Någon som använt kolfiber till ett chassi

Permalänk
Medlem

Någon som använt kolfiber till ett chassi

Är det någon som har eller haft ett kolfiber chassi. För mig finns det inget exlusivare matrial att ha på en dator. Dela gärna med er hur man får tag på ett. efter ha googlat lite så har jag upptäkt att det inte finns alls många chassin att köpa.

Permalänk
Inaktiv

Lianli har ju en kolfiber-dekal längs upp på en del chassin...

Borde inte vara så svårt att ta en stomme från ett annat chassi och skära ut några kolfiberark och limma fast...

Grabben som har denna sidan kan allt:

http://www.kolfiber.info.se/

Permalänk
Entusiast

Det skulle ju vara rent estetiskt med ett kolfiberchassi och antagligen finns det inte tillräckligt många som tycker det är så snyggt att de är beredda att betala för det för att ett sådant ska produceras i större skala. Du får väl helt enkelt bygga ett själv. Borde ju inte vara några problem att lägga på ett lager kolfiber på ett vanligt chassi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag har möjligheten att laminera själv, men blir lite nervös av koldamm som blir när man slipar in produkterna...

magnetfält och koldamm = trubbel som många vet

Ska man bygga själv bör man ha lite mer koll på hur elen har för funktion eftersom det flesta fall det är plåtlådor. Så funderar jag om plåten fungerar som jord eller har någon annan funktion.

Permalänk
Medlem

Jag jobbar med kolfiber varje dag så jag skulle kunna laminera ett chassie åt mig om jag ville men det är ju inte precis billigt om man skall betala för materialet!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510