Point of View Geforce GTX 260 Premium

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på catalyst 8.12.
jag är nöjd med mina ATI HD 4870 1024mb insats

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Run 1
Settings: Demo(Ranch Medium), 1680x1050 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(4x), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)
Loop 1

* Total Frames: 9886, Total Time: 150,00s
* Average Framerate: 65,91
* Max. Framerate: 127,60 (Frame:0, 0,01s)
* Min. Framerate: 27,43 (Frame:8438, 123,45s)

SVG not loaded!
View larger version
Loop 2

* Total Frames: 9702, Total Time: 150,01s
* Average Framerate: 64,68
* Max. Framerate: 121,26 (Frame:0, 0,01s)
* Min. Framerate: 28,07 (Frame:8287, 123,79s)

SVG not loaded!
View larger version
Loop 3

* Total Frames: 9599, Total Time: 150,01s
* Average Framerate: 63,99
* Max. Framerate: 127,19 (Frame:0, 0,01s)
* Min. Framerate: 26,75 (Frame:8203, 123,78s)

SVG not loaded!
View larger version
Average Results

* Average Framerate: 64,86
* Max. Framerate: 125,35
* Min. Framerate: 29,12

Här är mina resultat på Far Cry 2 var visst lite skillnad.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Modigt att köra med en 125W-cpu när moderkortet stödjer max 95W...många har bränt MOSFET på detta moderkortet just pga detta :\

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Jag saknar energiförbrukningen av kortet...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Bra att Nvidia äntligen släpper något konkurrenskraftigt. Om de bara kunde få till lite vettiga modellbeteckningar på sina kort så skulle man var ännu gladare.

Man undrar ju hur de tänker egentligen. När de inte har några förbättrade kort badgar de om gamla kort med nya beteckningar. Nu när de verkligen har ett förbättrat kort så får det dras med en gammal beteckning med det kryptiska core-tillägget bara en tekniker fattar.

Här till detta kort skulle ju GTX 270 faktiskt varit ett befogat namn.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Avstängd

Får se var priset landar på också, 216-modellerna kostar runt 3k och uppåt.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

WTF. Om ni testar enligt nVidias önskemål är det knappast ett test på lika villkor. nVidia har garanterat själva letat och valt ut de sekvenser där skillnaden är som störst till deras fördel.

Fallout 3:
Nvidia gav oss en sparad spelomgång på fil som lät oss hoppa längre in i spelet för testet. Segmentet vi testade var en runda i en sönderbombad stad, komplett med fiender som skjuter på oss, något som genererar häftiga grafiska effekter, samt en stor explosion på slutet.

Dead Space:
Nvidia gav oss en sparad spelomgång på fil som lät oss hoppa in längre in i spelet för testet. Segmentet vi testade var en runda i ett av områdena i skeppet utan fiender. Segmentet kommer från det första kapitlet. Enligt Nvidia är detta det område som kräver mest av GPU:n men vi hade gärna även sett några fiender.

Left 4 Dead:
Spelet har inbyggt timedemofunktion och vi använde oss av ett demo från Nvidia som utspelar sig ute i en skog med massor av attackerande zombies.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Moderator
Testpilot

Förstår inte riktigt slutsatsen av allting heller.

På alla andra sajter jag läst om GTX 260 Core-216 så är slutsatsen att det är i princip dött lopp mellan HD4870 1GB och antagonisten. Nu är GTX-kortet som sagt dyrare än vad HD4870 är samt knappt tillgängligt så valet torde ju vara ganska enkelt.

Fruktansvärt ointressant och knepig lansering. Nya 55nm:s korten är ju mycket mer intressanta, alltså de riktiga GTX 270 och 290. Då lär Nvidia kunna pressa priserna ännu mer. Sen har ju AMD påstått att de har en ny upphottad HD4870 på gång också... Återstår att se vad det är för något men jag håller inte andan direkt.

Sen ni som bara går inte och svarar på folks kritik utan att läst testet är ju uppenbarligen inte så intelligenta. Vem som helst med lite självaktning hade reagerat på det, oavsett om testen är 100% autentiska eller inte så har det inte gått särskilt objektivt till. Andra siter får helt andra resultat, sen om det beror på senaste Forceware låter jag vara osagt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Jag saknar energiförbrukningen av kortet...

Kolla en gång till.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Med tanke på den nämnda tidsristen så är det väl inte så konstigt att nVidia ger god service?
Det enda nVidida gör som påverkar är ju reklam genom att vara så trevliga.

