9600GT-tråden - [ALLT; problem, klock osv]

Permalänk
Medlem

Kan bara säga och rekommendera 9600gt i SLI, jag har det och får 17000 poäng i 3dmark06 med cpu'n uppklockad i 4 ghz :).

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piinmu
Kan bara säga och rekommendera 9600gt i SLI, jag har det och får 17000 poäng i 3dmark06 med cpu'n uppklockad i 4 ghz :).

3dmark Vantage?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlgustav
Då kan tyvärr inte jag hjälpa dig. Fick liknande problem med mitt men då hade jag haft ATI installerat på samma installation så det löste sig när jag gjorde en ny.

Och vad är ATI? Nån annan som kan hjälpa till då? Har provat med brorsans likadana grafikkort men det blir samma fel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sarrow
Och vad är ATI? Nån annan som kan hjälpa till då? Har provat med brorsans likadana grafikkort men det blir samma fel.

Kanske lite otydligt från min sida. Det var ett grafikkort från ATI som jag menade.

Om du får samma problem med ett annat grafikkort kanske det inte är grafikkortet det är fel på?

Du kanske ska prova att formatera datorn och installera om operativsystemet? Kan vara värt ett försök.

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Kanske lite otydligt från min sida. Det var ett grafikkort från ATI som jag menade.

Om du får samma problem med ett annat grafikkort kanske det inte är grafikkortet det är fel på?

Du kanske ska prova att formatera datorn och installera om operativsystemet? Kan vara värt ett försök.

Har gjort det men det fungerar inte. Fler tips nu börjar man bli lagomt less

Permalänk
Citat:

Har gjort det men det fungerar inte. Fler tips nu börjar man bli lagomt less

Inga andra grafikkort att prova med?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Citat:

Blir nog att köpa en lite snabbare intelprolle sen:P
vad har du i sm2 sm3 och cpu score?
med min amd på 3.2 så får jag
sm2:5448
sm3:6882
cpu:2473

verkar göra stor skilland med en lite snabbare prolle från intel:D

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Citat:

vad kör du för ram på din bräda??
har lite problem med att få min stabil (p5n-d) med corstair twin2x (den som ser ut som dominator) http://www.dustinhome.se/pd_5010145239.aspx
har två leadtek 9600gt extreme s-fan å vill få lite stabilitet

bra score piinmu!

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Inga andra grafikkort att prova med?

Har tyvärr inte det.

Permalänk

dodsmasen: vad har du för score i 3dmark06?

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Citat:

Har tyvärr inte det.

Fungerar ditt grafikkort i din brors dator då?

Visa signatur

Datorlös

Permalänk
Medlem
Citat:

Fungerar ditt grafikkort i din brors dator då?

Han har inte satt ihop sin än, blir kanske ikväll då kan jag ju prova då.

Permalänk

min ligger i delar nu så jag vet faktist inte exakt score, ska prova i nästa vecka om jag kan få grejjorna att funka som de ska.

funderar starkt på att byta MB, till evga eller xfx 780i för att få lite mer stabilitet men vi får se hur det går.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Ska beställa ett 9600GT snart, är det värt priset (runt 1k)? Många som har haft probs med det osv?

Permalänk

Jinsterer,
Hur ser datorn ut som du skall köra den i? En extra femhundring för att få en 4850 istället är värd prestandavinsten i mina ögon.

Visa signatur
Permalänk

ta ett4850 eller ett 9800gtx((finns nån kampanj på komplett tror jag) i stället.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=365393

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nys köpt ett XFX GeForce 9600GT. Det funkar utan problem.
Men jag tycker det låter för mycket. Jag har funderat på att bytta kylare.
Någon som vet någon kylare som passar?

Permalänk

ArcticCooling Accelero S1 kyler den fint. Du kan säkert spara nån tjuga på att leta runt, men annars kan du stolpa in på närmsta Kjell & Co och köpa den för 219:-

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har varit lite "afk" de senaste dagarna alltid kul med folk som har frågor!

Citat:

3dmark Vantage?

