på det så börjar jag undra om jag också kommer få vänta i två månader.

Ska inte bitcha än dock, finns ju som sagt folk som har väntat i två månader.

Edit: särskrivning & punktering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
ja gör det... jag försöker åxå ligga på zepto rätt hårt nu.
Dom har lovat lite för mkt, vilket tyvärr verkar vara en vanlig företeelse

morsan ringer nu

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

morsan ringer nu

jag ringde åxå, men som sagt inget garanterat innan helgen kunde dom lova.
Nä om nu inte lappisen är en viddunder till laptop, så aldrig mer en dator från Zepto "som inte finns"...

j*vla rakkel!!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nä om nu inte lappisen är en viddunder till laptop, så aldrig mer en dator från Zepto "som inte finns"...

j*vla rakkel!!!

fick samma svar...

Asså jag kommer nog aldrig tipsa ngn om zepto om inte datorn är grymt bra...

Visa signatur

Yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

j*vla rakkel!!!

När beställde du? Jag beställde min den 22 augusti, och som jag förstått saken så kan de inte ens börja bygga min förrän de får in sina skärmar/grafikkort/whatever den 15 september, så jag undrar lite hur de kan bygga datorer åt dig och andra om de inte har delar till dem?

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Som sagt batteri tiden åkter från och till, med random dagar antar jag.

Innan var den nere på 8. Sen åkte den upp till 12 och nu till 14 dagar. Räknar baklänges tydligen, plus att nu har även grafikkorten blivit satt på "pre-order" som ni skrev. Hoppas verkligen att de började bygga på min dator innan grafikkorten tog slut.

Om de inte börjar bygga på ordern för än de har alla delar, så kan vi alla räkna med en leveranstid på 3 år då de aldrig har alla delar samtidigt.

Edit: och nu två timmar senare så har 9600 grafikkortet gått från 14 dagar till i lager...

Batteriet är dock kvar på 14 dagar...

Permalänk
Medlem

Tyckte jag skulle ge mer info ang spel prestandan på min Nox (1st Edition för jag la kalla den nu iom att de är på g. med 9650gt kortet).

Konfen: Cpu-2,26Ghz, 2g ram o 1280x800 vanliga skärmen.
Har spelat NFS Carbon och Ghost Recon Advanced Warfighter - på full upplösning och high/max inställningar. Jag tycker det flyter på bra. Har dock inte haft någon massiv eldstrid i GRAW än, men har inte märkt en antydan till lagg överhuvudet taget.

Är väl någon behjälplig i valet o kvalet kanske

Permalänk

Jag tycker desingen är gräsligt ful på bilderna, tyvärr...

Någon som kan ta lite bilder in action på sin skönhet?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Nox idag 3-4veckor sa dem men vi får väll se..

Någon som har den högupplösta skärmen hemma? Hur är den?
Går det utan större problem köra 1280*800 när man spelar på den?

Visa signatur

Xbox Live Gamertag - decaar
Zepto Mythos !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doiz
Jag tycker desingen är gräsligt ful på bilderna, tyvärr...

Någon som kan ta lite bilder in action på sin skönhet?

Kolla tidigare i tråden, finns flertalet bilder där...

Visa signatur

Zepto Nox A15,
Intel C2 Duo P8600 2,40 Ghz - Nvidia 9600 GT 512 MB GDDR3 - 4 GB RAM, 320 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Nu har fläkthelvete fått helt fnatt, snurrar på full hastighet (vilket förövrigt är den enda hastigheten) och har gjort så i 25 minuter nu. I skrivandets stund ligger cpu-tempen på 43 grader C, i biosen är den ställd på att starta vid 85 grader C.

Jag har aldrig någonsin upplevt att fläkten "viskat tyst", rent jävla skitsnack! Antingen är den stendöd, eller går den på full fart, vilket kan liknas vid en flock bålgetingar på speed. Man blir ju tvungen att stänga av fanskapet om man ska sova i samma rum, var aldrig några problem med min 4år gamla dell, såvida man inte täppte för fläkthålen. Hörde inte ens den trots att jag brukade stoppa den under sängen när jag skulle sova för att ingen skulle trampa på den.

Nej, jag är inte arg. Jag är jävligt förbannad.

Permalänk
Medlem

Avbeställningen hänger i luften....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Avbeställningen hänger i luften....

+1

Börjar bli fruktansvärt trött på hattandet. Min erfarenhet med Zepto hittills har varit en j*vla cirkus. Har inget leveransdatum, fick inte ens en ursäkt (för att inte tala om kompensation) trots att de blåljög mig rätt i ansiktet. Förtroendet ligger inte på topp.

