få ut samma ljud ur samtliga utgångar

Permalänk

få ut samma ljud ur samtliga utgångar

hej jag har en audigy 2 zs ljudkort och jag skulle vilja att surroundljudutgångarna ska ha samma ljud som 2.0:an. Alltså att alla utgångar ger samma ljud?

går det?

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk

Letar också efter en lösning på det. Funkar med realteks inbyggda ljudkort på så sätt att man anger varje utgångs funktion och anger man då tex både den gröna och den svarta som front-högtalare så blir det som man tänkt.

Nu verkar realtek-drivrutinen flippat ur så jag kan bara köra med windows egen och då finns ju inte den funktionen.

Meddelar här om jag hittar något.

Vill man lösa problemet i hårdvaruväg så finns det ju hörlurssplitters att köpa, tex denna variant:
http://www.hifiklubben.se/produkter/kablar/diverse/bandridge_...

Edit:
Hittade en lösning i Vista. Jag kör gröna utgången(frontar) till headsetet och den orange:a(center, sub) till stereon och får samma ljud ur alla utgångar.

Först och främst fick jag se till att ha 7.1 eller 5.1 aktiverat för att få igång centern i Vista(högerklicka på högtalare och välj "konfigurera högtalare" och välj sen där 5.1 eller 7.1).

Sen går man in på egenskaper för högtalare och väljer fliken "förbättringar". Väl där så bockar man för "högtalarutfyllnad" och, Voila! Stereo-ljud ur samtliga utgångar.

Visa signatur

/Secretsavage

"Cooler Master Stacker, Core2Duo E8400@3GHz, Gigabyte GA-P35-DS3, 4x1024MB Corsair DDR2, Powercolor Radeon HD3870, 2xHDD S-ATA 160GB, 1xHDD S-ATA 300 GB"