Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 6-Fi
Zepto säger: "Muhahahahaha!"

Det går inte att få tag på dom!
Har provat alla nummer och mail inget svar eller så bara blir jag kopplad vidare av en dansk sekreterare.

Det är som att de inte existerar längre

har dom tagit pengarna och stuckit?!?!!?
VA FAN ÄR DETTA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spawnbadboy
Det går inte att få tag på dom!
Har provat alla nummer och mail inget svar eller så bara blir jag kopplad vidare av en dansk sekreterare.

Det är som att de inte existerar längre

har dom tagit pengarna och stuckit?!?!!?
VA FAN ÄR DETTA!

Har du betalat i förskott?? I så fall antar jag att Zepto Sverige nu är i Thailand och firar lite.... lol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Har du betalat i förskott?? I så fall antar jag att Zepto Sverige nu är i Thailand och firar lite.... lol.

ja det har jag :/

Permalänk
Medlem

Det gjorde jag också. Skickade in min dator fööör, 1&½ vecka sedan och inte fått några pengar än. Mailde dom början av veckan och bad om uppdatering. "Den är registrerad som mottagen, sen skall den bara testat, plockas isönder och kolla alla delar, sen får ni er återbetalning".
Skickade ju in den för att den inte fungerade, men okej. Dom kommer säkert på något för att hindra återbetalningen.

Är inte stressad. Jag köpte en fin fullt fungerande laptop och är nöjd. Det blir som en trevlig julklapp för mig själv när jag helt plötsligt ligger 13000 plus någon månad.

Edit: Meningsbyggnad för hälvete.

Permalänk
Medlem

NU KOM MAN FRAM

Deras nätverk har varit nere i 2-3 dagar

De kommer fortfarande inte åt epost och sitt ordersystem men han skrev upp att jag gjorde en avbeställning

Acer Aspire 8930 here I come

Permalänk
Medlem

Jag har bara upplevt god service hos zepto!

Ringde igår, kom fram efter ca 10 min, och sa att jag bara fått 32bit vista skiva, men jag beställde 64 och har det installerat, idag mailade peter att han gjort en order till mig och det är skickat.

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Inaktiv

Ljög dom för Spawnbadboy då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Ljög dom för Spawnbadboy då?

Ring och fråga..........

Permalänk
Medlem

Nu finns bios 3331 på zeptos ftp

Enligt changelog så är det fan control som ändrats samt 8gb stöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Nu finns bios 3331 på zeptos ftp

Enligt changelog så är det fan control som ändrats samt 8gb stöd.

Najs, då ska man bara lyckas installera det någon dag. Kommer det att påverka något annat+ eller kan man bara installera det och sen köra på som vanligt eller behöver annat installeras om?

Visa signatur

Iphone 3G[s] vit 32GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C4rlsson
Najs, då ska man bara lyckas installera det någon dag. Kommer det att påverka något annat+ eller kan man bara installera det och sen köra på som vanligt eller behöver annat installeras om?

Det enda som kommer ändras är det som står i händelseloggen.

Permalänk
Avstängd

Sitter här med min Nox.

En fundering,
någon som vet om fläkt irritationen avhjälps med att endast uppdatera bios drivarna eller om det krävs något mer?
/p

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats få in biosen? nero vill inte bränna den som dvd som zepto kräver, utan endast som cd..... Bootar man sen på cdn så verkar den inte ladda som det krävs..

Permalänk
Medlem

bränn som iso fil? dock funkar det inte med nero, du måste använda poweriso eller nå liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
nero vill inte bränna den som dvd som zepto kräver, utan endast som cd..... Bootar man sen på cdn så verkar den inte ladda som det krävs..

I .txt-filen, som ligger i samma mapp som ISO-filen på FTPn, står det mycket riktigt att det är en DVD-skiva som krävs för ISOn. Dock står det i PDF-filerna med instruktionerna för bränningen att det är en CD som skall användas. Mystiskt, må jag säga.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om BOIS uppdatering till Nexus? finns en 3331 folder på FTP:n men den är tom, och jag antar att NOX:ens bios inte fungerar eftersom Nexus:en inte har stöd för 8gb minne vilket jag antar är för att moderkorten skiljer sig åt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Tror du skall ställa nexus frågor i nexus tråden

Permalänk
Medlem

Aldrig mer Zepto.

Hej,
Jag tänkte nu redogöra för min kontakt med Zepto och härmed avråda någon för att göra affärer med dem.

Till en början funkade det fint, papper hemskickade, snabba svar på mail, svaren kändes även uppriktiga och ärliga... Och nu tog det härliga slut.

