Problemet inträffade igår när jag skulle rengöra lite i burken, rengöra fläktarna från damm osv... När jag skulle starta upp den så fungerade allt som vanligt men efter ca 10 min sloknade datorn bara som att strömmen gick, satte på den igen men efter ca 5 sec så stängdes den av. Väntade ca 45 min och prövade igen, kollade CPU-Tempen och den visade 90 grader, satte på wow och då gick den upp i 105 + och slocknade sedan. Har provat och sätta dit CPU-Fläkten ordentligt men det funkar inte.
Operativsystem: Microsoft Windows Vista Ultimate x64
Processor: Q6600 @ 2.4 ghz
Processorkylare: Orginal
Moderkort: Gigabyte P35-DS4
Minne: Corsair ngt 2 x 1GB
Grafikkort: Gainward 8800 GT
Hårddisk: Seagate Barracuda ST3500320NS 7200.2 500GB 7200rpm 32MB SATA2
Nätaggregat: Corsair HX520w
Chassi: Antec Nine Hundred "Ultimate Gamer Case" without PSU/utan nätagg
Ta loss CPU kylaren och sätt fast den igen ordentligt.
Någon berättade här att deras kompis som hade samma fel hade tagit loss och satt tillbaka CPU kylaren 3 gånger innan han upptäckte att ett av benen inte var helt nedtryckt.
Ursprungligen inskrivet av panpo98 Ta loss CPU kylaren och sätt fast den igen ordentligt.
Någon berättade här att deras kompis som hade samma fel hade tagit loss och satt tillbaka CPU kylaren 3 gånger innan han upptäckte att ett av benen inte var helt nedtryckt.
uhm verkar iaf som du gjort nått snett med kylaren.. och skulle jag se i bios att min cpu temp var 90C skulle jag stänga av den snabbt och inte försöka spela spel på den....
men iaf du måste gjort nått snett? cpun håller inte 90C om inte kylaren sitter snett eller liknande.. lagt på ny kylpasta? som panpo sa kolla kylaren igen.. verkar vara det enda som är fel.
Gick ner till stan och köpte Arctic cooling MX-2 kylpasta och Freezer 7 pro processor-fläkt och nu funkar den som en klocka! Skulle antagligen räckt med kylpastan men hade orginalfläkt innan.
Orginalkylarn satt inte fast ordentligt heller märkte jag, var rädd att trycka den för hårt.