Permalänk
Inaktiv

Hur är Mythosen? blir den väldigt lätt skitig eller? Blev erbjuden att byta till en Mythos för att få min dator så snabbt som möjligt, men vågar inte pga att den är vit..

Permalänk
Medlem

Kan intyga att min Mythos blev skickad idag efter lite små hot från min sida. Håller med någon här som också skrev att det krävs lite tjatande för att zepto ska vakna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 246mag
Hur är Mythosen? blir den väldigt lätt skitig eller? Blev erbjuden att byta till en Mythos för att få min dator så snabbt som möjligt, men vågar inte pga att den är vit..

Den blir lätt skitig

Visa signatur

See you when hell has frozen...
Zepto Mythos

Permalänk
Medlem

Fått min Zepto nu, kom en hel dag tidigare än beräknat!

Permalänk
Medlem

ahh har du fått din inte dåligt försökte ringa magnus i dag inget svar!
har inte ens fått mail om att den är klar och skall skickas med ups.

den var ju enl honom testad och klar i tis eller i går då! borde ju vara på väg snart med ups tycker man ju men men

grattis till din i alla fall! jag börjar bli otålig

Permalänk

Hmm... Någon som vet om man väljer en sån där "KÖRKLAR", ifall den kommer snabbare då? Typ ifall de kanske har ett gäng färdigbyggda laptops liksom =P

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem

skulle nog inte räkna med det i alla fall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Hmm... Någon som vet om man väljer en sån där "KÖRKLAR", ifall den kommer snabbare då? Typ ifall de kanske har ett gäng färdigbyggda laptops liksom =P

d tror jag att du får, för dom har inte den bättre skärmen som gör att det dröjjer för alla...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboFinnen
d tror jag att du får, för dom har inte den bättre skärmen som gör att det dröjjer för alla...

Ah okej
Jag tror jag kommer att bli nöjd med en lite sämre skärm ändå. Den är fortfarande sjukt mycket bättre än den jag har nu. Ska bli skönt att få byta laptop.

Beställer imorgon!

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk

jag vill ha den med bättre skärm men jag kan inte bestämma mej om jag ska ha A14 eller A15, e det nån som har pillat på A14 ???

Permalänk
Medlem

Inte pillat på någon A14 dessvärre men är än så länge jävligt nöjd med min A15 faktiskt. Allt fungerar klockrent, skön prestanda so far och inga konstigheter heller.

HDMI-stödet fungerar riktigt bra med både bild och ljud ut via HDMI, juste styrplatta med bra glid och känsla enligt mig. Det enda jag inte riktigt gillar är att högerklick på knapparna till känns snäppet fladdrigare än vänsterklick annars bara fint. Högupplösta skärmen är superfin och skarp!

Permalänk
Medlem

Har gått igenom ett antal sidor i den här tråden och jag har gått från att vara nära på att beställa en Mythos, till att inte ens vara i närheten av att beställa den.

Jag har fått intrycket av att datorn är lite som Zeptos hemsida, snygg på utsidan men innehållet och kvaliteten känns oseriös och är fylld med fel.

Svengelska blandat med stavfel och konstiga påståenden. Vadå "Världens snabbaste notebook"?

Och att i princip alla verkar ha talat med Magnus verkar tyda på att det finns typ 1 person i hela Sverige som har hand om kundkontakten?

Känns som ett oerhört osäkert val. Är jag helt ute och cyklar?

Permalänk
Medlem

Zeptos svenska avdelning handhar väl bara kundkontakt för svenska kunder som jag förstått det, resten (fabrik, verkstad osv) finns i Danmark. Zepto har väl inte tillräckligt stor kundkrets i Sverige för att känna att det behövs fler personer i just den svenska supporten.

Datorn är helt okej... när den väl anländer.

Permalänk
Medlem

ahhh pratade med magnus i går och min dator hade fått fail i testet så vet ej när den kommer nu han hade ingen aning om vad det var som var fel utan att den måste bytas ut eller vissa komponenter och sedan testas om =/

surt som bara den.

Permalänk
Medlem

Hej fick min Nexus igår med windowa vista 64, installerade vista utan problem och allt var frid och fröjd. Tänkte dock testa ubuntu på burken och installerade det istället, efter detta tänkte jag installera om windows vista 64, nu kan jag dock inte göra detta får en blåskärm direkt när jag formaterat partioner mm och windows ska börja installeras, står något att windows har stängts ner för att hindra ett alvarligt problem.

Får stoppmeddelande: 0x0000001E har försökt flera gånger med ominstallation av windows och inget händer såg att någon skrev om samma problem här i tråden, men jag har inte hört något om en lösning... någon som vet?

Det kan inte ha något att göra med att jag kör med 4 gb i RAM? (tyckte jag hörde något om att detta kunde skapa problem med Vista).

