Permalänk
Medlem

Hittar inga servrar, switch-->router

Tja, sitter och lanar hos en kompis nu och jag hittar i princip inga servrar på nätet i spelen. Jag misstänker att det har med å göra att vi har kopplat in en switch i routern på grund av för lite portar.

Någon som har en lösning?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

har ni kopplat internet > router > switch ska de la inte vara några problem.

brandväggar och rätt portar öppna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
har ni kopplat internet > router > switch ska de la inte vara några problem.

brandväggar och rätt portar öppna?

Har kopplat som du sade där och brandväggen är avaktiverat, det skumma är att när jag går in för att kolla efter servrar så fylls listan med servrar men när jag sen ska använda spelets filter eller söka efter speciell server så hittar jag inget!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_h
Har kopplat som du sade där och brandväggen är avaktiverat, det skumma är att när jag går in för att kolla efter servrar så fylls listan med servrar men när jag sen ska använda spelets filter eller söka efter speciell server så hittar jag inget!

Har också varit med om detta underliga problem en gång, kommer inte ihåg hur jag löste det dock. Låt den rulla alla servrar sen sätt på filtret ^^

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr ligger felet någon annanstans.

Har ni kopplat rätt (LAN-port på routern till switchen) så finns det inget som switchen gör dåligt (antar det är en enkel bortswitch). Den arbetar på så låg nivå i nätverksstacken (lägre en routrar) så att om du ens kommer åt andra datorer i nätverket (och internet som det verkar) så är det rätt. Switchen har ingen aning om att ansluta till en spelserver och skillnad mot att surfa på nätet.

Men om du fortfarande tror på switchens fel (något indirekt krångel kanske finns som får det att spöka) så kanske du ska testa att koppla in din dator direkt i routern och se om det fungerar där.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG