Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
lol? Jag kan chatta som bara den! Efter våran 6-timmars Cops and Crooks lirande en natt så kom en av oss på att fråga "you guys are not like many of the other players, ú are not acting like kids, age all?!" .

Och jag var yngst (18) :).

Chatta genom att trycka Y och sedan så skriver du och sedan trycker du enter. Har du chattförbjud kan du ha fått en varning och eventuellt fått begränsningar på dina rättigheter. Går jag in i ett spel och börjar skriva svordomar åt alla och vara förjävlig så kommer jag inte att få chatta. En fjortis började dryga med en av mina medspelare, någon minut senare hörde man inte ett ord från den personen, var en rockstarDeveloper med i spelet :).

mjo men jag har aldrig kunnat chatta av någonandledning...
så lite skumt imo att jag skulle ha fått någon varning >_<

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Glasöga
Men man köper väl ändå ett spel för att man vill kunna lira det som det ska liras? Hur kul är det att behöva dra ner allt så man inte får ta del av hela den atmosfär spelet har att erbjuda, och dessutom, ändå sitta och pula runt på så låg fps du nämner?

Nej, GTA ska liras så som det är tänkt att liras, annars är det inte värt pengarna helt enkelt. Jag själv har slutat lira helt i väntan på att de släpper en andra patch som kanske kan göra spelet mer spelbart än vad det är för tillfället.

Men jag kan hålla med om att det är ett bra spel förövrigt. Vill bara kunna få det serverat som det var tänkt.

Inte fan sitter man och nöjer sig med att i alla fall köttbullarna var bra stekta när såsen och resten av tillbehören suger pung.

Iofs kan man ju doppa köttbullarna i ketchup och äta direkt. Ganska smarrigt det å!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Iofs kan man ju doppa köttbullarna i ketchup och äta direkt. Ganska smarrigt det å!

Du glömde nämna att det är inte tillbehören som gör dem smarriga köttbullarna heller! Jag steker hellre köttbullarna i 20 minuter i låg värme så dem blir helt genomstekta och lite krispiga och goda. Än att vräka på en massa tillbehör och såser på äckliga köttbullar för att dölja smaken och att dem är geggiga och sega!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Du glömde nämna att det är inte tillbehören som gör dem smarriga köttbullarna heller! Jag steker hellre köttbullarna i 20 minuter i låg värme så dem blir helt genomstekta och lite krispiga och goda. Än att vräka på en massa tillbehör och såser på äckliga köttbullar för att dölja smaken och att dem är geggiga och sega!

Det handlar inte om att vräka på en massa extra tillbehör. Det handlar om att få det man betalat för och vara nöjd med det också.

Men visst, tycker man om att punga upp med nästan 500 spänn på något man kan knappt kan använda, så är det väl ok. Själv vill jag gärna få det jag betalar för.

Visa signatur

.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapten Glasöga
Men man köper väl ändå ett spel för att man vill kunna lira det som det ska liras? Hur kul är det att behöva dra ner allt så man inte får ta del av hela den atmosfär spelet har att erbjuda, och dessutom, ändå sitta och pula runt på så låg fps du nämner?

Nej, GTA ska liras så som det är tänkt att liras, annars är det inte värt pengarna helt enkelt. Jag själv har slutat lira helt i väntan på att de släpper en andra patch som kanske kan göra spelet mer spelbart än vad det är för tillfället.

Men jag kan hålla med om att det är ett bra spel förövrigt. Vill bara kunna få det serverat som det var tänkt.

Inte fan sitter man och nöjer sig med att i alla fall köttbullarna var bra stekta när såsen och resten av tillbehören suger pung.

Om någon serverar mig goda köttbullar, äcklig sås o potatis, så äter jag köttbullarna När såsen o potatisen blir godare så äter jag målet igen.

