Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrazzlY
Jag har ringt upp Webhallen, som jag bokat hos - och personen jag fick prata med var rätt säker på att telefonen INTE skulle kmma i morgon, även om det var 10/10 som var utsatt datum.

Hos Phonehouse som jag var hos i veckan, var dom dock säkra på att den skulle komma i morgon, men den skulle kosta 700 mer än hos Webhallen.... Av någon j*vla anledning!

Så vi får väl se hur det blir... SE brukar ju aldrig hålla sina releasedatum.
Personligen så är jag lite tveksam till att den verkligen släpps i morgon!

Klart den släpps imorgon! Min är redan på väg på posten så jag räknar med att ha den i handen kl 16.00 imorgon Om webhallen inte har telefonen imorgon är det knappast SE som strulat till det.
Katching fick sina telefoner igår.

Angående materialet, båda färgerna/telefonerna är i stål, den svarta är genomfärgad så repor osv inte kommer synas.
Knappsatsen under skärmen är i plast med genombelysning.

Jag föredrar silverfärgad även om knappsatsen är svart. Det spelar igentligen ingen roll eftersom min bakrund på skärmen kommer vara mörk, så dom kommer "flyta ihop" väldigt bra

Den silverfärgade känns mer "lyxig" tycker jag, men det är helt personlig uppfattning såklart.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

någon som vill ha min X1? har en köplats på katching som jag inte tänker utnyttja. skicka ett mail eller PM om du behöver en köplats.

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem

Du kan väl inte ge bort din köplats? Du kanske menar att du säljer vidare telefonen?

Så fruktansvärt snygg imo
http://www.idg.se/1.183982

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Du kan väl inte ge bort din köplats? Du kanske menar att du säljer vidare telefonen?

Så fruktansvärt snygg imo
http://www.idg.se/1.183982

Ingen tvekan om att det måste bli en silver för mig efter att ha sett det bildspel..

Permalänk
Medlem

Vilka butiker i Stockholm har denna på demo idag? Vill kolla in den då den fortfarande är ett alternativ till Touch HD.

Tips? Gärna på Söder.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk

phonehouse, telenor borde ha den och de flesta borde ha en kopia i sin butik idag...

Permalänk
Medlem

Borde ha är tyvärr inte en garanti. Telenors butik vid Slussen hade den inte enligt uppgift.

Ska kolla runt lite om inte jag kan få något konkret tips här.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

"I dag har Sony Ericssons flaggskepp X1 börjat säljas i butik i Sverige, och förväntningarna på telefonen är stora. I dag klockan 13.00 får ni även chansen att chatta med Sony Ericssons representanter om Xperia X1. Passa på att fråga företaget direkt! Chatten börjar 13.00 (obs, inte den vanliga tiden), men det går även bra att ställa frågor i förväg och få svar när chatten börjar".

Länk: http://www.mobil.se/artikel/i_dag_chatta_med_sony_ericsson_om...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedgren
Vilka butiker i Stockholm har denna på demo idag? Vill kolla in den då den fortfarande är ett alternativ till Touch HD.

Tips? Gärna på Söder.

Telias butik på norrlandsgatan 2 har ett exemplar igång, de hade några kvar på lager också.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Hedgren, 3Butiken i Skrapan har nog en igång.

Permalänk

var och spana in bägge färgerna.. inte blev man klokare på vilken färg det blir....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

typisk expressen-kvalitet på den recensionen.
Om man nu gillar pekpennor då och föredrar det?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

"Granlund borde ägna sig åt något annat. Kanske testa höräfsor".

I agree

Permalänk
Medlem

mmm expressen och aftonbladet verkar även ha för vana att ge telefoner betyg innan dom ens testat den.
Dum i huve är dom

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Hedersmedlem

Här har ni något o dregla över

http://dailymobile.se/2008/10/10/unboxing-pictures-sony-erics...

Permalänk

nu är det bara timmar kvar tills jag köper min X1 a.
den blir svart med ett 4 gb minneskort!!!

så nu har jag den!!!!

Visa signatur

I7 9700k : Asus ROG Maximus Hero XI (wifi) : Corsair Dominator 32GB : EVGA RTX 2080TI Black Gaming : 500GB + 2TB Samsung 970evo : Corsair HX750i

Permalänk
Medlem

Ganska kul jag jobbar med att sälja mobiler och idag fick vi 1st x1 fast vi blev lovad fler, sen så kommer kunden in som hade bokat den första och köper den och blir kanon glad.

Så lång är allt bra sen börjar det han kommer in 20 min senare då hittar inte denna skit telefon simkortet lyckat av SE ännu en gång.

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
"Granlund borde ägna sig åt något annat. Kanske testa höräfsor".

I agree

En bättre test helt klart:
http://www.mobil.se/artikel/forsta_intrycket_av_xperia_x1_mob...
Jag håller faktiskt med det mesta här. Jag kommer dock fortsätta med att anpassa telefonen (troligen hela natten) tills jag är klar
Har fått den riktigt nice nu med Xperia silver anpassad SBP shell väldigt tumvänligt gränsnitt. Nu skall jag försöka få den att starta SBP shell direkt vid uppstart om jag kan.

Mer possitiva nyheter
http://www.idg.se/2.1085/1.184554/aterforsaljarna-xperia-blir...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
"Granlund borde ägna sig åt något annat. Kanske testa höräfsor".
I agree

Men visst har han en punkt.
Det är lixom en repris på MC218 (+en T28:a) och hur stort avtryck i historien gjorde den "jättesatsningen".

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Blev aldrig att kolla någon idag, lunchen blev för kort trots överdragen tid.

