Permalänk
Melding Plague

Captech köper Gtek

Den svenska distributionsjätten Captech köper den kända distributören och återförsäljaren Gtek. Företaget var bland de första att ta in renodlade entusiastprodukter på den svenska marknaden.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite tråkigt,

GTEK har man handlat mycket på!
Hoppas att GTEK's produkter kommer upp på Inet med Inets priser istället!

Permalänk
Medlem

Jag köpte två fläktar från gtek för 27 kr/st för inte så längesen xD

Deras priser är ju grymma, och fläktarna var det inget fel på. Synd att de försvinner...

Visa signatur

[Asrock Z77 Extreme4] [Intel Core i5 3570k @ stock] [Powercolor Radeon 6850 @ Stock]
[8GB Corsair Ballistix @ 1866MHZ] [OCZ Agility 3 60GB] [1TB + 320GB HDD 7200RPM]
[In-Win Dragon Rider Chassi] [Fractal Design PSU 500W]

Permalänk

hmm, läge för utförsäljning nu kanske ?

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Men bläh gillade verkligen deras web-butik och har handlat mycket där.
Hoppas de inte ger upp och drar igång en slutkunds web-butik ändå. För återförsäljare här uppe i Umeå tar hutlösa priser(läs www.microshop.com) så det var alltid bättre att handla direkt av Gtek.

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Inaktiv

Tråkigt, detta. Captech är ett namn som kommer att falla i glömska, tror jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tråkigt, detta. Captech är ett namn som kommer att falla i glömska, tror jag.

Du skojar?

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem

Trist, G-Tek har varit en av få bra butiker att kolla på...

Var skall man nu hitta samma utbud av Lian-Li??

Dåligt...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av in a bodybag
Du skojar?

Nej.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt. Gillade att Gtek hade special-grejer.
Mindre konkurrens, aff.

Permalänk

håller med, tråkigt att en så bra affär försvinner

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk
Medlem

Tråkigt som fan, gillade Gtek skarpt. Hade mycket smått å gott som andra saknade.

Permalänk
Avstängd

jag som skulle beställa ett Lian-li från Gtek :P, hoppas priset ligger nere på den efter upp köpet

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Gillade G-tek; deras priser, utbud, hemsidedesign och service. Handlade en del saker därifrån. Nu steg min isskrapa i värde..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tråkigt, detta. Captech är ett namn som kommer att falla i glömska, tror jag.

eh va? ganska många fysiska butiker som beställer från dem är jag säker på

Permalänk
Medlem

Damn, är lycklig kund av diverse småsaker från Gtek!

Jävligt synd att de inte kommer fortsätta webbutiken. Hade ju saker som man inte hittade hos någon annan och ganska bra priser på mycket.

Beställde mitt Lian-Li chassi därifrån. Fasiken man hittar inte ett så bra Lian-Li sortiment hos någon annan! + bästa priserna på dem också i samma veva!

Hoppas verkligen de på något sätt håller kvar sin webbutik! Eller tar något avtal med någon som de är distributörer för att ta över deras sortiment.

Permalänk
Medlem

Äh, vafan. Tråkigt ju.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk

Trots att vi nu lägger ner varumärket GTEK är det kul att få höra så mycket positivt om oss, tack för det!

Jag kan dock garantera att hela vårt sortiment kommer finnas tillgängligt hos en eller flera av våra olika återförsäljarpartners. Snarare kommer det här innebära att vi har större möjligheter att ta in de senaste produkterna inom vårt produktområde, dvs datorlådor, nätdelar, kylning, gaming och modding. Man ska med andra ord se möjligheterna i detta snarare än att något försvinner!

mvh

Hannes Wallin, VD GTEK Distribution AB

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Synd ifall GTEC skulle försvinna, dock verkar det ju som att det inte är aktuellt enligt Hannes.
Vad man får hoppas på är väl att Captech också tar hem lite "fräsigare" grejjer på hyllan, det har ju varit glest med det senaste åren iaf.

