iPhone 3g engelsk företag

Permalänk

iPhone 3g engelsk företag

Hej! Jag har haft mailkontakt med en person på detta företag: http://www.wholesaleltd.uni.cc/site/page.php
och där säljer dem olåsta iPhone 3gs 8gb med tillbehör och allt för 3500kr.

så här skriver hon jag mailat med i ett mail: hello

you are to make the payment via our company western union payment information and as soon as we confirm your payment,we will start with the shipping of the iphone and you will be issue our company proforma invoice and the tracking number for your order so you can check the delivery status online.

so you are much secure and safe.

Tror ni jag kan lita på företaget?

// Tim

Permalänk
Medlem

Jag hade då aldrig beställt därifrån.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

Nästan absolut allt som ska betalas via WU (western union) är scam.
Så är det bara...

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Det är en Scam.
Western Union och dålig engelska...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk

okej bra då vet jag, tack

Permalänk
Medlem

Att folk inte lär sig..

Låter det för bra för att vara sant då är det inte sant...
Att man ens ställer sig såna här frågor är ju skrämmande.. Folk börjar ju bli minst lika dumma som amerikanare.. Hemskt...

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Hedersmedlem

western union payment = scam

att någon ens skulle kunna tänka sig o beställa varor från ett företag som har en så dålig hemsida som den där

Permalänk

Dethär företaget då? Compac Ltd [compaclimited@hotmail.com]
dem skrev: Hello,

Thanks for your Inquiry...

We sell the Apple iPhone 16GB 3G for 270 Euros... It's Brand New, (Black / White), Sim Lock Free to any Net-Work.
If you buy 5 Units and get 2 free of same product.

We're based in Worcestershire, UK... Products will be delivered to you at your Door Step.

For us to proceed, Kindly get back to us with all the Details Below.

BUYERS FULL NAME:
BUYERS TELEPHONE NUMBER:
SHIPPING ADDRESS OF WERE YOU WANT YOUR GOODS SHIPPED TO:
HOW MANY UNITS OF APPLE IPHONE 16GB 3G YOU WANT TO ORDER FOR:

As soon as we get all this details, your Order will be processed and packaged immediately for shipment.

Hope to hear from you soonest.

Regards,
Sales Rep.
+447035901695

i ett mail. verkar det bättre?

// Tim

Permalänk
Medlem

Verkar vara ett seriöst företag som kör med hotmail. Gissar att det är Western Union som betalning hos dem också. Bra stavning på Net-Work.

Permalänk
Medlem

cect.se har olåst iphone 3g 8gb för 5500, o 16gb för 6500 ...lite dyrt kanske

Permalänk

hej igen nu skrev han såhär!

Hello Tim,

Thanks for your prompt response.

YOUR ORDER:
Apple iPhone 16GB 3G ---270 Euros X 1 Unit ==270 Euros

Grand Total : 270 Euros

You can trust our company because you will get your package.

I want you to know that you have come to the right place to buy and you will get your goods because we're Genuine and you're secured with us 100%.

We're a Legit, Registered and Certified Company in UK and to assure you of that we're Sending you our Company Certificate Of incorporation Signed by our CEO to prove to you that we're Genuine Sellers and also to let you know you should feel free buying from us and also know that you're secured with us 100%.

Attached to this mail ios the Certificate.

Your Order as been processed and packaged ready for shipping and as soon as we confirm your payment, we will ship out immediately.

You will be making the payment Via Money Gram so that we can confirm your payment immediately and ship out as soon as possible and as soon as we ship out, we will get back to you with the Tracking Numbers of your Order so that you can Track and know the status of your Order till it gets to you at your Door Step.

So kindly get back to us when you're ready to make the payment so that we can send you our Accountants Informations that you will make the payment to Via Money Gram.

Hope to hear from you soonest.

Regards,
Sales Rep.
+447035901695

tror ni jag kan köpa där?

Mvh Tim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Zepto

tror ni jag kan köpa där?

Mvh Tim

Vad är det du inte fattar? Det är en scam!

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Zepto
tror ni jag kan köpa där?

Mvh Tim

Det tycker jag absolut att du ska göra! Lyssna inte på alla pessimister här, de är bara avundsjuka för att de inte hittade denna klockrena deal först.
Tycker också att du ska beställa 5 stycken, och sälja resten på tradera (du får ju två gratis, dessutom), och tjäna en rejäl hacka!

Du har ju fått ett email från en hotmail-adress som bekräftar att det inte är scam!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

westerunion används vid 1 skicka pengar fort utan kontroll 2 skicka pengar vid scam.

ett tips beställ inte googla företaget på nätet först och se i fall det står något vettigt om dem.

skickar de i från hotmail. jag skulle aldrig göra en affär med ett hotmail företag kan jag säga.

