Permalänk
Medlem

Är egentligen bara plastskyddet jag vill ta bort, tanken är som sagt att byta ut orginalfläktarna och att göra så lite åverkan som möjligt är vad jag eftersträvar. Men kanske ändå lossar på kylflänsarna för att sätta dit lite riktig kylpasta. Följer man guiden hur man strippar ett X2 så ser det ut som att man måste ta bort allt för att kunna göra det jag vill göra, men vet inte ifall man måste ersätta grafikkortets "ramkylare" eller ej. Killen som har gjort guiden verkar inte ha gjort det...

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag får runt 13700poäng med dessa komponenter:

Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366709
Asus M3A79-T Deluxe

Minne: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=296340>
OCZ DDR2 PC8500 4096MB

processor: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=355068¨>
AMD Phenom 9950BE 125W

Nätagg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516>
Corsair Powersupply 650W

Graffikkort: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336804
PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB

Oklockat!!

Är inte det lite väl lite för det systemet? :S är ju i klass med en enkel 4870

Visa signatur

Antec 900, Asus M3A79-T, AMD Phenom 9950BE 2.6GHz 125w, OCZ Reaper 2x2 1066MHz, Powercolor 4870x2, Corsair 650W, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk

för er som sällan är i galleriet å kollar så postar jag en länk här, enkel modd till kylningen å sabbar inte heller garantin.

http://www.sweclockers.com/album/?id=3243

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem

Ni som har 4870x2 är ni verkligen nöjda med grafikkortet. Jag är i alla fall inte det eftersom den blir otroligt varm(runt 80C) och vista förstår sig inte på det att grafikkortet ska ligga på denna temperatur så jag får blue screen om inte hastigheten på fläkten höjs till ca40%. Då kan jag säga att det låter för jävligt men detta händer inte på alla spel, endast på far cry2, crysis m.m. alltså spelen som behöver ett väldigt bra grafikkort.
Blir väldigt trött på det här, borde få något bättre för 4500kr.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alaskery
Ni som har 4870x2 är ni verkligen nöjda med grafikkortet. Jag är i alla fall inte det eftersom den blir otroligt varm(runt 80C) och vista förstår sig inte på det att grafikkortet ska ligga på denna temperatur så jag får blue screen om inte hastigheten på fläkten höjs till ca40%. Då kan jag säga att det låter för jävligt men detta händer inte på alla spel, endast på far cry2, crysis m.m. alltså spelen som behöver ett väldigt bra grafikkort.

Får du bluescreen är det något som är fel. 80 grader är inget fel.

Mitt kan bli över 100 grader om jag kör originalhastigheten och har aldrig haft några problem.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Medlem

hmm..Har du xp?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo 3.16GHz 8500 E0 | Asus P5Q Deluxe iP45 | Corsair XMS2 Xtreme 2x2GB | Cooler Master Cosmos S | Powercolor Radeon HD 4870 X2 | Samsung 200GB 7200rpm | Seagate Barracuda 200GB 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kör ett Powercolor 4870 x2:a och är faktiskt väldigt nöjd med det.

Prestandan är enorm. Men hur är det med kylningen i ditt chassi ?
Är luften för varm, så kan inte kortet kyla bra.
Kyla med värme höjjer bara temperaturen mera.

Sen vilka drivrutiner kör du? 8.11 är senaste. + kolla att du har senaste Southbride/Northbridge rutiner oxså. *chipset*

Sen för att kunna köra det kortet bra behöver du 4gig I minne
För kortet allokerar 2x1G av dit ramminne circus. så har du bara 2 ja då blir det BSOD eller massa andra problem. Sen Nätdel behöver du MINST 800. Även fast andra säger olika så. Jag kör ett 1000w psu.. som klarar 1200w tillåfrån.

Om jag säger som så här. Sen jag börja köra denna dator har min elkstnad gått upp 200:- till runt 511:- / Mån mot 280:- jag hade innan. Det säger lite att detta kort drar bra mkt ström.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte77
Jag kör ett Powercolor 4870 x2:a och är faktiskt väldigt nöjd med det.

Prestandan är enorm. Men hur är det med kylningen i ditt chassi ?
Är luften för varm, så kan inte kortet kyla bra.
Kyla med värme höjjer bara temperaturen mera.

Sen vilka drivrutiner kör du? 8.11 är senaste. + kolla att du har senaste Southbride/Northbridge rutiner oxså. *chipset*

Sen för att kunna köra det kortet bra behöver du 4gig I minne
För kortet allokerar 2x1G av dit ramminne circus. så har du bara 2 ja då blir det BSOD eller massa andra problem. Sen Nätdel behöver du MINST 800. Även fast andra säger olika så. Jag kör ett 1000w psu.. som klarar 1200w tillåfrån.