Att folk inte kan acceptera faktumet att ATI inte alltid presterar så himla bra utan kommer med grundlösa anklagelser angående fusk etc är ju bara patetiskt.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Layon
Med tanke på den nämnda tidsristen så är det väl inte så konstigt att nVidia ger god service?
Det enda nVidida gör som påverkar är ju reklam genom att vara så trevliga

Jag är inte riktigt med på vad du försöker säga här...

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag är absolut ingen "fanboy" av varesig ATI eller nVidia, men jag tycker det är konstigt att ni har använt er av timedemos som nVidia har gjort. Det känns ganska troligt att de har valt ut spelsekvenser där deras kort presterar extra bra jämfört med ATI's.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Fanboy eller ej, bra lustigt var detta oavsett..

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem

Detta var en fruktansvärd recension. Den känns subjektiv och oprofessionell. Bara tanken att använda timedemos nVidia så snällt "bjudit" på är helt absurd.

Intressant är dock att se vad PhysX kan göra och jag tror nVidia kommer gotta sig en hel del åt köpet av Ageia i framtiden.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Personligen så är jag ingen direkt AMD-fanboy, det enda jag tyckte va skoj med att AMD kom upp sig på grafikfronten var att vi skulle se lite mer konkurrens och förhoppningsvis bättre kort från både Nvidia och AMD i framtiden.

Det jag däremot faktiskt ställer mig mycket tvivlande till i detta testet är att ni faktiskt har testat på Nvidias promiser och inte är 100% objektiva. Ni testar spel där det först och främst inte finns möjlighet för 4870x2 att dra nytta utav CrossfireX, vilket får mig då att undra varför ni överhuvudtaget tog med kortet i testet eller ens nämnde detta i testet.

För det andra så känns det som sagt väldigt konstigt att ni inte gjort ett ordentligt test med många olika spel och ett ordentligt testsystem, den där processorn är ju inte till att räkna till den bästa på marknaden direkt.

Varför inte köra på Intels helt nya arkitektur tex? Nae, jag får faktiskt säga att ni verkligen trampat i klaveret här. Varför ens göra ett "half-arsed"-test? När man läser andra tester, som till och med är länkade i tråden, så får det en verkligen att tänka över trovärdigheten i eran artikel.

Vill inte framstå som en AMD-fanboy som sagt men det är ju bra om man faktiskt förhåller sig 100% objektiv och inte testar saker som Nvidia vill att ni testar, ni kunde ju testat dessa spelen ändå men faktiskt tagit med en 3-4 spel till och sen faktiskt haft ett ordentligt testsystem, då hade man iaf inte kunnat motstrida sig testresultaten oavsett vad de skulle vara.

Personligen tycker jag följande: "Gör om, gör rätt!".

Permalänk
Medlem

Skumt att alla recensioner har samma spel förutom just GRID och Devil May Cry4.
Konstigt nog vinner AMD på båda dom spelen... Tycker jag känner att jag anar ugglor i mossen över detta test.
Hoppas verkligen inte att Sweclockers går på att låta sig säljas till dom stora företagen bara för att dom skall få test kort i fortsättningen osv.

Får man fråga varför ni just körde dom test som ni gjorde och inte dom test som ni gjorde förra gången ni testade 4870 vs. 260? Alltså samma rigg som förra gången ni hade ert stora test?

Permalänk
Medlem

Ni glömmer att nVidia idag släppte Big Bang II. Dom andra recensioner som ni ser använder inte dessa

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nej SweC, det här var riktigt kasst. Genomförandet är under all kritik och resultatet kan knappast anses korrekt. Självklart kan de 180 användas i recension, men att göra det på nVidias premiss är helt uppåt väggarna. Brukar annars tycka om era tester, men det här skrek fel fel fel från första sidan...

väntar med glädje på andra test med 180, än så länge har jag bara sett 178 på konkurrerande hårdvarusiter och där är ju resultatet minst sagt annorlunda mot här. Skulle faktiskt vilja att ni tog er i kragen och gjorde om testet, på riktigt denna gång med vettiga timedemos och benchmarks. Innan dess skulle jag vilja se att detta test försvinner från sidan!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raghor
Om man lirar ett nytt spel med över 100 FPS i 1600x1200. Med grafiken inställd på max. Oavsett om de är en processor från AMD eller Intel. Dessutom ocklockad. Då tycker jag inte att processorn är en flaskhals! Inte ens värt att överklocka, eller byta processor för, om man nu tycker att man har för lite prestanda.

Det var det dummaste jag läst på länge. En flaskhals slutar inte vara en flaskhals för att du tycker du har bra fps. Det enda som verkligen slutar flaska HD4870X2 i lägre upplösningar är ett ganska klockat i7 system. Jag läste någon recension....tror det var Xbit Labs där CoD4 fick ungefär en 100% ökning i FPS med HD4870X2 med i7 jämfört med en QX9770 vid 3.2ghz. HD4870X2 flaskas i rätt många spel (dvs. mindre grafiktunga spel) vid högre upplösningar som 1920*1200 också. Dessutom presterar HD4870X2 otroligt mycket bättre ihop med en Core 2 Quad än Phenom också. Med ett Single-GPU kort så flaskas inte korten i närheten lika mycket.

Här är ett intressant test du borde läsa igenom innan du uttalar dig om flaskhalsar: http://www.legionhardware.com/document.php?id=770

Om du fortfarande får en ökning när du klockar processorn så innebär det att den fortfarande flaskar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Alltså varför presterar amd korten så dåligt nu för? I andra tester så är dom ju före på precis allt, tidigare tester här på sweclockers så är dom före också.

Prollen flaskar...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Direkt ett geforce kort är LITE bättre ån ATI så talas det om att Sweclockers är mutade... Urfånigt enligt mig

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Där ser man nVidia är bättre än man trodde AMD håll i dig!

Vadå "nVidia spel" är ni höga varenda en av er? De har ju klart och tydligt valt nya spel som släppts (såklart). Spel dom flesta spelar och är bland de mest efterlängtade spelen just nu samt krävande och snygga rent grafiskt. Sen kunde de mycket väl tagit med Crysis/Warhead så hade ni sätt ytterligare ett test där nVidia presterar bättre.

Varför det är så är ju fan ingen ursäkt "det är ju nvidia optimerade spel" ja också de bästa och snyggaste ute på marknaden just nu.
AMD får helt enkelt lära sig optimera bättre

Om ni läste artikeln hade ni sett att Nvidia har handplockat spelen (förutom 2 stycken) och handplockat segmenten som korten testas i, så ja någonstans är testet korrumperat Birge. Låter ju helt solklart att Nvidia är bättre när de själva får välja exakt vad som testas. Det är inte bara till detta testet de har gjort så, utan till de flesta som cirkulerar runt nätet nu. Dessutom används en Phenom i ynka 2.6 ghz. Jag får nog ungefär det dubbla i Far Cry 2.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Inaktiv

Det här var ju tråkigt: http://www.xtremesystems.org/Forums/showpost.php?p=3440706&po...
Trodde bättre om er sweclockers!

Permalänk
Medlem

Nvidias kort presterade bättre på vissa spel pga nya drivrutiner, ( och att de antigligen själva valt exakt vilka testerna ska vara) ,men jag tror att när catalyst 8.12 kommer så lär amd piska Nvidia återigen. Omöjligt att ett 4870 skulle vara bättre än ett 4870x2, eller?

Permalänk

Så gnälls det från ATI-fanboys igen...otroligt att ni tar ett test som om det vore det allvarligaste som finns i detta universum.
Herregud...VÄX UPP!

Intressant att Nvidia kommit tebax with a bang
Kan bli att införskaffa till julklapp åt mej själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RasmusB
Ni testar spel där det först och främst inte finns möjlighet för 4870x2 att dra nytta utav CrossfireX, vilket får mig då att undra varför ni överhuvudtaget tog med kortet i testet eller ens nämnde detta i testet.

Ja, det är ju helt uteslutet att någon av alla som rusat och köpt 4870X2 skulle spela nya populära spel som Call of Duty: World at War eller Fallout 3? För det är ju självklart att alla 4870X2-ägare är medvetna om att de måste sitta och vänta på Crossfire-profiler till alla spel och därför spelar Devil May Cry 4 några varv till eller?

Det bevisar väl nackdelen med multi-GPU, var glad att han inte tog med 4850X2...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Phenom flaskar rejält i flertalet spel så hela testet blir skevt prestandamässigt, även i högre upplösningar flaskar cpu nuförtiden. Det märktes mindre förr då gpu var klenare. Meningslöst test.