Permalänk

okej, men dethär då?

Hej
The iPhone är ny med garanti från Apple, olåst i alla nät,med menyn i svenska språket .. original iPhone Apple 16 GB 3G .....
Priset för en är 2900 kr inklusive alla skatter
Tack

Hej
Telefonen är leverans direkt från England och jag kommer att betala alla skatter och du kan få telefonen på max 1-2 dagar.
För säkra transaktioner i bruk tredje delen (escrow service)
Tack

1. vill jag låta produkten till virksomhedsvårdnaden, det vill vara ininskeppat och du vill få det spårande tal för att tjekke det.
2. vill Du laga garantibankbetalingen till företaget (inte till mig), och företaget vill tillverka produkten till dig.
3. vill Du få produkten och du vill tjekke det för 5 bussineserdage. Betalningen vill vara ft i deras vårdnad€ under all denne period.
4. vill Du bekräfta att du blir tillfredsställd med produkten till företaget och de vill løslade pengeep-ne till mig.
5. vill jag få pengeep-ne från företaget.
Om du går vill jag veta ditt namn, adress och telefonnummer och jag kommer att börja leverera
Tack

verkar det säkert? kan man lita på det?

Mvh Tim

Permalänk
Medlem

Nu får du väl ge dig med dina Englandsköp. Nästan så att du borde beställa en för att inse att det är en scam.
Learning by doing så att säga eftersom du fortsätter att hitta suspekta säljare trots att alla som skrivit i tråden skriver att det är scams.

Permalänk
Medlem

Din bästa chans är att beställa en ifrån ebay, sällan folk som scammar där.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Ska du beställa ska det vara från Italien.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk

vart gör jag det då?

Permalänk
Hedersmedlem

men asså är priset för bra så är det troligt nog en scam!

Permalänk
Medlem

Smidigt att du lägger ut dina uppgifter om dig själv så där
Undrar vad man kan ha för roligt med dom uppgifterna

Se till att radera det så är du snäll (läs smart)

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk

Hej igen! om jag först ska betala en del av summan via western union ungefär 25% av summan resten på cash om delivery? kan det vara äkta eller scam endå?

//Tim

http://www.ecslimited.extra.hu/index.html

är detta scam? försöker lära mig skillnaden på scam och inte.. =P

Permalänk
Medlem

Allvarligt talat tim.. det är pga personer som dig som spam och scammers existerar.

Som de flesta redan påpekat är ett tydligt tecken på scam western union.
Sen en oseriös och ful sida kan ju ha betydelse också..

Använder dom en hotmail så är det garanterat scam.

Och den där sista du skickade är den förbannade loggan i hörnet så annoying så det inte är sant.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Finns de ingen mod som kan åka hem till Tim och slå en stekpanna i skaftet på honom?
Tror inte att nåt man säger hjälper här..
Nästa gång är det bara säga att "jaaa, superbra..Dom har ja handlat 23 stycken iPhones av.. Garanterat ofejk"
*suck*

Visa signatur

Vem sa att man är bäst bara för att man kan allt??

Nokia N82

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Zepto
Hej igen! om jag först ska betala en del av summan via western union ungefär 25% av summan resten på cash om delivery? kan det vara äkta eller scam endå?

//Tim

http://www.ecslimited.extra.hu/index.html

är detta scam? försöker lära mig skillnaden på scam och inte.. =P

men herregud, hur svårt ska det vara, DET ÄR ETT SCAM
vad tror du han gör när han fått dina 25% av pengarna. finns två alternativ, antingen nöjer han sig med att han i alla fall fått ut nått av dig, eller så säger han att det uppståt problem o att du behöver sätta över resten eller en stor del till.

är dealen osannolikt bra, som i detta fall, så är det i 99,999999% av fallen scam. jag menar, denna telefon kostar 6-8000 kr att köpa olåst i de länder den säljs, vad är sannolikheten att nån säljer en sådan för en 30-50% av det. western union är dessutom en stor favorit bland scamare.

den säljs väll heller inte olåst i england = den låses upp där = garantin försvinner. dessutom finns det väll inget sätt att låsa upp den ännu.vi vet ju heller inte ännu hur apple ställer sig till garantiärenden på iphones osm inte är sålda i det egna landet med den lokala dealen.

men som nån sa, testa o kolla. du kommer garanterat lära dig nått, det gjorde jag för 5-6 år sen.men kom inte o klaga här sen

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive