Permalänk
Medlem

Se bättre ut snabbt?

Hej!

Behöver snabb hjälp nu. Vill se lite bättre ut och undrar om någon har några tips.

Så här e fallet, för någon vecka sedan ringde en tjej och frågade om jag skulle med till sensation white. Vilket jag självklart svarade ja på. Har nu köppt bijett.
Kom precis hem från stan där vi gåt och letat vita kläder hela eftermiddagen. (Det e ju nästintill omöjligt att hitta vita byxor på hösten som kille). Men jag hittade trotts allt ett par. Nu e det överkroppen kvar, hade tänkt ett linne med en skjora över av något slag antagligen linne eftersom jag redan har det, går det att ha på rejv partyn?, men min överkropp är inte fult tillräklig för ett linne, Det är inte långt ifrån, skäms inte över den i vanliga fall, men lite till behövs innan jag är nöjd.

Mål
Större överarmar och bröstmuskler. magmuskler hade varit en bonus.

Befogenheter
31 dagar. 2st Hantlar. väldigt mycket tid (tog studenten i somras har jobbat ett tag nu så nu ska jag leva på mina tilgångar lite).

Ge mig alla tips råd om hur jag bäst gör! Hade tänkt att jogga varje dag och göra massvis med armhävningar, har någon något bättre förslag? har någon något som jag ska tänka på. Något innom kosten jag bör tänka på förutom att sluta dricka massa cola och äta lite godis och chips då och då?

Tack på förhand!

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

Re: Se bättre ut snabbt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluxor
Hej!

Behöver snabb hjälp nu. Vill se lite bättre ut och undrar om någon har några tips.

Så här e fallet, för någon vecka sedan ringde en tjej och frågade om jag skulle med till sensation white. Vilket jag självklart svarade ja på. Har nu köppt bijett.
Kom precis hem från stan där vi gåt och letat vita kläder hela eftermiddagen. (Det e ju nästintill omöjligt att hitta vita byxor på hösten som kille). Men jag hittade trotts allt ett par. Nu e det överkroppen kvar, hade tänkt ett linne med en skjora över av något slag antagligen linne eftersom jag redan har det, går det att ha på rejv partyn?, men min överkropp är inte fult tillräklig för ett linne, Det är inte långt ifrån, skäms inte över den i vanliga fall, men lite till behövs innan jag är nöjd.

Mål
Större överarmar och bröstmuskler. magmuskler hade varit en bonus.

Befogenheter
31 dagar. 2st Hantlar. väldigt mycket tid (tog studenten i somras har jobbat ett tag nu så nu ska jag leva på mina tilgångar lite).

Ge mig alla tips råd om hur jag bäst gör! Hade tänkt att jogga varje dag och göra massvis med armhävningar, har någon något bättre förslag? har någon något som jag ska tänka på. Något innom kosten jag bör tänka på förutom att sluta dricka massa cola och äta lite godis och chips då och då?

Tack på förhand!

träna på du, men alla ser ut som ett retard i linne. Försök att hitta nått bättre att ha på dig.

Permalänk
Medlem

Men jag ser mindre retard i linne om jag har en bra överkropp. Kommer antagligen bli ruskigt varmt där så jag tänker köra på det ändå, sen är det aldrig fel med en snyggare överkropp? Annars så är jag ju i god tid till badsesången 09!

Visa signatur

O o

Permalänk
Medlem

Vita byxor är så satans fult på killar,

Ät mycke protein rik mat samt träna inte samma muskel flera dagar i rad.
Kör varannan så dem får vila lite. Om du bara har hantlar så är de inget
att oroa sig för. De finns många saker du kan göra med dem för att få en "snygg/snyggare" kropp. Glöm inte att du kan även fixa det med saker i ditt hem.

Mycke protein är bra om du är underviktig men om du är överviktig så ska
du käka bra kost.

Svårt att veta hur jag kan ge bra tips utan att veta din kost/vikt/längd.

Men de är några iaf, lycka till med tjejen också och komihåg att hon fråga
dig så hon måste nog redan gilla dig för den du är.

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Medlem

Tack!
Tyvärr så måste man vara vitklädd på sensation white, annars kommer man inte in.

Så om jag kör armana ena dagen och brösten och magen den andra dagen, eller ska jag köra riktigt hårt varannan dag och göra mindre de andra dagarna?

Nu e jag även ganska ovan med det här med tränig så jag är säker att träningsvärk kommer att drabba mig, men det är bara at köra på ändå, eller ska man respektera värken som att kroppen vill vila?