Om jag säger som så här. Sen jag börja köra denna dator har min elkstnad gått upp 200:- till runt 511:- / Mån mot 280:- jag hade innan. Det säger lite att detta kort drar bra mkt ström.

Allting stor på min signatur. Har 4GB, vista, senaste drivrutinerna endast för grafikkortet inget för moderkortet eller liknande och jag har 600W nätagg men jag tror att det räcker.
Chassit är cosmos s, så jag har ganska hyfsat bra kylning.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag har själv ett powercolor 4870X2 men bara 2 gig ram minne,har aldrig några problem och allt flyter kanon sen jag bytte till ett corsair HW620 watt.
Det där med att kortet snor massa ram minne känns lite som ren bs faktiskt...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Måste vara något fel på min dator eftersom den fungerar

Visa signatur

Thermaltake Armor-vista prem.64-
Asus Maximus Extreme,X38-Q9650 3,00GHz-Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3,8GB-ATI 4870X2-3st Barracuda 7200.10 250GB SATA2.raid0-Cooler master real power pro 1250W-Razer barracuda AC-1 gaming ljudkort-Benq FP241W 24"

Permalänk

Har nyss köpt mig ett HIS 4870x2 och har genast stött på problem som jag hoppas kunna få lite hjälp av er med. När jag satt i kortet och kopplat in allt (8-pinkontakten är via en 6- till 8-pinadapter) och startar datorn så bootar den inte. Fläktarna sätter igång, men inget mer händer. Om jag startar med bara 6-pinkontakten i så startar windows(man hör startljudet efter ett tag), men jag får fortfarande ingen bild på skärmen. Jag har läst att många haft liknande problem, men då har de röda LED-erna på kortet lyst. Vad jag förstår betyder LED-erna att kortet inte får ordentligt med ström. Mina LED-er blinkar bara till precis när jag startar datorn. Jag har testat att uppdatera BIOS på moderkortet till senaste beta-versionen.

Kan ni komma på vad som är fel? Grafikkortet? Moderkortet? Mitt Nätagg? Nått annat? Min rigg syns i signaturen.

Jag är riktigt frustrerad. Det är ju inte direkt ett billigt kort, och jag hade verkligen sett fram emot att använda det, så all hjälp är verkligen uppskattad. Jag är lite utav en nybörjare, så det kanske finns nått fundamentalt fel som jag inte kan upptäcka.

Visa signatur

[ Asus P8Z68-V ] [ Intel i5-2500k ] [ Antec Kühler H2O 620 ] [ EVGA GeForce GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ ] [ 8GB (2x4GB) Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC12800 CL9 ] [ Corsair TX750W ] [ Intel X25-M 120GB ] [ Western Digital 500GB ] [ Seagate Baracuda 500GB ] [ Fractal Design Define R3 (USB 3) ] [ Samsung 2693HM ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Allting stor på min signatur. Har 4GB, vista, senaste drivrutinerna endast för grafikkortet inget för moderkortet eller liknande och jag har 600W nätagg men jag tror att det räcker.
Chassit är cosmos s, så jag har ganska hyfsat bra kylning.

Prova med drivrutiner för moderkortet samt prova en annan PSU. Enda råd jag kan ge dig. 600w behöver inte betyda att du kan krama ur 600w.

HD 4870 x2 har ca 130w~ I idle och 300w~ PEAK . Detta med 12V.

600w är uppdelat mellan 12v 5v och 3v.

Men som du beskriver det så låter det som ett PSU problem.

LÄS

Watt for different cards

När du peakar ditt kort i Crysis som exempel, finns det inge mer 12v över till andra processer. vilket betyder att nånstans kommer det fela. Klarar ditt PSU att överbelastas så tar det stryk. Olika PSU klarar olika överlastning.

det känns som i ditt fall pallar inte din PSU och din dator felar.

En varning !

Bara för att det funkar med ex ett 500w nätagg så var beredd på en PSU Blow.
När ett PSU skenar och exploderar kan du istortsett sabba varenda liten pinal i datorn som får ström.

Men som sagt. Datorer är en vetenskap. Man inte inte med säkerhet säga att det är felet för ett fel kan lika väl uppstå pga ett annat fel som i sin tur beror på nått annat fel.. osv osv.

