Permalänk
Robot

Switchmod 5,25"

Har satt en Netgear GS605 v2 gigabit switch på plattan som man fick med till Antec 1200. Sedan har jag satt en gammal 5,25"-plastbit på framsidan och gjort lite hål så det ska passa. Främst gjort för att slippa bära med sig switchen på LAN med polare och för att man ska slippa glömma att ta med en egen nätverkskabel. Även en kul grej. Jag vet att det kan göras bättre, men jag är nöjd. Ledsen för taskiga bilder. Jag vet att dåliga bilder inte är så roliga att titta på, men eftersom switchmoddar inte är jättevanliga så hoppas jag att ni inte är för hårda.

Kommentera och rösta gärna. Ifall ni röstar under 7 vill jag gärna veta varför och vad ni tycker jag kunde gjort bättre.

Besök albumet: Switchmod 5,25" av luddha

Permalänk

Innovativt, men blir nog för stökigt med sladdar och dyl om man ska dra ut dom direkt från lådan, känner dock igen det där med att glömma switch eller kablage 7p

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Kul sak....
Dock skulle jag ha försökt gjort så att det satt på baksidan av chassit..

Du får 7 p av mig (-:

Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Att jag gjort som jag gjort är för att jag vill kunna gå tillbaka till hur det var från början igen. Så jag vill inte riskera att förstöra något som jag bara har en uppsättning av. Att jag det ska bli sladdtrassel kommer nog inte bli något problem. Enklare att hålla reda på allt när det sitter i lådan än när switchen ligger under en kabelhärva på golvet.

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk

Det där var faktiskt relativt smart, men kabeldragningen kunde säkert göras betydligt mer effektiv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Det där var faktiskt relativt smart, men kabeldragningen kunde säkert göras betydligt mer effektiv.

Hur menar du då? Jag vet att jag kan fixa PCI-plåten så att TP-kabeln sitter bättre, men förutom det?

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

fett, har gjort ett liknande fast satte den bak vid expansionsportarna.

Permalänk
Medlem

Jobbigt om alla ska dra sina sladdar runtomkring en ;p Menmen, en smart idé

Visa signatur

[Antec p182] - [Corsair 2x2GB pc8500] - [Intel E8400 @ 4ghz] - [GA-p35-DS3 rev 2.1] - [GeForce 8800gts 512mb] - [Samsung spinpoint F1 750GB] - [Corsair HX520W] - [+ random stuffs]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
Det där var faktiskt relativt smart, men kabeldragningen kunde säkert göras betydligt mer effektiv.

vilken kabeldragning? O_o

För övrigt:
En bra idé, det är ju som en safety att det verkligen blir av med ett lan. Som någon annan sa, man känner igen sig, glömda switchar etc..

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat PCI-plåten så att det ser lite snyggare ut där bak. Bild inom kort.

Tack för kommentarerna!

Visa signatur

http://luddha.vshs.info/
Arbetsstation: E6850 @ 3,6ghz | 8800GTS 640MB (G80) | Asus P5Q Pro | Antec 1200 | WinXPProSP2
Server: P4M 1,8GHz@1,2GHz | 1024MB DDR3200 | Gbit NIC | Network Dragon (kopia av Chieftec Dragon)

Permalänk
Medlem

Tja!
Jag gjorde en likadan sak i våras med en D-Link 8-portars-switch, jag lödde dock om lite så att en av kontakterna satt på insidan av datorn så att sladden till datorns nätverkskort inte syntes, jag moddade även nätverkskortet så att kontakten satt på insidan.

Det är riktigt gött att ha den på lan till exempel, slipper man tänka på att ta med sig switch osv. som man lätt glömmer annars:)

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem

Haha snyggt !

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

vet att chlas ohlson sålde färdiga pci kort me samma konsept.
Men som sagt bra att ha på lan:)

Permalänk
Medlem

Lödat fast din egen kabel på insidan av switchen. Flyttat strömuttaget till samma expansionsport som tp-kabeln går ut från.