Muskampen 2025: Segraren korad!

Vad bör jag uppgradera? Ram eller CPU

Permalänk
Medlem

Vad bör jag uppgradera? Ram eller CPU

Tjena.

Sitter på en AMD 4600+ X2 med 2gig i ram och Geforce 8800GTS 512mb.
Tänkte höra med er vad som är mest värt att uppgradera för att få dom där extra fpsn o lite snabbare dator! Har ett Socket AM2 kort, så antar att 6000+ är max och ramminnerna jag kan köra är DDR2 PC6400/800.
eller är de bättre att bara skicka skiten i brasan för att de inte blir någon större skillnad och satsa på ett bättre socket och börja om från början igen?
tack på förhand

Permalänk
Medlem

Re: Vad bör jag uppgradera? Ram eller CPU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jockemon
Tjena.

Sitter på en AMD 4600+ X2 med 2gig i ram och Geforce 8800GTS 512mb.
Tänkte höra med er vad som är mest värt att uppgradera för att få dom där extra fpsn o lite snabbare dator! Har ett Socket AM2 kort, så antar att 6000+ är max och ramminnerna jag kan köra är DDR2 PC6400/800.
eller är de bättre att bara skicka skiten i brasan för att de inte blir någon större skillnad och satsa på ett bättre socket och börja om från början igen?
tack på förhand

Sitter själv på ett AMD 6000+ och 2 GiG ram och är 8800 GTS och är rätt nöjd med min prestanda vad det gäller de flesta spel. CoH, WoW, Valve Spel som TF2, CS Source. Vet inte hur krävande dessa spel är men jag upplever ALDRIG lagg på dem - så om du upplever lagg bör du kanske se över att uppgradera processorn eftersom vi har samma GFX och ram. Mer än så kan jag tyvär inte hjälpa dig :- )

Permalänk
Medlem

köp en ny processor och 1 GB ram till...
(antar att du har XP)

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s