Permalänk
Medlem

"No video input" HJÄLP!

Hejsan,

Jag fick ärva en gammal dator av min broder som jag hade tänkt bygga ihop med min nuvarande dator..Sagt som gjort så påbörjade jag ombyggningarna. Jag flytta över HDD/CD-spelare/dvd-brännare från min dator till hans. Jag satte dit alla delar(99% säker att jag kopplat allt rätt). Sedan när jag kopplar in ström,skrämkabel,mus och diverse så känner den varken av mus/tangentbord(numlock-knappen lyser från och till men den reagerar inte ifall man trycker caps lock)/skärm, på skärmen står det "NO VIDEO INPUT", som den gör när det inte alls är inkopplad. Men grejjen är den att moderkortet fungerar, processorfläkten snurrar+grafikkortsfläkten+extra fläkt, CD-spelaren och dvd-brännaren fungerar att få in och ut (dock piper när jag startar datorn,ca 5 ggr), och jag vet att jag har kopplat hårddiskarna rätt(går inte koppla fel?). Det är 2 hårddiskar i datorn nu, har prövat byta att köra på en åt gången, men det hjälper inte.

Vad kan felet vara?

Tacksam för svar!

Visa signatur

- AMD athlon64 4200+ X2 AM2 | MSI K9NU NEO-V, nVidia M1697 | Sapphire Radeon X1950XT 256MB PCI-E | 1024MB DDR2 677MHz (2X512m) | SAMSUNG sp 250GB SATA-II | NZXT Apollo black 520W -