Permalänk

Kylning PS3

Er det noen der ute som har prøvet en effektiv kjøle vifte/fläkt til PS3,jeg kjøpte denne,men den har ingen effekt "at all":
http://www.tradera.com/NYHET_PS3_Flakt_Kylning_HighSpeed_3_Fl...
Noen som har prøvet denne modellen for å montere bak på konsollen?:
http://www.tradera.com/NY_PS3_Flakt_kylning_X3_Senaste_for_di...

Visa signatur

AIR COOLING MANIAC

Permalänk
Medlem

Bluffprodukt...

PS3 överlever i en bastu, visserligen på högsta varv, men då känns behovet av extern kylning rätt obefogad. Dessutom tillför de där småfläktarna bara oljud...

Ställ den upp eller lämna utrymme för lufthålen bara, så kyler den sig så mycket som den kräver helt automatiskt. Ligger den i skåp, så se till att baksidan är öppen och inte står tätt mot väggen.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Sötast

Som sagt av Fredag:

PS3 behöver ingen extern kylning.

Permalänk
Medlem

som skrivits tidigare - PS3an behöver ingen extra kylning alls. så slösa inte pengar på extra kylning ifall du inte har ett Xbox 360 ^^

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
som skrivits tidigare - PS3an behöver ingen extra kylning alls. så slösa inte pengar på extra kylning ifall du inte har ett Xbox 360 ^^

360 behöver inte heller extern kylning, och inte heller PS2 eller PS1 eller N64 eller........

Det är bluffprodukter helt enkelt.

Permalänk

Däremot något som gör den lite tystare hade vart nice.

Permalänk
Medlem

blir ens ps3a för varm kan man ju alltid rengöra den med dammsugaren lite lätt:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det mesta av ps3:ans volym och vikt är ressultatet av den fetaste systemkylningen jag skådat...
så nej, extern kylning kommer inte förbättra, snarare större risk att störa det luftflöde som används för att kyla.

Permalänk

Så det var en så pass stor fläkt i den ändå. Jag som trodde att det var en 80mm:are eller nått.

Permalänk

Jag har kännt på min PS3 många gånger efter att ha kört Folding MÅNGA timmar, och den är inte varm för 5 öre.

Visa signatur

Phanteks XT PRO Ultra || Ryzen 7 9800X3D || RTX 3080 || Odyssey G95SC 49" || 32 GB 6000MHz CL30 || WD SN850X || || TR PS123SE || B650 Eagle AX || RME850e ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mårten C
Jag har kännt på min PS3 många gånger efter att ha kört Folding MÅNGA timmar, och den är inte varm för 5 öre.

Jag har lånat en polares som jag kör i 1080. Har den i ett skåp ovanför tvn och den blir överhettad ca 15 minuter in i alla spel och fläkten kör igång som bara den.. så det låter som du fått ett riktigt bra exemplar i sådana fall..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Stäng in din pc i ett skåp så får vi se hur den mår

Permalänk
Medlem

Varför stänga in en sådan snygg goding?? Skulle aldrig falla mig in. och skulle den mot att förmodan bli för varm är det ju bara att luta en extra fläkt mot baksidan som blåser bort ev värme. Kan ju drivas med en gammal adapter som blivit över.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Varför stänga in en sådan snygg goding?? Skulle aldrig falla mig in. och skulle den mot att förmodan bli för varm är det ju bara att luta en extra fläkt mot baksidan som blåser bort ev värme. Kan ju drivas med en gammal adapter som blivit över.

Eller varför inte en sån här?
Bara att koppla in i usb:n där framme och sen vinkla den lite själv

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Jag har lånat en polares som jag kör i 1080. Har den i ett skåp ovanför tvn och den blir överhettad ca 15 minuter in i alla spel och fläkten kör igång som bara den.. så det låter som du fått ett riktigt bra exemplar i sådana fall..

Haha. Skåp? Konstigt att den blir varm när den enda kylningen är skåpets värmeväxling med omgivningen efter 15 minuter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
360 behöver inte heller extern kylning, och inte heller PS2 eller PS1 eller N64 eller........

Det är bluffprodukter helt enkelt.

RROD? Eller är jag ute och cyklar?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

tror den blir svalare om den står upp, så är det med min ps2 iaf... sen så ska man se till att det inte är mkt damm i omgivningen, har läst om ps3konsoller som gått sönder pga det.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | death adder chroma | cherry tkl

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helmesjoe
RROD? Eller är jag ute och cyklar?

Var inte RROD skapat pga billiga komponenter i lödningarna, som icke klarade flera upphettningar+nerkylningar ?

Lagom härligt gammalt inlägg om inget annat