Permalänk
Medlem

Eftersom vi blir renodlade distributörer kommer Gteks sortiment att finnas i fler butiker. Slutkunder får således fler möjligheter att köpa våra produkter.

Ja då är det bara hoppas att fler butiker kommer ta in de flesta varor ur sortimentet och att priserna hålls på rätt nivå, så ska väl ingen behöva lida över detta.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Fan får skynda mig att beställa en del Lian Li tillbehör då hehe.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Vad ska Hannes göra nu när det köps upp? Passa på och njuta av livet och resa jorden runt kanske?

Gissar på att köpesumman ligger på minst 40 mille

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tråkigt, detta. Captech är ett namn som kommer att falla i glömska, tror jag.

Då tror jag att du har väldigt fel^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan
Tråkigt, detta. Captech är ett namn som kommer att falla i glömska, tror jag.

En av Sveriges största distar? tror du har missat lite

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

För några år sedan beställde jag mycket från Gtek, specielt kylning och moddningsaker var de billiga på men senaste åren tycker jag de blivit omkörda plus att de är dyra som attan i frakt. Inte direkt förvånad om det gått dåligt för deras webbutik.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
För några år sedan beställde jag mycket från Gtek, specielt kylning och moddningsaker var de billiga på men senaste åren tycker jag de blivit omkörda plus att de är dyra som attan i frakt. Inte direkt förvånad om det gått dåligt för deras webbutik.

Tror du med har missat att Gtek är en dist med åf sajt. (iaf varit tills nu)
Dvs deras intresse i första hand måste ha varit att dista saker till åf.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Köpte mycket där runt 2000-2002 till mig och polare i form av exklusivare luftkylningar, fläktar och vattenkylning och allt annat för moddning. Men efter det så tycker jag att vanliga butiker har samma grejor oftast billigare frackt och att dom sedan slutade med all vattenkylning och värkligen exklusiva grejor som tec osv gjorde att jag slutade köpa helt av gtek. Sedan var leveranserna i min smak väldig opålitliga. 3 måander fick jag vänta en gång på mitt vattenkylnings kit och problemet var inte att saker inte kom i lager utan att var allt inte i lager så resarverades inte saker å lades undan enligt han på gtek jag snackade med då så när nåt var inne ena gågen jag skulle ha så var det slut när nästa grej kom sedan. Var nog sista gången jag köpte där runt 2001-2002. Men det blev mö prylar på dom 2 åren för mig å polarna men som sagt efter det har varken jag eller nån jag känt köpt grejor där.

Så visst dom fyllde ett plats för 6-7 år sedan men numera verkar dom ha blevet en i mägden igen mins.

Permalänk
Medlem

En epok går i graven.
RIP

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

Jag handlade en del fina prylar där åren 02-03.
Sedan gick jag över till att handla på en lokal datorbutik i Södertälje, och dom har hela Gtek's sortiment till samma pris utan frakt så det var ju riktigt bra för mig.

Visa signatur

Silverstone HTPC, Gigatyte P35-DS4 rev 2.0, Q6600 @ 3,2 Ghz, Zalman 9700-NT, ASUS HD 4870,
Crucial BallistiX 8500 2 GB, Barracuda ES-2 250 GB, WD 500 GB MyBook, Mirai DTL-642E500 @ 1080P
3DMark-01 3DMark-03 3DMark-05 3DMark-06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fog
Eftersom vi blir renodlade distributörer kommer Gteks sortiment att finnas i fler butiker. Slutkunder får således fler möjligheter att köpa våra produkter.

Ja då är det bara hoppas att fler butiker kommer ta in de flesta varor ur sortimentet och att priserna hålls på rätt nivå, så ska väl ingen behöva lida över detta.

Jag reagerade också på det där, fler möjligheter kan det ju bli, men troligheten att en och samma återförsäljare tar in hela sortimenten kändes inte så stor och man kan då tvingas beställa från flera olika återförsäljare i extremfall.

Nu sa iof Hannes att minst en återförsäljare tar in hela deras sortiment, så man får väl hoppas det stämmer!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W