Visa signatur

O o

Permalänk
Medlem

för att undvika träningsvärk är det viktigt med ordentlig uppvärmning och nervarvning samt streching.

Permalänk
Medlem

Jag har tränat i 2 år, kör på gainer (protein) varje dag till mellis. Kör 5 dagar i veckan så hårt jag kan.

Måndagar kör jag ben för att få igån "Öhm" kommer inte riktigt ihåg vad de heter men de är bra iaf. Samma dag kör jag rygg också för att klara av träningen.

Tisdagar kör jag bisep, trisep och underarmarna.

Onsdag så kör jag mage, axslar och bröstmusklerna.

Tors samma som tis.

Fre samma som ons.

Varannan vecka kör jag olika rep.
Många rep 10-12 på max vikt som jag tar dem reppen.
Andra veckan kör jag 4-5 max vikt jag orkar.

Vilar lör och sön men håller endå igång med promenader. Bra för hälsan
och skälen.

Du har nog inte tillgång till en bänk som du kan ligga på?
Om du har de så har då mycke lättare att träna axslar och magmusklerna.

Jag själv försöker äta så bra jag bara kan och ofta för jag ska ha
+ på protein sidan så jag inte gör av med mer än vad jag tappar under
träningen.

Men om du testar köra hårda pass på 1-2 tim så ska du se resultat på
nån vecka.

Jag vet inte riktigt vad mer jag kan tipsa om och synd det dära om kläderna, haha.

Visa signatur

Games for life =)

Permalänk
Medlem

Nej när alla är vitklädda så kommer det vara värt det, och jag komemr ju inte sticka ut på något sätt det är ju 39 999 andra som också är vitklädda.
Men då kör jag igång i morgon, Tusen tack för allt ni kommit med:) om någon känner att dett finns mer som jag har missat är ni alltid välkomna att skriva!

Visa signatur

O o

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att sola solarium! Snabbt och effektivt. Och eftersom du ska ha vitt på dig ser du ÄNNU brunare ut!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Är ganska brun som standard, men det verkar som en bra ide kanse man borde göra. ser man muskulösare ut om man är brun eller bara för att det är snyggt?

Visa signatur

O o

Permalänk
Medlem

Snyggare och de hjälper till en viss del, folk tittar på dig och ser en vältränad brun kille, Raor tänker tjejerna och killarna tänker "Nää vilken typ"

Visa signatur

Games for life =)

Permalänk
Avstängd

Du kommer knappast få några vettiga resultat på en månad. Iofs vet vi ju inte hur du ser ut nu, t.ex vikt, nuvarande muskler och träningserfarenhet osv. Men det ser ganska kört ut. Och för att bygga muskler så måste man lägga på sig lite fett också.

Magmuskler har du. Det krävs bara att få bort underhudsfett för att få ruterna att synas.

Vill du gå snabbt ner i vikt kan du ju alltid köra på VLCD diet, samt kolhydrat- och saltfasta några dagar innan.

Annars kanske detta är något för dig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
för att undvika träningsvärk är det viktigt med ordentlig uppvärmning och nervarvning samt streching.

Stretchning kan inte minska träningsverken.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

haha nej något som en doktor gör tänker jag ej ge mig in på, känns bara fel!

Men jag tänkte köra igån att träna hårt, även om man ej ser resultater tills sensation, så kommer jag nog fortsätta efteråt, kommer ju inte vara förjäves, alltid kul att se bra ut.
Vilket jag förhoppningsvis komemr att göra någon gång, jag är inget hopplöst fall, enligt mian egan bedömningar. Om jag sak gå ner så är det inte många kilon som ska bort innan det är lagom, tror mest att det är muskler som saknas.

Visa signatur

O o

Permalänk

Mitt tips är ett köra biceps sittandes på en stol med en polare som hjälper dig att lyft vikten så att du kan släppa ner den väldigt långsamt. Du fattar nog principen och snart kommer någon med ett fint namn till övning gissar jag. Du kan göra på samma sätt med bröstmuskler. Du ökar snabbt volym genom att du kan ha riktigt tunga vikter :).

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Basera din träning runt marklyft, knäböj, chins, dips militär- och bänkpress. Känner du inte igen namnen googla dem tills du kan dem utan och innan. De flesta andra övningar är totalt överflödiga för dig.

Ta det lugnt de första veckorna så du inte skadar dig - många reps och låga vikter.

Ät mycket om du vill gå upp i vikt, lite om du vill gå ner.

Du kan inte bygga muskler och tappa fett samtidigt.

