Budad Budgetdator med Kompabilitet

Permalänk
Medlem

Budad Budgetdator med Kompabilitet

Hej alla glada! Jag brände nyligen min gamla bräda och tillhörande P4 så nu har jag lite frågor kring ett bygge jag planerar. Jag är inte intresserad av priset då jag budar på det mesta. Det jag undrar är hur kompabiliteten är i mitt kommande system

CPU: C2D E4500 2.2ghz (då klockad till 3ghz eller mer^^)

RAM: Corsair Value PC5300 tickande på 667mhz

MB: Asus P5B P965 http://www.webhallen.com/prod.php?id=73363

GPU: Sapphire1950pro 512mb

Mina funderingar är i första hand kring moderkortet. Har aldrig använt P965:an. Funkar det bra i överklockningssyfte om man ska som jag upp till ca 333mhz från 200? Och är det tillräckligt kallt i nordbryggan för sådan OC?

Min andra fundering är vart flaskhalsen kommer ligga.(Förutsatt att det nu flaskar^^)
Om man bortser från hårddisken som alltid går långsammast så brukar det väl ligga hos cpu eller gpu om jag förstått det rätt? Tror ni att jag kanske ska satsa på en snabbare cpu eller ett nyare gpu för att det ska passa bättre.

Notera att det inte är en fråga om pris då jag budar på det mesta och redan har Sapphire-kortet sen tidigare. Vill bara ha en dator som pallar några spel och flyter bra när jag surfar, lyssnar på musik och sånt. Inget krav på höga fps direkt^^

Tack så mycket mina vänner!

MVH / L

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.