Känns riktigt iriterande att få ett sådant här problem första dagen man fått datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumba
ahhh pratade med magnus i går och min dator hade fått fail i testet så vet ej när den kommer nu han hade ingen aning om vad det var som var fel utan att den måste bytas ut eller vissa komponenter och sedan testas om =/

surt som bara den.

Men vad i helvete, fick EXAKT samma svar efter att ha suttit i telefonkö i ungefär 1 timme och pratat med zeptos växel tre gånger...

Känns som ännu en lögn för att köpa mer tid, mig kvittar det nu eftersom syftet till det bärbara köpet redan är överstökat och jag nu bara vill ha min dator... Rekommenderar dock ingen att någonsin köpa något på Zepto. Och skickar de med en väska skall jag bränna den skiten, aldrig att jag tänker gå runt och göra reklam för ett företag som kört mig där bak som detta skämt till företag har gjort. Minsta lilla strul nu så åker den dock tillbaka utan snack och jag går på butiken och köper en HP.

Hoppas dock magnus är medveten om att man dels får svart tunga av att ljuga, samt att man inte blir insläpp hos sankte pär...

Permalänk
Medlem
Citat:

Men vad i helvete, fick EXAKT samma svar efter att ha suttit i telefonkö i ungefär 1 timme och pratat med zeptos växel tre gånger...

Ha, ha fick också samma svar via mail att min dator inte gått igenom testningen men att den ska skickas inom 1-3 dagar. Nu har det gått 4 dagar och ingen dator och inget meddelande om att den har skickats.

Kan köpa att de har leverans problem, men varför hela tiden säga saker som de inte kan hålla. Hade varit bättre att de sa typ: Tyvärr dröjer det två månader innan vi kan levera vill du ändå ha kvar din order.

Zepto, va fan håller ni på med...

Permalänk
Medlem

Hmmm känns som dom försöker köpa sig mer tid känns skumt att våra 3 datorer har fått fail på testet! lackar fan ur om det är så att han ljuger för mig det vet man ju inte , men det är bättre å vara ärlig och säga i så fall att det kommer ta typ 1 månad till innan du har den, för då vet man och kan avbeställa skiten!

fan va sne jag blir , han sa dock att dom skulle byta ut något och ev skicka den på fredagen som var nu , men det tror jag så mycket jag vill på ! känns som dom förhalar det hela tiden på zepto det är fan bättre att vara ärliga i så fall .

jaja vi får la se hur detta går! F

Permalänk
Medlem

Jag hade tur som fick min dator så pass tidigt, men beställde redan 13.8, och den skickades den 26.8, så väldigt snabbt. Problemet är då 9 cells batteriet jag beställde som FORTFARANDE inte kommit. Senast jag frågade fick jag svar från Mads vid zepto danmark som den 21.10 sade att de får dem senare samma vecka och skickar dem så snabbt som möjligt. Har inte ens hört ett knyst från zepto sen dess. Tror jag skall ha dem att kontrollera att jag inte fallit bort från någon lista, för snart har jag väntat tre månader på ett batteri!

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att införskaffa mig min första egna laptop, så skulle behöva lite feedback. Ni får ursäkta mig om frågorna ställts tidigare försökte läsa mig igenom tråden men 63 sidor vart lite för mäktigt.

Ni som fått era olika nox's hur är den? Motsvarar den förväntningarna?
Vilken konfig tror ni skulle passa mina behov bäst?
Dvs ska använda den som alltiallo dator så ett lite spel hade jag tänkt trycka in ex diablo 3. Kommer nog även behöva lägga in ett och annat krävande program.

Funderade på något i den här stilen (ganska basic):

Intel C2 DUO P7350 – 2,00Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts
2 GB DDR2 PC6400 800MHZ
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit
DVD-RW / CD-RW SATA
Keyboard Nexus/Nox SE BLACK
Miljöavgift
WXGA+ 1440x900 + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3
ODD-Bezel - Black
Onlinerabatt Nox A14 Value
9 Cell Nox/Nexus svart
320GB 7200rpm SATA Hårddisk

Kollade tidigare in Acer 5930G som enligt mig verkade ett bra val, men ett stort minus med att den ser så ful ut och är ganska klumpig. Hur står sig nox'en mot den rent tekniskt? Är de värt extra pengen?

Ännu engång ursäkta alla frågor men de va längesen jag hängde med i datorvärlden, är nuförtiden helt lost i djungeln av datorprylar.

Permalänk
Medlem

Ja nu har jag haft min Zepto i några dagar och jag kan bara säga att jag är nöjd! Allt fungerar bra (inte installerat ubuntu än dock, kör Win Vista x64 än så länge) och den är snabb och med i svängarna. Laddningstiderna i BF2 är snabbare på laptopen än vad de var på min stationära som ändå hade en Raptor-disk.

Bra prestanda, inga problem och HDMI fungerar hur bra som helst. 1080p och 720p filmer har fungerat klockrent tillsammans med alla inställningar som jag har gjort. Om Zepto får ordning på sina leveranstider kommer jag inte att tveka att rekommendera dom till andra.

