Klarar Asus P5E-VM HDMI klocka Q6600 till 3,6ghz?

Permalänk
Medlem

Klarar Asus P5E-VM HDMI klocka Q6600 till 3,6ghz?

?

Permalänk
Medlem

Med rätt kylning på prollen och en G0............så beror det på dig, -men ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel-en
Med rätt kylning på prollen och en G0............så beror det på dig, -men ja.

Har jag frågat om det behövs bra kylning?
Har en scythe ninja mini. Är det vanligt att klocka q6600 till 3,6ghz med asus p5e vm eller inte?

Permalänk
Medlem

"Har jag frågat om det behövs bra kylning?"

Du verkar vara en trevlig prick... ett litet tips kan ju vara att vara lite trevlig på forumet, du kommer att märka att du får fler svar då.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soulis
"Har jag frågat om det behövs bra kylning?"

Du verkar vara en trevlig prick... ett litet tips kan ju vara att vara lite trevlig på forumet, du kommer att märka att du får fler svar då.

Lycka till!

Varför skriver du offtopic?

Skriver med mobilen så det är lite jobbigt att upprepa samma fråga. Vill bara ha ett kort och tydligt svar.

Permalänk
Medlem

Han var ganska on-topic faktiskt
Vanligt ? Nej. Med tanke på att det är micro-ATX är det nog inte så vanligt innom prestandajägar-kretsarna. Men är det samma grundkonstruktion som de andra P5-korten (samma spänningselektronik etc.) så finns det nog ingen anledning att tro att det skulle vara sämre. Saknar ju fancy heatpipe-kylning etc men hur mycket av det som verkligen gör nytta och skillnad går nog att diskutera. Men om det klarar just den hastigheten med den prollen och med just de minnen du använder ... idunno.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FSC
Har jag frågat om det behövs bra kylning?
Har en scythe ninja mini. Är det vanligt att klocka q6600 till 3,6ghz med asus p5e vm eller inte?

Ok! Nej kanske inte och det var inte mitt svar. Men det var bara ett tips....... Mitt klarar det, så det fixar du " lätt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel-en
Ok! Nej kanske inte och det var inte mitt svar. Men det var bara ett tips....... Mitt klarar det, så det fixar du " lätt".

Hehe så jag bör klara att klocka q6600 till 3,6ghz med asus p5e vm?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FSC
Hehe så jag bör klara att klocka q6600 till 3,6ghz med asus p5e vm?

Prova så får du se ffs!

Visa signatur

q9550 @ 3.75Ghz, 4870x2, 4gb 8500 dominator, Asus maximus formula II, Antec p182

Permalänk
Medlem

Om du har en Q6600 som klarar 3.6Ghz vid tillräckligt låg vcore och ett P5E-VM som klarar FSBn med en quad.. Ja!
Men klockning är som alltid, ett lotteri, du kan få ett 'dåligt' mobo likväl som en 'dålig' prolle.

Vanligt, troligen inte, men möjligt ja.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuaX
Prova så får du se ffs!

Hur ska jag prova? Har inte moderkortet

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FSC
Hur ska jag prova? Har inte moderkortet

Herregud vad dryg du är. Om du vill clocka och inte ens har köpt moderkortet så köp för f** ett moderkort man kan clocka med om du nu vill klocka, smartass..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Herregud vad dryg du är. Om du vill clocka och inte ens har köpt moderkortet så köp för f** ett moderkort man kan clocka med om du nu vill klocka, smartass..

Det finns väl ingen m-atx kort som klockar bättre?