Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
kan tänka mig åldern på folket på detta galleri. fy fan vars är swec på väg. kan ingen mod ta bort skiten och ipbanna ts.

blir så less på all denna skit som skyfflas in och trycker bort gallerier av folk som verkligen lagt ner tid, pengar och energi.

Vad menar du? helt seriöst, det tog fan 10 timmar för mig att sätta dit alla japanska spegelbitar.

Visa signatur

Intel e8500 | ATI 4870 | 2 x 2gb Corsair | Corsair 450W | 500gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

kan tänka mig åldern på folket på detta galleri. fy fan vars är swec på väg. kan ingen mod ta bort skiten och ipbanna ts.

blir så less på all denna skit som skyfflas in och trycker bort gallerier av folk som verkligen lagt ner tid, pengar och energi.

Kunde inte sagt det bättre själv

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Vad är det med alla?-.-
Det tog faktiskt rätt så lång tid, typ 10 timmar, det var inte billigt heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alltså, det där med spegelbitarna var väldigt snyggt om du hade skippat cd-skivorna och satt fast spegelbitar runt hela chassit, så det hade blivit ett genomgående tema. Men att limma fast brända(!) cd-skivor med titlar på spel skrivna på de med CD-penna tycker inte jag personligen är direkt snyggt, även om jag fattar att du vill hedra ditt favoritspel.

Men, despite all that, så får du en 6a bara för ovansidan som jag tycker ser mycket bra ut.

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk

Jag har exakt likadana speglar i mitt badrum och kan intyga att de är jättedyra! De tillverkas för hand i enlighet med långa familjetraditioner i en väldigt liten butik utan webshop, så enda sättet att få tag på dem är via väldigt dyra återförsäljare. Vissa verkar inte uppskatta exklusiviteten i denna mod.

Det subtila hålet på sidan är dessutom en oerhört smidig lösning om man kan tänkas illegalt inneha vissa filer som diverse myndigheter kan vilja lägga vantarna på. Knackar det på dörren så är det bara att rycka ut diskarna och göra sig av med dem. Stilrent och smart!

Du får även pluspoäng för din top-of-the-line-lösning med IDE-diskarna, det är inte ofta idag man ser folk som har råd med den lagringslösning du använder dig av (som tidigare togs upp i tråden). Plexkablar med MultiSuperUltra är idag nästintill omöjliga att få tag på.

De solklaraste 10p på länge!

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

nice, ovansidan ser ut som mit golv när jag tapade spegeln i golvet

om han vill slösa pengar på dyra speglar han kunde fixat själv med en hamare, så kan han väll få göra det

hehe, ingen som sagt nåt om kablarna?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

ASnjas, men det e ju inte alienware <.< Det e aplus xD billigaste chassit på komplett har sj det funderar helt klart på att göra samma sak, har du ritningar?

10p

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy
*suckar djupt*
men svara på vad som är så specielt med dina japanska speglar, vore iaf av visst intresse..

Det kan jag svara på åt honom... Speglarna kommer ju från japan! Det är inte många japaner som tillverkar speglar, vilket gör att de blir otroligt unika och dyra.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: GeForce RTX 3070 | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte
Det kan jag svara på åt honom... Speglarna kommer ju från japan! Det är inte många japaner som tillverkar speglar, vilket gör att de blir otroligt unika och dyra.

Japaner som tillverkar speglar?! Var är världen påväg ....

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

-.-'

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Vill INTE vara negativ, men tycker du har förstört chassit!

Men det är min åsikt bara, så länge du gillar det så är det ju bra

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

När ska ni sluta mytta om som så kallade "speglarna"??? -.-

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3

Om du med "mytta" syftar på någon form av mytomani så har du inte alla bönor i burken. En mytoman tror ju till viss del själv på det denne diktar ihop, framförallt så framställer denne sina historier som "fakta" utan någon sarkasm, alternativt ironi.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk

E det dom världsberömda mita-breV speglarna från Japan??? Asfett!!! Trodde inte någon utanför asien hade sådana.

Visa signatur

BAS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lofman
ASnjas, men det e ju inte alienware <.< Det e aplus xD billigaste chassit på komplett har sj det funderar helt klart på att göra samma sak, har du ritningar?

10p

Det kan funka med krossade cd skivor, det kommer dock inte bli lika snyggt. Du krossar speglarna/cd skivorna och limmar fast dom som ett pussel på chassit, jag använde mig av något "all in one lim". Och, VA?!? klart det är ett alienware

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Profetengus
E det dom världsberömda mita-breV speglarna från Japan??? Asfett!!! Trodde inte någon utanför asien hade sådana.

Dom var väldigt svåra att få tag på :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3

Vadå mytta?, det är 100% sanning.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosensparven
Jag har exakt likadana speglar i mitt badrum och kan intyga att de är jättedyra! De tillverkas för hand i enlighet med långa familjetraditioner i en väldigt liten butik utan webshop, så enda sättet att få tag på dem är via väldigt dyra återförsäljare. Vissa verkar inte uppskatta exklusiviteten i denna mod.
De solklaraste 10p på länge!

wow, jag som trodde att jag var den enda utanför japan som hade såna speglar, tror du kanske att jag har blivit scamad och fått cd skivor? :S

Btw, jag kan inte sova med stängd sovrumsdörr längre för att det luktar så mycket lim:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonteP0nte

ja så allt som kommer från japan är exklusivt... som sagt spegel som spegel. enda dom gör är att reflektera ljus... och jag har fortfarande inte fått ett vettigt svar på vad som är så speciellt med just dom där speglarna.

denna tråd är lite sorglig dock... >_<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fryguy
denna tråd är lite sorglig dock... >_<

Snarare legendarisk Fattar ni inte tråden så rekommenderar jag att ni går o skaffar er ett ligg och sen kommer tillbaka och kommenterar ^_____^

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Sluta försöka förändra Swec till ett jävla 4chan för misslyckade datanördar som inte har någon kreativitet. Helt värdelöst...

Bort till fragbite med dig!

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Snarare legendarisk Fattar ni inte tråden så rekommenderar jag att ni går o skaffar er ett ligg och sen kommer tillbaka och kommenterar ^_____^

njae det som är sorgligt är personen som gjorde denna sak och sen tar allas svar seriöst, vilket är helt idiotiskt.

Permalänk
Medlem

<3 L2!

Snyggt chassi också btw! *2 thumbs up*

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

så om man köper något dyrt och exlusivt och limmar fast det på sin dator så blir det fint?

Visa signatur

för övrigt anser jag att alla gallerier med datorer byggda i papplådor bör förstöras!

Permalänk
Medlem

Jag hoppas detta är ett jävla skämt...
Besudling av sweclockers galleri på högsta nivå

"snabbt som attan ska kunna dra ut mina fulltankade hårddiskar"
Är det om farbror blå kommer och tar dig eller ?

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

...
*SUCK* på alla som sitter här och gnäller.
Vad är grejen liksom? Finns gott om andra gallerier att kolla på om ni inte gillar detta, han har gjort sin egen mod that's it!

Fattar inte vad som är så roligt med att sitta och kolla på folk som bytit ut fläkten på grafikkortet, wow..? Finns bara 10 mer gallerier som e exakt likadana.

Unikt, kanske inte så snyggt, men kul att kolla på!

10/10

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Avstängd

JA jag anser inte att denna låda va snygg specielt inte då du inte kunde ha behållit fram plåtarna ,början va bra men fortsätt o bygg upp lådan i samma stil även på fronten med

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Saken som alla gnäller på hittar du svar på längre upp. Det vore en sak om allt var seriöst, detta får ju bara en och fundera på hur låg snittåldern börjar bli här.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

okej värkar ha spårat ut lite här.. men tycker det va grymt gjort förutom några få saker.. cd-skivorna som är fastlimmade kunde du ha dissat, samt att man har inte aluminium folie samt silvertejp på ett seriöst chassi bygge (enligt mig) i alla fall inte på det sättet du har gjort det =/ så blir bara en 2a

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Citat:

Word!

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

5+ veckor och en massa pengar för lite glas? Hoppas de kan flyga eller något ^^ Hade ju kunnat gjort så de passade varandra lite bättre.

Permalänk
Medlem

Haha wtf?

Permalänk
Medlem

WOw!

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s