Får 5125 3dmark score varav 4102 gpu score och 20411 cpu score, i det testet hade jag physx aktiverat systemet var också i original klock.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mafiatheman
Blir nog att köpa en lite snabbare intelprolle sen:P
vad har du i sm2 sm3 och cpu score?
med min amd på 3.2 så får jag
sm2:5448
sm3:6882
cpu:2473

verkar göra stor skilland med en lite snabbare prolle från intel:D

Här är all möjlig info om min dators prestation i 3dmark06 :).
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=7246679

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dodsmasen
vad kör du för ram på din bräda??
har lite problem med att få min stabil (p5n-d) med corstair twin2x (den som ser ut som dominator) http://www.dustinhome.se/pd_5010145239.aspx
har två leadtek 9600gt extreme s-fan å vill få lite stabilitet

bra score piinmu!

jag kör TWIN2X CL5 minnena som inte ser ut som dominator minnen :P.
Antar att du kör dom i de timing's som de är lämpade till? testa att ändra dessa till t ex 5-5-5-15 och se hur det blir då. Något som kan fela är volten, p5n-d har en tendens att undervolta minnen och cpu, testa att höja volt på minnena.

Tack!

Visa signatur

FD Torrent Compact | Corsair RM850x | Gigabyte Z790 | Intel Core i9 13900K | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz CL36 | Radeon RX 9070 XT Taichi | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem

Ett riktigt stort problem med 9600GT, som jag tror är hårdvarurelaterat.
Det är att man inte kan ha något inkopplat på DisplayPort samtidigt som något annat är inkopplat på HDMI porten.

Sjuuuukt irriterande. Det är antingen eller som gäller..

Längtar tills det släpps några fler grafikkort med DP och HDMI på!

Permalänk
Medlem

Nvidia 9600 gt 512 mb

Tjena har ett liter broblem med mitt nvidia 9600 som jag fått idag när jag startar ett spel så dör datorn å startas om sen kollade jag lite å nä'r grafikkortet stiger över 45 grader så startas datorn om å innan jag instalerade drivrutinerna till de så gick fläkten snabbt å kylde bra men när jag instalerade drivrutinerna så stanade nästa fläkten å kyler inget i windows så ligger graderna på 42 å så fort jag starta ett spel tex: Wow så ökar de å när de komemr till 45 dör datorn å startas om? nån som kan hjälpa mej me detta?

Permalänk
Medlem

Är det värt att byta ut mitt 7900gtx mot ett 9600gt?

kostar ju runt 1000lappen nu

Set-up: 2006åsmd hp-hempc, X2 4200+, 2gb ram, 7900gtx, 450watt nätagg

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Avstängd

Hej!

Hej är det någon här som vet om man får med någon strömförsörjnings kabel till XFX Nvidia geforce 9600 GT jag ska nämligen köpa ett sånt kort men jag är osäker på om man får med en sån kabel till grafikkortet ??? Mvh Nicklas från Lidköping.

Permalänk

Re: Hej!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wunessson
Hej är det någon här som vet om man får med någon strömförsörjnings kabel till XFX Nvidia geforce 9600 GT jag ska nämligen köpa ett sånt kort men jag är osäker på om man får med en sån kabel till grafikkortet ??? Mvh Nicklas från Lidköping.

Jag vill minnas att jag fick någon typ av adapter från 4 till 6-pins. Annars är det väl bästa att ha 6-pins direkt från nätaggregatet?

Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk

Hej
jag har lite problem med mitt nya Leadtek 9600 GT Extreme S-FANPPIPE....
När jag satte i kortet i datorn och startade hände ingenting... Då provade jag att installera mjukvaran....forfarande ingenting.
provade flera olika nya drivrutiner men då kommer det upp ett meddelande som ser ut så här nere till höger...
Vad ska jag göra för att få det att fungera??

Incompatible display adapter has been disabled.
At least one display adapter on the system has been disabled
because its driver is not compitable with the driver for the VGA
adapter

Visa signatur

| FSP 400W | GA-MA78GM-S2h | AMD Athlon x2 4850e @2.85GHz | 4gb Corsair PC2-6400 @ 900 Mhz | Geforce 9600GT Extreme | WD 640Gb + WD 1Tb | 22 Samsung SyncMaster T220 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke_1992
Hej
jag har lite problem med mitt nya Leadtek 9600 GT Extreme S-FANPPIPE....
När jag satte i kortet i datorn och startade hände ingenting... Då provade jag att installera mjukvaran....forfarande ingenting.
provade flera olika nya drivrutiner men då kommer det upp ett meddelande som ser ut så här nere till höger...
Vad ska jag göra för att få det att fungera??

Incompatible display adapter has been disabled.
At least one display adapter on the system has been disabled
because its driver is not compitable with the driver for the VGA
adapter

Hej!

Pröva att avinstallera eventuella tidigare drivrutiner från lägg till/ta bort program. Starta sedan om datorn och installera de senaste drivrutinerna till ditt 9600gt (borde vara nVidia Forceware 181.20).