Men imorgon kanske man skulle kolla, jag antar att de inte kastar iväg sina demoex? Främst testa hur seg/pigg den är. Specifikationsmässigt vill jag helt klart helllre ha en Touch HD, men har man chansen att pilla på en X1, så varför inte?

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag stod och höll i en i dag,men...
...släppte den vidare till en mer behövande,söt liten lur men jag upplevde den aningen seg.
Jag tror jag väntar och ser vad framtiden har att erbjuda.

Permalänk
Avstängd

Jag pillade på en idag i teliabutiken i fältöversten. Den var helt ok lite tjock men det förstår man. Tangentbordet var jävligt smutt att skriva på kändes rätt naturligt inge problem med mina fingrar (så stora händer att ja täcker en hästs ansikte i en örfil) DOCK är den inte det rappaste man sett tyvärr. Jäkligt seg var den, eller som M3 skrev "seg som stryk" lite och ta i kanske men inge av det snabbaste som sagt. Utöver det kändes panelerna helt ok men segt. Det sämsta enligt mig är att den inte känner av när man lägger telefonen ned. Du måste dra ut tangentbordet för att allt ska lägga sig på skärmen. Extremt sunkigt!!! KAN HA fel på denna bit men detta demo gjorde inte det iaf och jag har läst att den inte ska göra det heller. Det är väldigt amatöraktigt av SE.

Lite av vad jag tyckte om mobilen kändes gedigen men knapparna är drar ned intrycket lite.

Permalänk
Medlem

Gillar telefonen, skönt att ha ett tangentbord och navigeringsknapp så man kan fortf använda den som en vanlig telefon men problemet ligger i segheten. Tycker de är väldigt irriterande när en mobil är seg. Har en p1 nu och den vill man gärna slänga i väggen ibland.

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag pillade på en idag i teliabutiken i fältöversten. Den var helt ok lite tjock men det förstår man. Tangentbordet var jävligt smutt att skriva på kändes rätt naturligt inge problem med mina fingrar (så stora händer att ja täcker en hästs ansikte i en örfil) DOCK är den inte det rappaste man sett tyvärr. Jäkligt seg var den, eller som M3 skrev "seg som stryk" lite och ta i kanske men inge av det snabbaste som sagt. Utöver det kändes panelerna helt ok men segt. Det sämsta enligt mig är att den inte känner av när man lägger telefonen ned. Du måste dra ut tangentbordet för att allt ska lägga sig på skärmen. Extremt sunkigt!!! KAN HA fel på denna bit men detta demo gjorde inte det iaf och jag har läst att den inte ska göra det heller. Det är väldigt amatöraktigt av SE.

Lite av vad jag tyckte om mobilen kändes gedigen men knapparna är drar ned intrycket lite.

Då var det som jag trodde. Läste att den inte hade accelerometer, men trodde inte på det. Men det verkar vara sant, tyvärr.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

den har inte accelerometer...

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allstaar
Jag pillade på en idag i teliabutiken i fältöversten. Den var helt ok lite tjock men det förstår man. Tangentbordet var jävligt smutt att skriva på kändes rätt naturligt inge problem med mina fingrar (så stora händer att ja täcker en hästs ansikte i en örfil) DOCK är den inte det rappaste man sett tyvärr. Jäkligt seg var den, eller som M3 skrev "seg som stryk" lite och ta i kanske men inge av det snabbaste som sagt. Utöver det kändes panelerna helt ok men segt. Det sämsta enligt mig är att den inte känner av när man lägger telefonen ned. Du måste dra ut tangentbordet för att allt ska lägga sig på skärmen. Extremt sunkigt!!! KAN HA fel på denna bit men detta demo gjorde inte det iaf och jag har läst att den inte ska göra det heller. Det är väldigt amatöraktigt av SE.

Lite av vad jag tyckte om mobilen kändes gedigen men knapparna är drar ned intrycket lite.

Att få skärmen i horisontellt läge är lätt att lösa. Det man gör är att man binder en av de silverfärgade knapparna till funktionen att växla mellan horisontellt läge och porträttläge.
Visst blir det inte riktigt samma sak, men man kan faktiskt se fördelar med att skärmen inte vänder sig automatiskt.

Visa signatur

Jag har för många datorer...

Permalänk
Medlem

Det jag förstått nu är att panelerna inte skall användas för att bytas mellan hela tiden.
Man gör iordning ett par paneler, med en massa funktioner. Typ en för fritid och en för jobbet, sen använder man dom beroende på vad man gör.
Att ha en panel för mediaspelare, och en för kalender osv är ju helt förkastligt. Bättre att ha genvägar på panelen till flera applikationer..och använda "senaste" så mycket som möjligt. Då blir det bra fart i wm faktiskt.

Nu är min telefon inte lika seg som den var i det utförandet med panelerna den hade när jag fick den. SBP shell är underbart, fast med lite config av SEs egna startpaneler är dom lika snabba, bara man inte växlar mellan dom hela tiden.

Tipset är alltså, gör en riktigt bra panel, där man kan sköta det mesta på, och använd den, då blir det acceptabel fart i telefonen.

Coreplayer är dessutom ett måste. Lite för avancerade menysystem för mediafilerna...men man kan fasen ställa in allting, och se/lyssna på i stort sett alla filsystem som man behöver. Grymt bra program, windows mobiles VLC version

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

lustig placering av Å på tangetbordet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Måste fråga er som nu äger en X1!

Lyser ert tangentbord lika starkt över hela ytan?
De vita tangenterna lyser starkast på raden högst upp, och därefter avtar de i styrka.
De BLÅA tangenterna låser knappt alls, bortsett från raden högst upp!
Tvåan (i) lyser tex jättestarkt, medans ' (g) och - (h) knappt lyser ALLS.

Har jag fått ett måndagsex eller är det så på era skrivbord med?