Permalänk

Körde Crysis häromdagen och fick helt plötsligt RCOD! (Red Screen of Death)

Stod nått om att hårdvara kan skadas och måste stängas av...

Kan det ha varit värme problem?

Specs se sign

Visa signatur

Hellre fråga och se dum än att inte fråga och förbli dum.

🖥️: Ryzen 9 5900x, MSI X470 GAMING PRO MAX, Gigabyte 2070,
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18, Fractal Design R5, 2x 1080p 1x 1440p

Permalänk
Medlem

Kommer nog nu att köra en Intel Core i7-920 BOX, 2.66 GHz 8Mb i min låda med 2 st ATi Radeon HD4870x2 tänkte sedan bara uppradera med en nyare snabbare processor i framtiden ( 1 - 2år ) och kanske lite mer minnen eller snabbare. Den kommer väl ticka på ganska bra hoppas jag, har ju en amd athlon nu 4000+ med ett geforce 6800gt och 2gb ram borde bli lite skillnad

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magoos
Hej!

Jag får runt 13700poäng med dessa komponenter:

Moderkort: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=366709
Asus M3A79-T Deluxe

Minne: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=296340>
OCZ DDR2 PC8500 4096MB

processor: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=355068¨>
AMD Phenom 9950BE 125W

Nätagg: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=223516>
Corsair Powersupply 650W

Graffikkort: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336804
PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB

Oklockat!!

Är inte det lite väl lite för det systemet? :S är ju i klass med en enkel 4870

Jag fnissade lite

Fick 12500 poäng med min setup i signaturen

Det är din processor som inte hänger med. Ditt grafikkort har mer att ge än vad din processor orkar. Sätt i en deneb så ska du få se skillnaderna.

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Kommer nog nu att köra en Intel Core i7-920 BOX, 2.66 GHz 8Mb i min låda med 2 st ATi Radeon HD4870x2 tänkte sedan bara uppradera med en nyare snabbare processor i framtiden ( 1 - 2år ) och kanske lite mer minnen eller snabbare. Den kommer väl ticka på ganska bra hoppas jag, har ju en amd athlon nu 4000+ med ett geforce 6800gt och 2gb ram borde bli lite skillnad

Antar att du inte är medveten om att 4870x2 i cf fungerar riktigt riktigt uselt, så köp inte! Sen kommer det snart nya kort både från ATI så jag ser ingen anledning till att köpa ett varmt och högljutt 4870x2 just nu. Nu kommer säkert en del att skriva att man kan vänta hur länge som helst eftersom det alltid är nya kort runt hörnet men nu är det massor med nyare kort precis runt hörnet som med förhoppningsvis hyfsad prissättning känns värt att vänta på.

Permalänk
Medlem

Hej, finns det någon nyare bios till Sapphire 4870x2 än 2008 07 14? Verka ju bara finnas till vanliga 4870 1GB, har lite problem i vissa spel med att det blir fyrkanter i grafiken, inte små, typ artefakter som vid överklockning, utan stora fyrkanter, med en och samma färg. Och det uppkommer alltid när jag ställer ner grafiken i tex crysis, för att min dator inte pallar allt på tex high eler very high på sista banan.

Visa signatur

Asus X570-E Gaming, Ryzen 5800x, Corsair Vengeance RGB PRO SL 64GB@3600, Asrock 7900 XTX PGOC, Noctua D15S.c.b, EVGA 750W G2, Sandisk 256 GB SSD, Samsung 980 PRO 512GB / 2TB, Cheifetc ca01b, Innocn 27M2V

Permalänk
Medlem
Citat:

80 grader är ingen ovanlig temperatur på grafikkort. Inga problem här och vid 40% hörs fläkten inte över chassifläktarna.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
80 grader är ingen ovanlig temperatur på grafikkort. Inga problem här och vid 40% hörs fläkten inte över chassifläktarna.

Det betyder bara att du inte bryr dig om ljudnivån

Mitt kort idlar i 69-70, går säkerligen upp till 80 om jag spelar, men har inte haft några problem med blåskärmar eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Är helnöjd med mitt kort, enda problem jag märkt av var på ett level i senaste BiA, men det har blivit fixat sedan dess.

Du får alltså inte bsod om du ökar fläkthastigheten till 40%? Jag kör själv min fläkt på 40% i all 3D (35% i 2D), och funkar felfritt, runt 70c i load. Det är enligt mig en acceptabel ljudnivå i 3D, med tanke på att det är ett high end kort. Det är enormt mycket värme som ska skyfflas bort.