Permalänk

Fick ett mail idag ifrån zepto där min orderbekräftelse var med. Det stod även att min leveranstid skulle vara med men jag hittar den inte.. Det står så här:

"Den förväntade leveranstiden framgår av den bifogade orderbekräftelsen (vänster kolumn). Observera att varan lämnar Zepto Computers detta datum."

Men jag ser ingen kolumn.. Jag har kollat överallt men hittar inte den "förväntade leveranstiden"

Inte för att jag tror att den stämmer, men vill ändå se...

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kry1_rygar
Fick ett mail idag ifrån zepto där min orderbekräftelse var med. Det stod även att min leveranstid skulle vara med men jag hittar den inte.. Det står så här:

"Den förväntade leveranstiden framgår av den bifogade orderbekräftelsen (vänster kolumn). Observera att varan lämnar Zepto Computers detta datum."

Men jag ser ingen kolumn.. Jag har kollat överallt men hittar inte den "förväntade leveranstiden"

Inte för att jag tror att den stämmer, men vill ändå se...

Det där har jag varit med om nån gång. Har för mig att det är för att det enbart är en orderbekräftelse. Du får ett nytt medelande när varan har lämnat Zepto och där står leveranstiden. Minn att jag hade samma huvudbry som du och kontaktade dem och fick då den förklaringen att det hänvisade till nästa mail. Inte så jädrans självklart egentligen. Detta var dock tidigt i somras där dom fortfarande svarade på mail kontakt.

Har en 3-årig Zepto 6515WD som jag funderade på att uppgradera till en Nox men letar nu andra alternativ eftersom det verkar vara så himla massa strul

Visa signatur

GGS-Data M860TU Corsair-GTS, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), P9500, 2GB DDR3, 250GB 7200rpm, 9800M GTS

Permalänk

Ah okej, tack då vet jag ^^

Har du vart nöjd med din Zepto 6515WD annars? Har den hållt sig bra?

Visa signatur

TravelMate 290E | [Intel Celeron M 1.3 GHz] | [256+1024 mb RAM] |
| [64MB Intel 82852/82855 GME] | [40 GB + 320 GB extern] |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koSmiQ
Om Zepto får ordning på sina leveranstider kommer jag inte att tveka att rekommendera dom till andra.

Ett företag som bygger på näthandel torde följaktligen ha bra support... Mail har jag slutat skicka för dem får man aldrig svar på, samt påbörjar snart min andra timme i telefonkö för dagen och även det måste man säga är under all kritik. Så nej. Inget Zepto för någon, någonsin...

Permalänk
Medlem

haha lite DB varning på dom tro?

nae men vart sugen på en zepto själv titt som tätt. men är inte sugen på "gummi" ytan som man läste nånstans som drar åt sig damm å skit som aldrig förr.

Orka har orkanvindar av damm som lyfts från golvet upp till skrivbordet =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

har försökt ringa zepto i dag utan framgång fortfarande ingen info om datorn börjar bli lack nu dom säger att den e på g men inte fan händer det så mycket! får la se i morgon om jag får tag på dom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pumba
har försökt ringa zepto i dag utan framgång fortfarande ingen info om datorn börjar bli lack nu dom säger att den e på g men inte fan händer det så mycket! får la se i morgon om jag får tag på dom!

Jag förmodar att du fått prata med den Danska växeln någon gång om du haft tålamod att hänga kvar.

Efter att jag hunnit äta lunch, kolla på family guy och american dad så tröttnade jag och skällde ut den stackarn i växeln efter noter. Då tog det helt plötsligt skruv och jag fick inom 1 minut prata med Magnus... Det gjorde ju inte saken bättre eftersom jag tidigare på dagen suttit i en timme i kö men sedan gett upp, har de en telefonkö för att folk skall ge upp och lägga på eller vad sitter det fast i?! Han var ju tydligen inne men kände helt enkelt inte för att prata med folk idag så att pissa bort halva min dag genom att hålla mig i kö var för honom inga problem...

Min dator skall tydligen vara på G nu, skickades troligen imorgon och han satte sitt liv på att jag skulle ha den innan fredag... Han är tydligen inte rädd om livet Magnus...

Fick dock upp ögonen för en ny låt som jag fick höra i telefonen medans jag väntade, så inget ont som inte har någe gott med sig

Permalänk
Medlem

haha fy fan va bra! hot e de bästa å grejer! jasså han lovade att du skulle ha den innan fredag det var inte dåligt! får fanimej ringa i morgon och kolla i morgon också , börjar fan bli lack alltså!
hade din också failat testet eller ?

du får skriva här om det är så att du får mail från ups i morgon då med levereansdatum å grejer så får jag hålla utkik ja me!

Permalänk

Jag behöver hjälp med min nox. Mina fläktar la av i går. har dem näst nyaste BIOSarna. först varade fläktarna upp som fan sen bara la dem av??