Väntar på svar från xxodd. Skeppar de till Sverige ber jag Zepto fara åt skogen, och beställer därifrån istället.

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veracity
Nu har fläkthelvete fått helt fnatt, snurrar på full hastighet (vilket förövrigt är den enda hastigheten) och har gjort så i 25 minuter nu. I skrivandets stund ligger cpu-tempen på 43 grader C, i biosen är den ställd på att starta vid 85 grader C.

Jag har aldrig någonsin upplevt att fläkten "viskat tyst", rent jävla skitsnack! Antingen är den stendöd, eller går den på full fart, vilket kan liknas vid en flock bålgetingar på speed. Man blir ju tvungen att stänga av fanskapet om man ska sova i samma rum, var aldrig några problem med min 4år gamla dell, såvida man inte täppte för fläkthålen. Hörde inte ens den trots att jag brukade stoppa den under sängen när jag skulle sova för att ingen skulle trampa på den.

Nej, jag är inte arg. Jag är jävligt förbannad.

Hur mäter du temperaturen på datorn? Jag har också fläktproblem, även fast jag har höjt biostemperaturen till 90 grader...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
+1

Börjar bli fruktansvärt trött på hattandet. Min erfarenhet med Zepto hittills har varit en j*vla cirkus. Har inget leveransdatum, fick inte ens en ursäkt (för att inte tala om kompensation) trots att de blåljög mig rätt i ansiktet. Förtroendet ligger inte på topp.

Väntar på svar från xxodd. Skeppar de till Sverige ber jag Zepto fara åt skogen, och beställer därifrån istället.

Är det möjligt att byta till svenskt tangentbord då? För den här XNi860tu-GT6 såg väldigt intressant ut!

Permalänk
Medlem

När jag mätte temperaturen använde jag mig av ett program som heter "Everest ultimate edition". Just startat upp datorn för idag, tempen ligger på 35c och fläkten går på fullspeed och gjort så sen jag startade den.... Jag vill inte skicka iväg min dator till zepto, deras förmåga att hålla leveranstider är usel. Tråkigt att vänta ytterligare 2 månader på att få sin dator......

Permalänk
Medlem
Citat:

fick samma svar...

Asså jag kommer nog aldrig tipsa ngn om zepto om inte datorn är grymt bra...

Nä tyvärr, inte jag heller, kanske om deras support är bra. Hoppas deras support är bättre ifall man stöter på problem. Å andra sidan så är det väl så här när ett mindre företag är på väg att bli större, dom har inte riktigt resurser för att klara av större leveranser i början, det är vad jag tror. Men det är ju surt för konsumenterna, iofs hade zepto kunnat vara mer restriktiv med löften.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahu
När beställde du? Jag beställde min den 22 augusti, och som jag förstått saken så kan de inte ens börja bygga min förrän de får in sina skärmar/grafikkort/whatever den 15 september, så jag undrar lite hur de kan bygga datorer åt dig och andra om de inte har delar till dem?

Hmm... dels så började jag med att beställa en 6342W, men var i tankar på mythos, men eftersom den inte var i produktion än så beställde jag 6342W. Kan också berätta att efter jag avslutat/ändrat min order av denna så tog dom bort de flesta av valmöjligheterna som jag hade valt för 6324W, den hårdvaru konfig. jag hade gick inte att välja mer.
Efter att ha blivit lovad snabb leverans och fick vänta leveransdatum efter leveransdatum så ändrade jag mig och tog mythosen i stället. Beställningen jag gjorde från början var den 28/7. Sedan efter att tiden drog ut på 14":arn så bytte jag till Mythos den 16/8. Men jag har valt att ta 9600:an och inte den nyare eftersom det skiljer bara 20% på kraften som jag förstår. Jag tror att 9650GFX kortet är det största skälet till att du får vänta. xxodd ser riktigt fin ut, synd bara att man är studentstackare så jag är fast med zepto iom att jag har tagit på räntefritt. surt sa räven!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torbear
Är det möjligt att byta till svenskt tangentbord då? För den här XNi860tu-GT6 såg väldigt intressant ut!

Jag tror de använder US International i Holland. Kan leva med ett sådant.

Men för att vara på den säkra sidan så frågade jag dem faktiskt vad för slags tangentbord de använder på sina datorer. Meddelar när jag vet mer.