HD4870X2 hr alltid gett märkliga resultat innan Ati släppt drivrutiner där spelen har crossfireX stöd. (tror inte de finns än men jag kan ha fel). Det här är det sämsta och märkligaste med Ati, dom tillåter inte att folk gär egna Xfire spelprofiler som man ju gör med Nvidia. Ganska viktigt om man vill spela spelen direkt de släpps.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

Hej Björn,

Har inte testat de andra spelen men Fallout 3 har jag kört. Det finns en välkänd cap i spelet som inte låter ATI korten gå över 60FPS. Den capen finns inte för Nvidia korten. Ni borde ha sett den när ni sammanställde resultaten men den nämns inte i recensionen även om påverkar resultaten fullständigt. Hur kommer det sig?

Är också lite nyfiken på spelsekvensen ni använde eftersom jag ligger på ganska konstant 60FPS med mitt 4870x2 i spelet med högre settings än ni använder (8xAA, 15x AF, 1920x1200). Jag kan pm:a min email om det är möjligt att få testa spelsekvensen.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Handplockade spel eller ej dessa spel är dom jag spelar iaf. Finns inget annat bra just nu som nyligen släppts.
Fattar ni AMD boys inte att det är skitsamma varför nVidia presterar så bra i spelen, om det är via optimering eller kraft? Ni får det att låta som en ursäkt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Handplockade spel eller ej dessa spel är dom jag spelar iaf. Finns inget annat bra just nu som nyligen släppts.
Fattar ni AMD boys inte att det är skitsamma varför nVidia presterar så bra i spelen, om det är via optimering eller kraft? Ni får det att låta som en ursäkt.

Poängen är ju att om det beror på drivrutiner och inte "kraft" så är ju AMD korten både bättre och billigare om några veckor. Vilket gör att det inte är någon idé att basera sitt köp på detta test.
Men som SweClockers påpekar så spelar det ingen roll vilket man köper eftersom samtliga klarar dagens spel. Istället skulle jag tänka på t.ex strömförbrukningen vid låg belastning eftersom datorn oftare är där än vid max. Gäller väl alla som inte bor hos mamma eller i studentlya. Fler fördelar med nvidia är ju PhysX med hybrid (återanvänd ditt gamla grafikkort, miljövänligt!) , SLI dual monitor och risken att CUDA blir populärt.

Å andra sidan stödjer jag gärna AMD så inte nVidia eller Intel får monopol och höjer priserna om 1 år.
Att inte SweC hade med elförbrukningen som en fördel?

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Fallout 3 har många buggar, t.ex om man spelar med AA så får man stora v-ram minnesluckor. Det kan man läsa på deras sida ,om det gäller geforce kort vet jag inte.

Sen är jag också intresserad vilken sekvens det är som nvdia har skickat. Kan inte tänka mig att det är Wasteland i allafall.

Vad det gäller fps så är den inte låst vid 60fps om man inte gör det själv.

V-sync ellr om man ändra fps i ini filen. Vilket många har gjort för att få så bra och jämn fps som möjligt.

Jag hade t.ex hög fps i Fallout 3 men vid AA så sjunker den från 70-75 till 30fps på 15min. Något är fel på drivers till 4800 serien. Spelar man utan AA så funkar det bra.

Det hade varit bra om ni kunde göra en ny test när de nya drivers till 4800 serien har kommit ut.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
RYZEN 7 7800X3D Corsair 32GB 6000 MHz ASUS B650-E
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung 32" Odyssey G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nuukeer
Det här var ju tråkigt: http://www.xtremesystems.org/Forums/showpost.php?p=3440706&po...
Trodde bättre om er sweclockers!

Smart att länka till en låst sida m8.. "Point lost" typ

Till testaren:
Antar att du inte hade något annat än Phenom-riggen att tillgå, för att testa grafikkort med en prolle som helt uppenbart flaskhalsar känns ju inte direkt seriöst tyvärr. Sedan känns det som om det smyger sig in väl mycket personliga åsikter ang. vissa saker, har inget konkret exempel, det är bara ett råd på vägen
Sen ang. slutsatsen:
Prisbilden på nya GTX260-216 (eller va sjutton det nu kommer kallas i folkmun ) så ligger den, enl. prisjakt på 2800-3700, vilket ju skiljer sig lite från uppgifterna i slutsatsen.
Och sen att ta upp "Utrymmeskrävande grafikkort" som negativ aspekt..? Känns lite som om du fick leta väldigt länge efter något negativt, då största delen av grafikkorten i detta segment (vågar man säga >90%?) tar upp två slots.. Hittar du ingen bättre nackdel är det väl bättre att vara ärlig och inte ta upp någon än att peka på något sådant, eller?
F.ö. tycker jag du gjorde en bra recension, bra spelval (ur recensionssynpunkt) osv.