Jag spelar spelet, spyr på att det är fult och segt. sen väntar jag på patch, lösnningar o fixar sen spelar igen

Och till dig som sa att T7250 är kass med låg cache, det var tråkigt att höra, fick datorn för 4300kr så jag får överleva. Men tycker ändå jag borde få mer än 15fps.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Vet inte om den blivit postad tidigare men det är en annan kille som är rätt sur över porten till pc, rätt bitter kille:
http://www.youtube.com/watch?v=7dUZU7OP9jo

Håller med honom, om dom inte kan anstränga sig och göra en bra port låt då bli för faan.

Edit: Gillar tjejen i korridoren "Don´t cry we have the console version"..hehe

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Om någon serverar mig goda köttbullar, äcklig sås o potatis, så äter jag köttbullarna När såsen o potatisen blir godare så äter jag målet igen.

Jag spelar spelet, spyr på att det är fult och segt. sen väntar jag på patch, lösnningar o fixar sen spelar igen

Och till dig som sa att T7250 är kass med låg cache, det var tråkigt att höra, fick datorn för 4300kr så jag får överleva. Men tycker ändå jag borde få mer än 15fps.

Haha! Snart sitter vi alla och diskuterar köttbullsrecept istället.
Men jag håller med, väntar också på att de släpper lite patchar som gör det spelbart. Spelet är ju bra i sig. Jag älskar det när det går att spela, för det är verkligen bara ytan som ställer till det. Hoppas de lyckas få till det bara.

Visa signatur

.....

Permalänk

Tror ni att jag kommer och kunna spela spelet, jag sitter på: Intel core 2.13GHZ, 2gb ram, 2st NVIDIA GeForce 7950 och så har jag XP.

Vore tacksam för svar då jag inte är så data kunnig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bananchoklad
Tror ni att jag kommer och kunna spela spelet, jag sitter på: Intel core 2.13GHZ, 2gb ram, 2st NVIDIA GeForce 7950 och så har jag XP.

Vore tacksam för svar då jag inte är så data kunnig

Skulle väl rekommendera för dig att se filmen jag länkade till och sen köp dig ett 360.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Vet inte om den blivit postad tidigare men det är en annan kille som är rätt sur över porten till pc, rätt bitter kille:
http://www.youtube.com/watch?v=7dUZU7OP9jo

Håller med honom, om dom inte kan anstränga sig och göra en bra port låt då bli för faan.

Edit: Gillar tjejen i korridoren "Don´t cry we have the console version"..hehe

i lol'd
nästan lika bra som
http://www.youtube.com/watch?v=kuQLCPWHw1o&feature=related

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

hur kollar jag mina achievements i games for windows live? jag se att jag har 85p i spelet i min profil men inte vilka jag klarat osv. Trycker på View games men där finns inget spel..

Om jag börjar om på spelet, ska inte dom jag klarat vara klara då eller kan man klara dom igen?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått BSOD när de försöker starta GTA?

Får BSOD när jag försöker starta social club och ett error meddelande när jag försöker starta launcher, GTA IV FATAL ERROR: ws10

Någon som vet hur man löser detta?

Visa signatur

Gigabyte P35 DS4 | Intel E6750 @ 3.6 Ghz | Gigabyte 8800GTS 512MB @ 743/1804/1000| 4096MB Corsair 6400 @ 900mhz |WD Raptor 74GB + WD 250GB + Samsung 500GB | Hiper Type-R 580W | NZXT Hush

Permalänk
Medlem

Nu ser jag mina achievemensts.

Nån som vet om det finns nån mod eller något som gör att man blir av med sina vapen när man dör?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nån som vet om det finns nån mod eller något som gör att man blir av med sina vapen när man dör?

Man dör inte, man svimmar och hamnar på sjukan.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Man dör inte, man svimmar och hamnar på sjukan.

ursäkta. nån som vet nån mod eller något sätt att göra så man inte har kva.r sina vapen efter att man svimmat och hamnat på sjukhuset?

Står i stats att jag har DÖTT 3 gånger, inget annat

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Varför vill du att vapnen ska försvinna? Det är väl bara bra att man får behålla dem?

Enda gången man förlorar dem är ju ifall man blir arresterad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Varför vill du att vapnen ska försvinna? Det är väl bara bra att man får behålla dem?

Enda gången man förlorar dem är ju ifall man blir arresterad.

nej jag tycker det är tråkigt att alltid ha oändligt med ammo o massor med vapen. roligare att behöva köra o köpa vapen eller knocka den första fienden o ta hans pistol o samla på sig fiendernas vapen. Känns inte som det finns någon anledning nu till att inte döda sig själv, man förlorar inget på det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

nej jag tycker det är tråkigt att alltid ha oändligt med ammo o massor med vapen. roligare att behöva köra o köpa vapen eller knocka den första fienden o ta hans pistol o samla på sig fiendernas vapen. Känns inte som det finns någon anledning nu till att inte döda sig själv, man förlorar inget på det.

mer än en jävla massa pengar

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Citat:

Mjo det har du ju rätt i förvisso... kan ju faktiskt hålla med om att spelet kan vara lite väl "barnsligt" enkelt stundtals också lite tack vare det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nOOb91
mer än en jävla massa pengar

är det nån som bryr sig om pengarna? Har inte ägnat en tanke på hur mycket pengar jag har eftersom man aldrig använder dom.. eller jo, vad 1 dollar kostar det att använda datorn, och pay n spray nån gång kanske.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

är det nån som bryr sig om pengarna? Har inte ägnat en tanke på hur mycket pengar jag har eftersom man aldrig använder dom.. eller jo, vad 1 dollar kostar det att använda datorn, och pay n spray nån gång kanske.

i do dels för att jag är snål ;D och om du fixar 1 mille så får du ett achivement!

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

i do dels för att jag är snål ;D och om du fixar 1 mille så får du ett achivement!

en halv mille är det!

Jag ska slipa lite på mina achivements nu, ska fixa över 500 iaf

Permalänk
Medlem

Inget nytt rykte om nån patch snart?...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har märkt ett problem nu när jag testat multiplayer. Alla spel jag startar så hinner jag se lobbyn på servern i ~2 sekunder sen får jag "you have been removed from the game". Kickas jag av dem eller är det något annat? Verkar hända överallt. Konstiga var att jag faktiskt fick igång det förut, första gången jag testade på deathmatch. Då kom jag in där vi var 3 spelare och körde länge utan problem. Kunde också komma in på någon tom server.
Är det uPnP-problemet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg

En andra patch tänker du på, eller? Den första finns ju redan ute.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

jo i och för sig. tur att dom finns i alla fall så man har en anledning till att spela men tycker det kunde finnas fler småmål i spelet också.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kberg

lol precis släppts...och för en 2.0 får vi väll vänta ett par år om det måste gå igenom games for windows slackar filter först...

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
En andra patch tänker du på, eller? Den första finns ju redan ute.

Citat:

lol precis släppts...och för en 2.0 får vi väll vänta ett par år om det måste gå igenom games for windows slackar filter först...

Tänkte på den andra, en som gör någon skillnad...

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Citat:

jo i och för sig. tur att dom finns i alla fall så man har en anledning till att spela men tycker det kunde finnas fler småmål i spelet också.

Jo... det är ju en så pass stor stad ändå. De kunde nog ha klämt in mer saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Jo... det är ju en så pass stor stad ändå. De kunde nog ha klämt in mer saker.

Precis, hoppas nästa GTA blir lite roligare. Tycker IV är sjukt bra men i nästa spel måste det finnas mer saker att göra efter "jobb"

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Precis, hoppas nästa GTA blir lite roligare. Tycker IV är sjukt bra men i nästa spel måste det finnas mer saker att göra efter "jobb"

Exakt. Multiplayer är skitkul. Men ibland vill man vara ensam.

Visa signatur

[-Antec sonata III-] - [-Corsair 750 W-] - [-AMD Phenom II X4 940 @ 3700 MHZ-] - [-8 GB DDR2 800 MHZ-] - [-GIGABYTE GA-MA790X-DS4-] - [-Seagate Barracuda 7200.11 500 GB-] - [-Gigabyte Radeon 4850 (AC Accelero S1)-CROSSIFRE-Powercolor Radeon 4870-] - [-Acer 24" 2 ms 1920x1200-]