Visa signatur

OS: Win 7 | Chassi: Antec 1200 | Mobo: M3A32-MVP Deluxe Wi-fi | Cpu: Amd Phenom II 940 x4 @ 3.0 Ghz | Gpu: Nvidia 560 ti 448 core | 8 gb blandad ddr2-ram | Psu: Corsair 620W HX | Citera för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Commander31
Hej!

Pröva att avinstallera eventuella tidigare drivrutiner från lägg till/ta bort program. Starta sedan om datorn och installera de senaste drivrutinerna till ditt 9600gt (borde vara nVidia Forceware 181.20).

Gött nu funkar det:):)

Jag installerade senaste drivisar och sen ändrade jag i BIOS så att den prioriterade PCI kortet ist för det interna... Lite konstigt att man behöver göra det. Behövde inte göra det med mitt gamla 4670...

Visa signatur

| FSP 400W | GA-MA78GM-S2h | AMD Athlon x2 4850e @2.85GHz | 4gb Corsair PC2-6400 @ 900 Mhz | Geforce 9600GT Extreme | WD 640Gb + WD 1Tb | 22 Samsung SyncMaster T220 |

Permalänk
Medlem

Hejsan, jag har lite funderingar över mitt Gainward GeForce 9600 GT..
De mest advancerade spel jag håller mig till är WoW, Css, BF2.
Hursom dessa spel funkar OK med kortet fast jag är inte riktigt nöjd med fpsen.

Om nu några av er spelar WoW Wotlk i detta så har jag 15-30fps i 25manna raids kan sjunka till 10 eller lägre , samt 30-60 fps i PvP(Bg,Arena).
(1280x1024) Low-settings, bara spelldetail som höjs till och från.

När jag spelar Css håller den oftast runt 50-80, men vissa tillfällen när det blir grötigt eller på krävande banor (Train, Inferno t.ex) sjunker jag till ca 30 eller under, och får alltså markbart smålagg.
(1024x768) High på Modell & Textur, Low på allt annat.

Självklart har jag Vertical Sync av, samt låg Antialiasing & Filtering mode.
Jag undrar förståss vad ni har för FPS, och vilka drivers ni använder, själv använder jag dom från CDn eftersom sidan oftast ger skit drivrutiner, iaf vad det gäller min erfarenhet av grafikkort drivers. Har även expertool igång som "trimmar" upp kortet lite extra.

Sen undrar jag om det kan vara nånting annat än graffikkortet som dödar fps?
Misstänker själv att processorn är största skrotet i datorn atm.
NVIDIA nForce4 ASUS A8N5X
AMD Athlon(tm) 64 processor 3000+ (1,81 Ghz dual)
2048 MBytes DDRAM (164.5 Mhz)
Gainward GeForce 9600GT 512MB

Permalänk
Medlem

Finns det något bra clock bios till XFX9600gt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spreyye
Hejsan, jag har lite funderingar över mitt ATI GeForce 9600 GT..
De mest advancerade spel jag håller mig till är WoW, Css, BF2.
Hursom dessa spel funkar OK med kortet fast jag är inte riktigt nöjd med fpsen.

Om nu några av er spelar WoW Wotlk i detta så har jag 15-30fps i 25manna raids kan sjunka till 10 eller lägre , samt 30-60 fps i PvP(Bg,Arena).
(1280x1024) Low-settings, bara spelldetail som höjs till och från.

När jag spelar Css håller den oftast runt 50-80, men vissa tillfällen när det blir grötigt eller på krävande banor (Train, Inferno t.ex) sjunker jag till ca 30 eller under, och får alltså markbart smålagg.
(1024x768) High på Modell & Textur, Low på allt annat.

Självklart har jag Vertical Sync av, samt låg Antialiasing & Filtering mode.
Jag undrar förståss vad ni har för FPS, och vilka drivers ni använder, själv använder jag dom från CDn eftersom sidan oftast ger skit drivrutiner, iaf vad det gäller min erfarenhet av grafikkort drivers. Har även expertool igång som "trimmar" upp kortet lite extra.

Sen undrar jag om det kan vara nånting annat än graffikkortet som dödar fps?
Misstänker själv att processorn är största skrotet i datorn atm.
NVIDIA nForce4 ASUS A8N5X
AMD Athlon(tm) 64 processor 3000+ (1,81 Ghz dual)
2048 MBytes DDRAM (164.5 Mhz)
Gainward GeForce 9600GT 512MB

Din CPU är för dålig, tyvärr.

ATI Geforce 9600 GT?

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.