Dock borde kortet öka hastigheten av sig själv när det blir för varmt.

Permalänk
Medlem

God Fortsättning på er!

Jag har inte läst igenom alla inlägg så jag gör en fuling och frågar om det går att byta till en tystare och bättre fläkt på kortet.

Kan tillägas att jag inte så jättehaj på "modda" grafikkort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lybo
God Fortsättning på er!

Jag har inte läst igenom alla inlägg så jag gör en fuling och frågar om det går att byta till en tystare och bättre fläkt på kortet.

Kan tillägas att jag inte så jättehaj på "modda" grafikkort.

Finns inget som är speciellt gjort för 4870x2 tyvärr. Skulle nästan säga att en enklare vattenkylning är det bästa alternativet om man är trött på orginal fläkt/fläns, och inte vill "ful-modda" dit något.

Att montera om kylaren med nya kylpasta sägs också vara effektivt. Inte gjort det själv, men ~10 grader under load sägs det kunna ge.

Permalänk

Är det pengar i sjön att köpa detta kort om jag har en C2D E6550 @ 3,2GHz? Kommer dock att uppgradera processorn "senare."

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Inaktiv

Inet har bra pris på PowerColor nu

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/ati-radeon-pci-e/powercolor/5407975/

Undrar storleken på de kortet...någon som kan mäta sitt ?

Är det en bra version dom säljer av 4870x2 ?
Så det inte är en äldre modell eller teknik...

MVH

André

Permalänk

Har ett HIS 4870x2.
Tror inte det kan vara så stor skilnad på dom=)
Lägger in en länk till dig så kan du själv läsa om storlek o vikt.
http://www.hisdigital.com/un/product2-24.shtml

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wez
Är helnöjd med mitt kort, enda problem jag märkt av var på ett level i senaste BiA, men det har blivit fixat sedan dess.

Du får alltså inte bsod om du ökar fläkthastigheten till 40%? Jag kör själv min fläkt på 40% i all 3D (35% i 2D), och funkar felfritt, runt 70c i load. Det är enligt mig en acceptabel ljudnivå i 3D, med tanke på att det är ett high end kort. Det är enormt mycket värme som ska skyfflas bort.

Dock borde kortet öka hastigheten av sig själv när det blir för varmt.

Kortet ökat ju sig själv, det reglerar ju själv hastigheten efter värmen såvida du inte klockat i MANUAL FAN CONTROLL på ati overdrive menyn.

JAG E ASNÖJD MED MITT KORT! Många som klagar på kortet förstår inte varför om ni har väl fungerande kort.

Ni tjatar om fläktar som är för höga m.m m.m vad e problemet, det är 2st grymma kort som sitter ihop och det uppkommer självklart grymt mycket värme som måste bort!

Ni måste självklart ha en burk med GOD luftgenomströmning och massa BRA fläktar det var viktigast när jag byggde mitt system och det har jag grym nytta av nu. Ni som klagar kanske sitter där med helt täta burkar och undrar!

Kan säga till er att innan jag skaffade 2st extra fläktar extra till taket av min burk har nu totalt 5st i burken! LÄgg märke till att det behövdes 5st. så gick mitt grafikkort upp i max fläkt i typ 3sek då å då i crysis det var som hela datorn skulle flyga iväg, men skitsam man e glad kortet kyler väl och att alla spel flyter, på med par feta lurar högre volym om du nu störs fläkten och njut av att spelet/spelen flyter, det gör iallafall jag! Känns grymt skönt att inte behöva oroa sig för att det laggar hela tiden som på alla mina tidigare datorer i spel.

Man kan inte få allt trots att man lagt 5k på ett grafikkort, man visste redan innan att det är ett kort med fläktar eller hur.

Jag säger bara köp köp det e ett grymt kort som jag hoppas kommer fungera bättre framöver i crossfirex för jag vill ha ett till

Kánske blir mer kompatibelt och bättre drivisar längre fram vem vet.

ps: detta var inte menar mot dig WEZ blev bara tvungen skriva av mig lite för att det är ett riktigt grymt kort juh!

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

Hej

Jag precis köpt ett Gigabyte 4870x2, (för 4444kr) men jag undrar vilka drivrutiner jag ska installera, från gigabytes sida eller från ati´s sida, och om de nyaste fungerar bra eller om man ska installer äldre drivrutiner.

Tack för hjälpen och god fortsättning

Permalänk
Medlem

Ta den nyaste från ATi's sida. Om de inte fungerar ta någon äldre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Kortet ökat ju sig själv, det reglerar ju själv hastigheten efter värmen såvida du inte klockat i MANUAL FAN CONTROLL på ati overdrive menyn.

JAG E ASNÖJD MED MITT KORT! Många som klagar på kortet förstår inte varför om ni har väl fungerande kort.

Ni tjatar om fläktar som är för höga m.m m.m vad e problemet, det är 2st grymma kort som sitter ihop och det uppkommer självklart grymt mycket värme som måste bort!

Ni måste självklart ha en burk med GOD luftgenomströmning och massa BRA fläktar det var viktigast när jag byggde mitt system och det har jag grym nytta av nu. Ni som klagar kanske sitter där med helt täta burkar och undrar!

Kan säga till er att innan jag skaffade 2st extra fläktar extra till taket av min burk har nu totalt 5st i burken! LÄgg märke till att det behövdes 5st. så gick mitt grafikkort upp i max fläkt i typ 3sek då å då i crysis det var som hela datorn skulle flyga iväg, men skitsam man e glad kortet kyler väl och att alla spel flyter, på med par feta lurar högre volym om du nu störs fläkten och njut av att spelet/spelen flyter, det gör iallafall jag! Känns grymt skönt att inte behöva oroa sig för att det laggar hela tiden som på alla mina tidigare datorer i spel.

Man kan inte få allt trots att man lagt 5k på ett grafikkort, man visste redan innan att det är ett kort med fläktar eller hur.

Jag säger bara köp köp det e ett grymt kort som jag hoppas kommer fungera bättre framöver i crossfirex för jag vill ha ett till

Kánske blir mer kompatibelt och bättre drivisar längre fram vem vet.

ps: detta var inte menar mot dig WEZ blev bara tvungen skriva av mig lite för att det är ett riktigt grymt kort juh!

Hoppas du var ironisk på något sätt men jag tror dock inte det. Du behövde alltså fem chassifläktar för att hålla nere temperaturen i Crysis så att den inte gick över 90 grader så ofta? Du tycker inte att det känns fel? Personligen tycker jag det verkar helkorkat att sätta dit den där jäkla hökanonen istället för en rejäl 9 eller 12 cm fläkt. Man ska inte behöva ta på sig "ett par feta lurar" då man ska spela för att slippa höra fläktljudet.

Ljudet är dock lägre än på mitt gamla 7900gt som någon idiot hade bestämt sig att fläktkontroller behöver man inte utan alla uppskattar säkert att fläkten körs på max hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Hoppas du var ironisk på något sätt men jag tror dock inte det. Du behövde alltså fem chassifläktar för att hålla nere temperaturen i Crysis så att den inte gick över 90 grader så ofta? Du tycker inte att det känns fel? Personligen tycker jag det verkar helkorkat att sätta dit den där jäkla hökanonen istället för en rejäl 9 eller 12 cm fläkt. Man ska inte behöva ta på sig "ett par feta lurar" då man ska spela för att slippa höra fläktljudet.

Ljudet är dock lägre än på mitt gamla 7900gt som någon idiot hade bestämt sig att fläktkontroller behöver man inte utan alla uppskattar säkert att fläkten körs på max hela tiden.

Vilken fläkt körs på max hela tiden???? Grafikkortet? jadu då e något grymt fet d funkar inte datorn skulle typ lyfta och det går inte utstå sån konstant fläkthastighet såfall bara reklamera eller fundera på om man kanske har ett för dåligt chassi utan fläktar!!

För det första säger jag inte att jag störs av fläktljudet men hade min gått konstant på 100% hade det aldrig funkat! Och om man störs så gör man det under spelande så då tar man på sig feta lurar i ett spel och har på volym som man normalt brukar ha och njuter av att spelen flyter istället för att hackar, för ute i windows låter kortet absolut inte mer än ett vanligt kort, och gör d detta så får man reklamera det.

Sedan sa jag aldrig att jag måste ha 5st chassifläktar för att komma under 90 grader har aldrig nämnt mina temps här, utan att kortet ibland då å då i crysis kunde gå upp i vad jag tror är högsta fläkthastigheten och det låter otroligt mycket dock bara par sek, men detta har jag inte märkt av efter att jag monterade 2st chassifläktar i taket. Ingen som säger att man måste ha så många fläktar om du nu tycker att 5st e Otroligt många, men mitt system är mycket svalt och har inga problem vid klock eller något och det är min första dator som jag är grymt nöjd med som inte strulat ett skit och det är mycket p.g.a att jag har tänkt extra och skaffat ett luftigt chassi med fläktar så d så!

Visa signatur