Tjenare, jag och farsan byggde ihop våran första dator någonsin till mig nu för 3 veckor sedan (?), allt gick fint i bygget, kollade så att allt satt rätt, läste guider och intstruktionsböcker osv..
Men ända sen första gångerna jag har startat den tills nu, så har det varit något fel med den..
När jag sätter på datorn så laddar den bra upp till "Windows vista" laddningsrutan, efter det när själva "vista tecknet" ska komma upp, så fryser datorn ibland innan och jag behöver starta om den genom att hålla in startknappen tills datorn stängs av, sedan starta om den, ibland så händer det att det inte funkar förns man har startat om den 3-4 gånger :S
Och när jag bootar datorn, så startar den också utan att jag behöver göra nånting, räcker med att jag nuddar chassit typ..
Även när jag går ifrån datorn och bara stänger av skärmen typ 1h så fryser den upp sig..
Nån som har en aning om vad det kan vara för fel?
Jag tror det kan vara nåt fel på operativsystemet, kan det vara det? (fick det av en polare! 32bit) Bör jag köpa ett 62bit från affär för en tusenlapp eller är det något som är fel inställt eller är det någon komponent i datorn som är skadad?
Aja, väldigt tacksam för hjälp för jag vill verkligen få det att funka ://