Du kommer inte bygga några muskler på en månad, men du kommer ev se större ut pågrund av mer vätska i kroppen + bli starkare.

Bicepscurl är en riktig skitövning som du gärna kan undvika.

Alla du frågar om träning kommer ge dig olika svar, fråga runt och läs massor och bilda dig din egen uppfattning.

Lycka till!

Permalänk
Avstängd

Satsa på på att gå ner något kilo då istället. Antaligen genom att röra på dig mer eller att äta mindre (eller en kombination) och möjligtvis kolhydratfasta några dagar innan så du förlorar maximalt med vätska (kolhydrater binder vätska i kroppen).

mesmile: Jag håller med det du skriver, men varför skulle Bicepscurl vara en skitövning? Den är ju perfekt för att träna just biceps.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk

Finns inte en möjlighet att bygga någon vidare muskelmassa på en månad, det är en dröm alla drömmer om.

Det du däremot kan göra är att köra hårt, att du kommer lyfta tyngre vecka efter vecka är på grund av att din kropp "lär sig lyfta på rätt sätt". Kör hårt dagarna innan för att få upp pumpen, sen kan du ju alltid lägga på dig något kilo eller två.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte överdriva något, t.ex. om du tar brun utan sol eller nåt sånt och misslyckas så kommer du se ut som en idiot...bara något att tänka på.

EDIT: Ta inge ultra-freak-drog eller nåt för att få muskelmassa eller något. Kan börja växa ut tår på händerna eller nåt haha.

Visa signatur

rragon

Permalänk
Hedersmedlem

Tänkte ta chansen att fråga nu. När jag läste tråden blev jag sugen på att göra några armhävningar. Men jag har lite problem med att jag får kramp i benen, precis ovanför knät, utan att göra armhävningarna. "Står" jag fel eller kan det vara något annat? Idag när jag cyklade hem från jobbet så kände jag av det också.

Permalänk
Medlem

Vodka, i stora mängder till alla som du vill ska tycka du är snygg
Är sedan länge en bevisat fungerande lösning, om än tillfällig.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Är det detta fast vit linne och vita byxor du eftersträvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Är det detta fast vit linne och vita byxor du eftersträvar?
http://img356.imageshack.us/img356/3361/guido033pl.jpg

Kejsarens nya kylskåp?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

varför sensation white?black har bättre musik!

Visa signatur

Keep the flow

Permalänk

Precis, Sensation Black ftw

Men vissa här verkar ju inte fatta att det är ganska stor skillnad på att vela se lite tränad och att va biff
Har du hyffsad form redan nu så är ska du nog lyckas blåsa upp lite muskler inom en månad. Satsa på att bränna lite fett i början istället och vänja musklerna vid träningen. Sen bombar du som fan de sista veckorna. Men ja, glöm inte att vila emellanåt, och sköt kosten. Iom att du är ganska otränad nu så kommer du märka stor skillnad ganska snabbt nu i början.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Nu är det så att white kommer till danmark, köpenhamn, parken. Så det är lite mer än en timme bort för mig, med kolektiv traffik...
Men jag håller med om att black har bättre musik, men det får bli någon annan gång.

Sen apropå bilden, nej jag vill inte att det ser ut som om jag gåromkring och bär en gammal tjocktv dagarna i ända!:)

Visa signatur

O o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
mesmile: Jag håller med det du skriver, men varför skulle Bicepscurl vara en skitövning? Den är ju perfekt för att träna just biceps.

Ja den tränar biceps bra, men långt ifrån lika bra som pull-ups eller marklyft. Vill egentligen bara trycka på att nybörjare (och alla andra) bör fokusera på basövningar och endast komplettera med isolationsövningar. Tycker alltid jag ser ett gäng nybörjare (som visserligen kan tränat i rätt många år) som baserar sin träning kring bicepscurl, bänkpress och sit ups. Det är inte nyttigt för kroppen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90

Stretchning kan inte minska träningsverken.

Är inte den allmänna uppfattningen att träningsvärk snarare beror på att fibrerna förstärks än skadas?
http://www.diva-portal.org/umu/reports/abstract.xsql?dbid=105
Ganska gammal avhandling, så den kanske inte vann något gehör.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Mitt tips är att sola solarium! Snabbt och effektivt. Och eftersom du ska ha vitt på dig ser du ÄNNU brunare ut!

Permalänk
Avstängd

Du kommer inte förändras mycket på så kort tid. Börjar du springa och träna för intensivt utan att du är van kommer du trötta ut dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kloker
varför sensation white?black har bättre musik!

Sensation Black turnerar inte som White gör. TS ska till Köpenhamn