Permalänk
Medlem

Kan det här va nåt? 6582:-

Permalänk

Ser bra ut det där. Men tycker du inte det är värt att lägga 170kr mer och få en hårddisk som rymmer dubbelt så mycket, och dessutom är snabbare?

Be även dem att se till att de skickar en E8400 av rev E0. Drar mindre ström och klockar högre.

Och sist men inte minst, inte för att göra dig stressad, men grafikkortet är veckans erbjudande, så antigen om en timma, eller fr.o.m. imorgon bitti kommer priset på den höjas.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

En liknande setup har jag själv.Priset vet jag inte om det är konkurens kraftigt men det låter helt okey.

Jag har allt förutom nätagg ,minnen och hårddisk.Jag valde att köpa 2 st noctuna nf-s12 fläktar men använde bara en framför mina hårddiskar.
Det kyler på bra .

Jag byggde min första dator för ca en vecka sedan det enda som jag tyckte var svårt var att få dit orginalkylaren på processorn.

Kan också tycka att inbyggda ljudkortet är lite basfattigt.Funderar på att skaffa ett externt senare.

Permalänk

Är sånt jävla överpris på Noctuas fläktar. Köp istället Nexus Real Silent, funkar ungefär lika bra för mindre än halva priset. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=316478

Det är absolut inget fel på nätagget och minnena.

Men du kan ju kika lite på de andra butikerna vad de kostar där. T.ex. Inet har otroligt nöjda kunder, 49kr frakt, och oftast billigare än komplett (även om just de här grejerna du valt tror jag det är rätt bra pris från komplett).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är mycket möjligt att nexus fläktarna är lika bra och billigare men där jag inhandlade mitt system fanns de ej.

Jag gjorde ett förtydligande i mitt tidigare inlägg .
Ingen kritik mot vare sig nätagg eller minnen ifrån min sida.

Permalänk
Medlem

Så ni menar att man behöver ha nån sorts extrafläkt till den här uppsättningen?

Permalänk
Medlem

Vilket överpris för antistatarmbandet! Men visst det är klart frakten från ytterliggare ett ställe kostar ju också men det är ganska dålig stil av komplett att ha oskäliga priser på små grejerna. (jämför med http://www.dustinhome.se/pd_5007610029.aspx )

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
... http://www.dustinhome.se/pd_5007610029.aspx )

36kr kostar den, och gratis frakt, om man registrerat sig som student på dustinhome.se/student

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det här bättre, på inet.
bättre hårdisk va?
i stort sett samma pris.
Fast en annan tillverkare av grafikkort.

Edit. ser att jag glömde att ta med Dvd brännare på komplett
så det här är billigare.

Antec Three Hundred, Utan nätagg 496 kr
650W Corsair CMPSU-650TXEU 836 kr

Asus P5Q PRO P45, Socket 775 1172 kr
4GB (2x2GB) DDR2 PC6400 Corsair XMS2 724 kr

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz 1333MHz 1461 kr
Gigabyte Radeon HD4850 512MB PCIe 2.0 1409 kr kr

500GB Hitachi Deskstar P7K500 SATA-II 544 kr
Samsung SH-S223F 22X DVD±RW DL SATA Svart 203 kr
ESD handledsband med spiralkabel 42 kr

Summa:6 887 kr Frakt:80 kr
--------------------------------------------------------------------------------
Totalt:6 967 krVarav moms:1 393 kr