Lägger order 1/9, leverensdatum 17/9. Känns i längsta laget men jag tycker det får gå eftersom folk verkar vara nöjda med datorerna och priset är bra.

Ivrig som man är kollar man hemsidan då och då, ser att leveranstiden rusar iväg, blir orolig och skickar ett mail för att höra hur det går.

Skickar mail 10/9 och frågar om orderstatus och beräknad leveranstid fortfarande gäller, får svar 11/9 i form av en fråga om jag betalat och Magnus nämner inget om orderstatus. Fine tänker jag och tänker att den i princip är redo men de inte skickar nnan jag betalat (såklart) så jag betalar och skickar ett mail med samma fråga igen 15/9. Får svar samma kväll(!) och Magnus beklagar då att de inte kunnat börja bygga eftersom Noxen blivit försenad till 22/9 och det blir leverans tidigast i "nästa vecka" (22-26/9). Sånt händer tänker jag och uppskattar uppriktigheten.

Skickar ett mail igen 25/9 och frågar hur det går. Får då till svar att de torde få in datorer som räcker till alla inneliggande ordrar helgen 27-28/9 och jag borde ha min order "om ca två veckor" dvs ca 10 okt. Ordinarie leveransdatum passerat med hästlängder redan.

Har sedan dess skickat flertalet mail och även ringt utan framgång. Börjar bli skickligt förbannad... De skiter högaktningsfullt i att svara...

Får då ett mail förra veckan (14/10) där de står att Zepto nu är glada att kunna meddela mig att leverensdatum för den sista komponenten nu är bekräftat och jag skall ha min order 3-7/11. Nu snackar vi två månader efter beräknad leverans, och efter att jag betalat samt utan ett ord om att denna komponent saknas innan! Det kan ju ändå inte komma som någon överaskning?! Sedan dess har jag skickat mail dagligen och ringt, varken kundservice eller Magnus har svarat sedan dess!!! (och kundservice skall ju ändå svara inom 24h enligt dem sjävla...)

Så jag skiter igentligen i om datorn är snygg, snabb, stabil eller vad som helst. Jag förväntar mig att den jävlar i min lilla låda skall gå som en oljad iller annars skall jag personligen sätta mig i bilen och köra över bron (befinner mig i Lund just nu) och övervaka reparationen!!

Ingen skam över Magnus då han varit hjälpsam (när han svarar...) men att Zepto får sälja en enda dator med denna kundservice är ett mysterium för mig. SKall börja kika runt efter en annan maskin imorgon och får jag sedan tag på någon på Zepto blir det nog att avbeställa och köpa något annat... Något som man kanske får när man betalat det...

Permalänk
Medlem

Det där låter jäkligt trist Neff. Det verkar ju helt klart som om zepto fårtt fler beställningar än dom räknat med, och dessutom fått en del flaskhalsar och kanske försenade leveranser från leverantörer som plåster på såren. Det trista är ju att det är kunderna som drabbas.

Permalänk
Medlem

Re: Aldrig mer Zepto.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF
H
Får då ett mail förra veckan (14/10) där de står att Zepto nu är glada att kunna meddela mig att leverensdatum för den sista komponenten nu är bekräftat och jag skall ha min order 3-7/11. Nu snackar vi två månader efter beräknad leverans, och efter att jag betalat samt utan ett ord om att denna komponent saknas innan! Det kan ju ändå inte komma som någon överaskning?! Sedan dess har jag skickat mail dagligen och ringt, varken kundservice eller Magnus har svarat sedan dess!!! (och kundservice skall ju ändå svara inom 24h enligt dem sjävla...)

Tyvärr är det så att Zepto inte lägger undan komponenter för ett bygge. Så du kan ju i princip få vänta hur länge som helst....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF

Så jag skiter igentligen i om datorn är snygg, snabb, stabil eller vad som helst. Jag förväntar mig att den jävlar i min lilla låda skall gå som en oljad iller annars skall jag personligen sätta mig i bilen och köra över bron (befinner mig i Lund just nu) och övervaka reparationen!!

Jag blev grymt oglad när jag fick min icke-fungerande Mythos levererad. Funderade på att dra över till Danmark. Var på god väg också, tills jag fick prioritera när jag tänkte åka upp till Göteborg för att köpa en fungerande laptop.
Skickade in min laptop för två veckor sedan. Den registrerades som mottagen den 9 Oktober.
"Från att vi mottager ditt paket tar det normalt 4-5 arbetsdagar innan du har pengarna på ditt konto."
Inne på sjunde arbetsdagen nu. Jag klagar inet på detta. Tycker bara att det är kul med "normalt tar det" perspektivet då inget av deras Leveransdatum eller utlovade tider stämmer.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Aldrig mer Zepto.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av G-Mod
Tyvärr är det så att Zepto inte lägger undan komponenter för ett bygge. Så du kan ju i princip få vänta hur länge som helst....

