Intel X25-M SSD recensioner

Permalänk

Intel X25-M SSD recensioner

Hothardware
PC Perspective
Techreport
Anandtech

Citat:

Annan tråd
http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2008/09/08/intel-...

Citat:

They're priced at $595 each in quantities up to 1,000.

Arf, kanske lite för mycket på den dyra sidan. =/

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

nar kommer dem ut?

Permalänk
Medlem

Tycker diskarna presterar alldeles för ojämnt för att kunna vara vettiga i en workstation/desktop i dagens läge. Får se hur det blir med SLC baserade diskar när det kommer från Intel.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

Enligt Anandtech så är Intels diskar de bästa hittils bättre än många SLC.

nu får vi vänta in de första testerna av intels SLC lär ju bli riktigt grymma och dyra antagligen.

hur går det för seagate och deras satning kan tänka mig att de kommer vilja få ut bättre diskar än Intel då detta borde vara en marknad de ska dominera kan man tycka.

Hoppas alla stora hårddisktillverkare kommer igång nu så man får se lite priskrig.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

Och så mycket visade sig ryktet om att det var Windows som orsakade dålig prestanda för SSD diskar vara värt, när Intel gör en SSD så gör dom det rätt och använder helt enkelt en kontroller som funkar.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
[B] Hothardware
PC Perspective
Techreport
Anandtech

Arf, kanske lite för mycket på den dyra sidan. =/

[/B][/QUOTE]

Förf*vligt att marknaden tycker att 600$ = 6000kr = 600€ = 600£

Varför inte bara göra en global valuta om de ändå prissätter dem likadant?

Med tanke på att de kostar 600$ i USA och 6000kr här så kommer priset sjuka rejält ganska snart. (600$ = ca 3900kr)

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk

Jag är lite inne på att skaffa en så fort som de sjunker under 4k för en 80gig mlc eller så... enda som oroar mig är detta: http://www.legitreviews.com/article/788/11/

Varför blir den långsammare när man fyller den?!

Har man 80 gig så kommer det ju vara tajt nog med plats som det är... orka om det visar sig att jag inte ens skall fylla den särskilt mkt för att få ut den specifierade hastigheten...

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EnbersBuskE
Jag är lite inne på att skaffa en så fort som de sjunker under 4k för en 80gig mlc eller så... enda som oroar mig är detta: http://www.legitreviews.com/article/788/11/

Varför blir den långsammare när man fyller den?!

Har man 80 gig så kommer det ju vara tajt nog med plats som det är... orka om det visar sig att jag inte ens skall fylla den särskilt mkt för att få ut den specifierade hastigheten...

Ur tråden: http://forums.legitreviews.com/about17374.html

"A typical client usage of 20 GB writes per day is assumed. Should the host system attempt to exceed 20 GB writes per day by a large margin for an extended period, the
drive will enable the endurance management feature to adjust write performance. By efficiently managing performance, this feature enables the device to have, at a
minimum, a five year useful life. Under normal operation conditions, the drive will not invoke this feature."

I och med att dom hade fyllde upp disken, måste den gått in i ett läge för att förlänga livslängden och därmed har prestanda blivit lägre.

Kan utöver det också vara att en tidig firmware inte funkade som den skulle, se här:

Permalänk

Hmm... ja dählie du kan ha helt rätt i det du skriver, de måste ju ha fyllt den med iallafall 60 gig vilket är 3x den dagliga "dosen", men om det kan kallas "extended period" vet jag inte. Den kan ju iofs vara ganska känslig och gå i turtlemode rätt fort, men det vore trevligt att få det svart på vitt.

Likaså med firmwaren, det kan ju vara den som spökar men det skulle vara najs om det testades bättre, fattar inte varför inte reviewkillen grävde lite djupare, vore ju världens scoop om det visade sig att intels nya jättelovordade SSD visade sig ha en sådan stor brist.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Hedersmedlem

finns ju en 1,8tummare. mmmm synd bara det är sata. har pata zif kontakt eller vad det heter på min bärbara. tycker det är lågt att det finns så få 1,8" här att köpa.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Finns den att köpa i Sverige? I någon amerikansk nätbutik? Jag har vänner som kan hjälpa mig om butiken inte säljer utanför USA.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro