Missa inte Amazon Prime Deal Days!

GTA IV- Officiella tråden [Länkar, tips & trix, hjälp och problemlösning]

Permalänk
Medlem

ctrl / shift = luta fram / bak

Visa signatur

Operativsystem: En bootbar Linux-container baserad på Fedora Kinoite som byggs av Github actions och kontrolleras av bootc på host! ---> github.com/sleepyoh/divine-desktop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
Datorn direkt ut på nätet menar du?

Jag har en ethernet kabel från datorn direkt till bredbandet. Som tur får efter nyår så är de byte från sugiga bredbandsbolaget till förhoppningsvis bättre glockalnet.

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Avstängd

går det att välja att inte göra bögens uppdrag och man kommer längre i spelet endå? eller måste man göra dom?

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

fann hur man stegrade te sist Men kan man inte höja o sänka gafflarna på trucken ?? Jävla miss isåfall

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tourrent
Jag har en ethernet kabel från datorn direkt till bredbandet. Som tur får efter nyår så är de byte från sugiga bredbandsbolaget till förhoppningsvis bättre glockalnet.

HAHA, årets skämt att Glocalnet skulle funka bra..=)

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Antec Plus 1080 ] [ Antec 430w ] [GA-EX38-DS4] [ Intel E8400 @ 3,60Ghz ] [ Sapphire HD 4850 ] [2x2 GB Ram 800 Mhz] [ Seagate 500gb ] [ Western Digital 160gb ] - [HTPC] - [MSI K8n -neo4-F] [x-silence 300w] [AMD 64 3700+] [Sapphire x1950 pro] [500gb HD] - [Bärbar] - [ASUS A6RP] [Server] - [MSI KT3V] [AMD Athlon XP 2400+] [Radeon 9550] [500 GB s-ATA]

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som har ett problem som mitt; nämligen att spelet fungerar klockrent ibland men ibland laggar något otroligt?

Som sagt, jag hade spelat i en halvtimme, sedan hör jag ett klickljud, ibland flera (som när man klickar på en länk), tabbas ut ur spelet och när jag kommer in i spelet igen laggar det sönder :S

Riktigt irriterande, händer då och då =\

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wfps_105
Är det någon annan som har ett problem som mitt; nämligen att spelet fungerar klockrent ibland men ibland laggar något otroligt?

Som sagt, jag hade spelat i en halvtimme, sedan hör jag ett klickljud, ibland flera (som när man klickar på en länk), tabbas ut ur spelet och när jag kommer in i spelet igen laggar det sönder :S

Riktigt irriterande, händer då och då =\

Ibland flyter mitt på bra som fan, ibland laggar det hyfsat, fast då beror det antingen på att jag är i påfrestande miljöer i spelet eller att jag (som vanligt) har 20000000 bakgrundsprogram på. Om jag kommer ihåg brukar jag stänga ner alla program som man inte använder atm via aktivitetshanteraren och då brukar det flyta på bra,även i biljakter bland många bilar eller liknande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robsn
Ibland flyter mitt på bra som fan, ibland laggar det hyfsat, fast då beror det antingen på att jag är i påfrestande miljöer i spelet eller att jag (som vanligt) har 20000000 bakgrundsprogram på. Om jag kommer ihåg brukar jag stänga ner alla program som man inte använder atm via aktivitetshanteraren och då brukar det flyta på bra,även i biljakter bland många bilar eller liknande.

Jao... Jag stänger ner alla program jag har varje gång, ibland även explorer, dessutom drabbas jag av det i alla miljöer, och oftast tröttnar jag på allt lagg innan jag ens hunnit kommit ut ur mitt safehouse... Det måste vara någonting annat, kanske spelet är buggat? För när det väl funkar bra flyter det ju på i alla miljöer, så det ska ju inte kunna lagga inomhus

Observera att detta även gäller i MENYN... :S

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 3.0Ghz | 4GB Corsair DOMINATOR @1600Mhz | ATi PowerColor HD5870 PCS+ 1GB | Corsair PS 750W HX | SSD - Intel 320 160GB
Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 + Canon EF 50/1,8 II

Permalänk
Medlem

Du får nog vänta på att nån expert kommer hit. Bug? Nä, tror jag inte. Borde det ju vara såhär för alla, vilket det tydligen inte är. Om det är bug för någon särskild komponent lär det ju vara ovanligt, nvidia och ati kom nyss med nya drivisar och en patch vart ju här för en sisådär 20 dar sen.

Permalänk
Medlem

Det har hänt för mig nån gång att det flyter på som fan, sen är det som att det händer något.. får typ 2 fps och efter en stund "Kicked because ur computer is running too slow"

Detta var iofs innan patchen.. hände i ett lanspel

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

går de att lyfta gafflarna på trucken?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

loweann: tror inte att det går att "interact" på något sätt med olika fordon om det inte står att man kan det. Om det inte händer nåt när man trycker/håller in e/f kan nog inget hända.

Vilket är synd, vore inte fel att välta bilar med en gaffeltruck!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikjen

Förhoppningsvis inte lika lågt som mitt.. xD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loweann
går de att lyfta gafflarna på trucken?

testat att trycka på ctrl och shift? Eller Enter? Man använde ju enter för att leka med

sopbilen

Dold text

i ett uppdrag.

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikjen

Jo men sämre än vad bredbandsbolaget är kan det inte va iaf, stänger sig absolut varje halvtimme, jag har bytt allt och fixat med det inget funkar.. så ska de vara sämre så får den ligga i

Visa signatur

Windows 7 Ultimate 64bit | MSI k9A2 Platinum | AMD Phenom X4 9850 2.5 @ 2.95 STOCK FAN | Powercolor 4870X2 | 4 GB RAM 1066/Fan | 1 st 250mm 1st 120mm 1st 80mm 3 20mm (ram)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tourrent
Jo men sämre än vad bredbandsbolaget är kan det inte va iaf, stänger sig absolut varje halvtimme, jag har bytt allt och fixat med det inget funkar.. så ska de vara sämre så får den ligga i

mitt bbb funkar felfritt förrutom att det äre nere för underhåll runt 3 tiden på onsdagar som tur är wow nere också ;D
edit: ni som klagar över att man inte kan använda pengarna till något prova att bli arresterad >.< mina jävlans vapen är putsväck

Visa signatur

-okey dad bye i love you, okey bye -why can you never say i love you to your own daughter?
I can i can but look what if she gets cancer right, and the doctor can't cure it. she hear it on her deathbed i love you from her dad for the first time then BAM shes dies happy !
Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Blir lite knäpp, vetefan vad det beror på .. men i MP flyter allt på som det ska.. sen POFF får man typ 3fps och man blir snabbt kickad för att computer running to slow..

Fattar inte vad det beror på.. provade ta bort klocken utan resultat.. =(

Är samma i 1.00 som när jag patchat..

Hjälp någon!

Edit: har XP med SP3 och dator i sign.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

låter som att ramminnet blir fullt..

EDIT:

hur som helst så tycker jag att spelet verkar vara ganska gpu-bundet också då jag kan få lagg av regn eller på natten när det är mycket ljus... för att få ut det mesta av spelet bör man ha ett grafikkort med 1 gb minne också om man inte vill ha tonvis med grafikbuggar om man kör med hög kvalitet på texturerna.

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem

Ramminnet blir fullt? låter otroligt.. har ju ändå 2gb.. min kusin har också 2gb ram och Har Vista och har inte samma problem ;/

Edit: Kanske ska tillägga att jag aldrig upplevt detta problem i något annat spel, t.ex WC3, COD4, Left4Dead m.m..

Visa signatur

Permalänk
Keeper of the Bamse

Måste bara inflika att jag sålde mitt gamla 8800GTS 320MB till en vän som hade köpt en Quad 2.4 (@3.0 nu) och satan spelet flöt ju på i 40FPS i 1024*768 med edit: nästan allt på max! Måste köpa Quad nu, har ju ett 4870x2 2gb som jag vill uttnyttja till max

Han kunde inte kötta upp grafiken hur mycket som helst dock, då tappade den alla texturer eftersom det bara är 320mb ram på kortet. Körde med -nomemrestrict eller vad det heter.

Köp Quad om du vill spela GTA IV med bra framerate!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har 30-40fps i benchmark med min dator i 1280x1024 Rendering High Textures Medium..

Inte maxad Viewdistance såklart dock

Visa signatur

Permalänk

När jag spelar gta iv så kraschar spelet och jag kommer tillbaka till skrivbordet helt utan ett felmeddelande? Detta händer oftast i början, ca 5-10min efter att jag startat spelet.

Ja jag har SP3 installerat, och Net framework 3.5, och 8.12 installerat.

Vad kan felet ligga tro?

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN !!!!!!!!!!!!!!!

Har löst problemet att det börjar stormlagga efter ett tag...

När jag skulle stänga av GTA4 med aktivitetshanteraren, uptäckte jag att AVG (Antivirus) Låg igång trots att jag stängt av det... efter en snabb googling hittade jag att folk hade haft problem med lagg och just detta antivirus..

Avinstallerade AVG.. Startade om..

Körde direkt 2 Cops N Crooks utan problem! (Har inte kunnat lira en enda tidigare) :D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D::D:D

SKITAVG !!! .. (Körde Free-edition)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
ÄNTLIGEN !!!!!!!!!!!!!!!

Har löst problemet att det börjar stormlagga efter ett tag...

När jag skulle stänga av GTA4 med aktivitetshanteraren, uptäckte jag att AVG (Antivirus) Låg igång trots att jag stängt av det... efter en snabb googling hittade jag att folk hade haft problem med lagg och just detta antivirus..

Avinstallerade AVG.. Startade om..

Körde direkt 2 Cops N Crooks utan problem! (Har inte kunnat lira en enda tidigare) :D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D::D:D

SKITAVG !!! .. (Körde Free-edition)

AVG Free hittar sällan några aktuella virus ändå. Spring och köp Norton IS 2009, belastar ingenting...

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem

kör avast utan all extra skit som p2p-guard och stäng av ljudet vid uppdateringar, avira är inte så dumt heller om man orkar med popupsen vid uppdateringar

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ficklampa
AVG Free hittar sällan några aktuella virus ändå. Spring och köp Norton IS 2009, belastar ingenting...

norton gaming edition är mycket bättre för dig som spelar spel

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600 2,4ghz | OCC Nvidia sli ddr2 PC6400 2048MB | PowerColor HD4870X2 2048MB | 1000W Newton | 2x320GB 1x500gb 1x30gb SSD|

Permalänk
Medlem

Hallå folket!

Tänkte bara fråga er som kan lite mer än vad jag kan

För jag tycker GTA IV inte funkar så bra som jag vill att det ska göra
Asså det laggar lite då och då, eller lite för mycket tycker jag.
Någon som kan svara på vad jag kan köpa för att förbättra det hela?

Min dator:

Prossecor: AMD Sempron 2200 2ghz Dual Core
Ram: 2ghz
Grafik: nvidia geforce 9500 gt 512mb

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem

Du har dålig processor och grafikort testa och klocka processorn så det kanske funka bättre Du har väldigt snabbt ram minne btw

Permalänk
Medlem

Och tack för svaret.. men hur klockar jag det `? för jag har kollat i bios men hittade inget där. men om jag köper en AMD Athlon 64 x2 6000+ 3.1ghz kommer det bli bättre då?

Visa signatur

CHASSI Fractal Design DEFINE R6 SVART TEMPERED GLASS / CPU Intel i5 8600K 3.6Ghz @ 4.3Ghz / GPU ASUS GEFORCE GTX 1070 8GB DUAL OC / PSU XFX Core Edition PRO 650W 80+ Bronze / MB ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING / RAM 16GB DDR4 3000 Mhz / SSD KINGSTON 120GB / SSD SAMSUNG 250GB / SSD SAMSUNG 250GB / HDD1 500GB / HDD2 250GB / HDD3 200GB / SSD M.2 KINGSTON A2000 500GB /

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fuSK
Hallå folket!

Tänkte bara fråga er som kan lite mer än vad jag kan

För jag tycker GTA IV inte funkar så bra som jag vill att det ska göra
Asså det laggar lite då och då, eller lite för mycket tycker jag.
Någon som kan svara på vad jag kan köpa för att förbättra det hela?

Min dator:

Prossecor: AMD Sempron 2200 2ghz Dual Core
Ram: 2ghz
Grafik: nvidia geforce 9500 gt 512mb

duuuuuude vart köpte du ramen?!
och skulle tipsa om ny prolle

Visa signatur

Emil G Petterson R.I.P

Permalänk
Medlem

Men om jag köper 2ghz ram och en AMD athlon 64 x2 6000+ 3.1ghz

Kommer det funka bättre ?

Eller räcker det med att jag köper mer ram ?

Eller bara ny processor?

Visa signatur