Citat:

För ordrar som ligger inne en längre tid så reserverar vi komponenter så att dessa ej bli utan när väl den sista produkten kommer i lager.

Jag skulle uppskatta att ni kan förvänta er leverans om ca två veckor.

Detta fick jag 25/9 efter att jag frågat just om de lägger undan komponenter...

Permalänk

Någon som fått tag på Zepto dom senaste dagarna? Min dator skulle skickas den 6'e oktober (beställde ~6 augusti) , men då jag två dagar senare mailade och frågade hur det gått så fick jag ett "datorn har tyvärr inte gått igenom den interna kvalitetstestningen", och att det skulle ta 1-2 dagar att åtgärda.

Nu har det gått två veckor, och jag har fortfarande inte sett röken av vare sig maskin eller ett svar på när det skulle vara klart.

Känner att jag börjar ledsna på hela "datorn-har-fastnat-i-tullen-komponenter-saknas-den-är-på-putsning-och-packetering-inte-gick-genom-intern-testning" - problematiken.. (peter och vargen anyone?)

Permalänk
Medlem

Har läst ett ämne som heter Kvalitetsteknik och jag kan säga att företaget Zepto är ett stort failure på alla punkter. Har dom ens en kvalitetspolicy ?

Sitter det wienerbröds danskar i företagsledningen helt utan utbildning ?

Nåväl..

En missnöjd kund hörs 10 gånger mer än en nöjd. Hoppas jag har bidragit till ett försämrat rytke om Zepto.

Köp inte en zepto dator, köp wienerbröd.

Visa signatur

Zepto Nox A15: Intel C2 Duo P9500 2,53 Ghz - Nvidia GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3 - 8 GB RAM - 7200rpm - 320GB HDD - 1680x1050 - 15,4"

Permalänk
Avstängd

jag tror felet är att de tar in fler ordrar än vad de pallar att ha egentligen.
tror att zepto är i behov att expandera, för att folk skall få sina datorer i tid och slippa missnöje.

Visa signatur

 macbook alu 2,4ghz 2048 ddr3 250gb 7200rpm hd geekforce m 9400 ddr3

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni beställer från webben... Åk till PC City och hämta ut eran Nox redan idag som jag gjorde. 0 dagars väntetid, support på plats samt inge jävla strul om något mot förmodan skulle gå sönder.

Sen att denna konfig kostar 13 000 kr på PC city gör ju inte det hela något sämre då den kostar 15.086,99 på zeptos hemsida plus "6" leveransdagar.

Konfiguration
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
Blu-ray/DVD-RW SATA inkl. Software - SATA
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

Permalänk
Medlem

Re: Aldrig mer Zepto.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NEFF
Hej,
Jag tänkte nu redogöra för min kontakt med Zepto och härmed avråda någon för att göra affärer med dem.

-snip-

hahah du har haft EXAKT samma problem som jag...

Jag avbeställde min förra veckan och bad dom vänligt att dra åt helvete.

Permalänk
Avstängd

Ni som har dessa problem, beställer ni från zepto.com eller zeptoexperten.se?

Eller är den blandad kompott?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Förstår inte varför ni beställer från webben... Åk till PC City och hämta ut eran Nox redan idag som jag gjorde. 0 dagars väntetid, support på plats samt inge jävla strul om något mot förmodan skulle gå sönder.

Sen att denna konfig kostar 13 000 kr på PC city gör ju inte det hela något sämre då den kostar 15.086,99 på zeptos hemsida plus "6" leveransdagar.

Och vart höll du hus för två månader sedan då jag gjorde min beställning då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xiano
Förstår inte varför ni beställer från webben... Åk till PC City och hämta ut eran Nox redan idag som jag gjorde. 0 dagars väntetid, support på plats samt inge jävla strul om något mot förmodan skulle gå sönder.

Sen att denna konfig kostar 13 000 kr på PC city gör ju inte det hela något sämre då den kostar 15.086,99 på zeptos hemsida plus "6" leveransdagar.

Konfiguration
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
6 Cell Nox/Nexus
Miljöavgift
ODD-Bezel - Black
WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ
320GB 5400rpm SATA Hårddisk
Blu-ray/DVD-RW SATA inkl. Software - SATA
MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

Tog min Nox under kampanj så fick min för 12400:-
Utan Blueray och med 7200 HDD.
Då även med Uttökad service i 2år.