Citat:

Hmm... dels så började jag med att beställa en 6342W, men var i tankar på mythos, men eftersom den inte var i produktion än så beställde jag 6342W. Kan också berätta att efter jag avslutat/ändrat min order av denna så tog dom bort de flesta av valmöjligheterna som jag hade valt för 6324W, den hårdvaru konfig. jag hade gick inte att välja mer.
Efter att ha blivit lovad snabb leverans och fick vänta leveransdatum efter leveransdatum så ändrade jag mig och tog mythosen i stället. Beställningen jag gjorde från början var den 28/7. Sedan efter att tiden drog ut på 14":arn så bytte jag till Mythos den 16/8. Men jag har valt att ta 9600:an och inte den nyare eftersom det skiljer bara 20% på kraften som jag förstår. Jag tror att 9650GFX kortet är det största skälet till att du får vänta. xxodd ser riktigt fin ut, synd bara att man är studentstackare så jag är fast med zepto iom att jag har tagit på räntefritt. surt sa räven!

Från början beställde jag ett 9650-kort. Fick dyra och heliga löften om att jag skulle få datorn innan jag sticker iväg utomlands. Var absolut inga problem. Men några veckor efteråt ser jag här på Sweclockers att leveransen är beräknad till mitten av OKTOBER, inte SEPTEMBER som de lovade mig. Så jag fick snällt ringa och byta ner mig, inga ursäkter, ingen kompensation, ingen orderbekräftelse (samma sak som när jag beställde första gången, fick efter ett tag själv ringa in och be dem skicka mig en), och inget leveransdatum.

Jag känner mig över hela taget rätt dragen vid näsan. Och nu är dessutom Zeptoexperten nästan 1000 spänn billigare. Har ingen lust att betala dem en sådan premie med tanke på hur de behandlat situationen. Och när jag nu hör om alla dessa fläktproblem, kan jag ju inte påstå att jag blir så jättesugen på datorn, hur jävla snygg den än är.

EDIT: Ok, fick svar från Xxodd. Tangentborden är som sagt US International (qwerty), men jag förstod inte riktigt hur man beställer därifrån. Fick som svar "When an order is placed through our website, the order will always be delivered at an XXODD dealer in the Netherlands. Through this dealer the order can be shipped to you. In order to get this in good order, you can best contact a XXODD dealer."

Visa signatur

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Har inte fått någon bekräftelse på att dom har mottagit min betalning eller att de har börjat bygga på laptopen. Ska ringa idag och se fall jag kan få någon information om vad som händer med mina tolvtusen.

Tror ni det är någon skillnad om man beställer från zeptoexperten? De fungerar ju på exakt samma sätt, men kanske går snabbare, då Zepto är slöast.

Hoppas på leverans i slutet av denna månaden i alla fall, anners avbeställer jag.

Edit: Sista gången jag bitchar om detta nu.
Nu är P8400 processorn uppe i 12 dagar leverans, hårddisken 9 och battariet är nere på 5 dagar.
Har dom inte ens börjat bygga på min änn så avbeställer jag.

Permalänk
Medlem

Blev en avbeställning för mig nu. Hade valt 9650 kort och mitten av oktober kändes förvisso rätt länge att vänta men jag hade ingen stress.

Dock blir jag orolig efter att ha hört alla problem med tangentbord och fläktar. Vill inte vänta 2 månader och sen behöva returnera datorn.

Löser sig fläktproblematiken kanske jag gör en ny beställning, men tills dess tittar jag på andra alternativ.

Permalänk
Medlem

Ringde precis.

Fick leverans datum på "ööhum.. öööh,, 26 borde den vara vid dörren. Vi väntar bara på en del från chassi som borde komma in nästa vecka".

Det låter lite som "vi putsar och skickar" samt "den har fastnat i tullen" -ursäkter.

Vågar nog inte boka min biljett till Sverige på "öööh 26".

F¤n va bittchig jag låter... Ursäkta.

Permalänk
Medlem

HahOos, kom på lite credd åt zepto, en sak som dom faktist lovar och håller...

När man ringer till Zepto så möts man direkt av -> [B]"Välkommen till Zepto Computers, var vänlig vänta"[/B] och det kan vi garantera att man får!

edit:meningsbyggnad

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick mejl från zepto som sa att de skickat min dator idag. Betyder det att den har skickats och är på väg eller att den ska packas,putsa + lite annat som kan fördröja den?

Någon som vet, som har fått sin zepto?

Har beställt en mythos!!!

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos