Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Kritik på sidan

Hej!

Skulle vilja ha lite kritik på min hemsida.

http://www.sbyssdesigns.se.nu/

//Sbyzz

Permalänk
Medlem

ehm... det ser ut som om en högstadie elev har gjort sidan.. Hoppas verkligen att innehållet inte är seriöst.

D.v.s. jag hoppas verkligen att du inte försöker jobba inom webindustrin.

Kodningen verkar ha gjort med något enkelt WYSIWYG program och designen är värdelös (Framförallt färgerna och navigationen).

Ett tips är att minska storleken på menun/navigationen.

Permalänk
Medlem

Hehe, jag skulle då aldrig köpa en hemsida ifrån den sidan.
Menyn borde verkligen göras om, alldeles för stor och hover effekten på länkarna bör också ändras i mina ögon.
Du får nog jobba lite till, sidan såg inte alls proffsig ut, tyvärr.

Permalänk
Medlem

Hämta lite inspiration från http://cssdrive.com/

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Inaktiv

Förlåt, men det där var verkligen hemskt....

Permalänk

uhm,

Vill inte vara nedlåtande, men jag skulle aldrig anförtro ett webbutvecklingsjobb
till en firma med den hemsidan, det ser ut som om en gymnasie-elev gjort det, och färgerna är hemska,

EDIT: den stöder inte FF (ramarna)
Ursäkta hård kritik, men du kan inte vara allvarlig?

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

haha, antingen är det fel i topbannern, eller i domännamnet.

"Både jag och nej", borde det inte vara, "Både jag och du"?

Permalänk
Medlem

Kul felskrivning i FAQen oxå..

"F: Behöver jag skaffa ett webhotell och ett domän ?
S: Både jag och nej....

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5700x3d | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Kingston 32GB - 3600MHz | FD Define C |

Permalänk
Medlem

Alltså, det är ju rätt så imponerande att lyckas stava fel till det egna "företagsnamnet" (eller vad man nu ska kalla det). "Desings"... Hahaha.

Alltså, de flesta privatpersoner skulle kunna göra en egen sida mha t.ex. iWeb eller ngt Windowsprogram på fem minuter som ser bättre ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallebup
uhm,

Vill inte vara nedlåtande, men jag skulle aldrig anförtro ett webbutvecklingsjobb
till en firma med den hemsidan, det ser ut som om en gymnasie-elev gjort det, och färgerna är hemska,

EDIT: den stöder inte FF (ramarna)
Ursäkta hård kritik, men du kan inte vara allvarlig?

Har FF inte fullt stöd för frames?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini

Permalänk
Medlem

Utveckla gärna tankarna bakom designen och vad du har för mål med hemsidan.

Visa signatur

Cat funeral! Cat funeral!
>>> 112383 <<<

Permalänk

F: Kostar det något att få en hemsida ?
S: Ja.

Permalänk
Medlem

Ni använder er av frames. Tillräckligt sagt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

"Vi driver utvecklingen framåt"

Frames och tabeller......

Hur går detta ihop?

Inte så mkt till konstruktiv kritik, kanske återkommer med lite förslag på förbättringar senare.
Gör om gör rätt.

Visa signatur

Skriv vad du menar, och mena det du skriver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sbyzz
Hej!

Skulle vilja ha lite kritik på min hemsida.

http://www.sbyssdesigns.se.nu/

//Sbyzz

Såg precis uppdateringen av sidan, innan du jobbar vidare så titta in på w3schools, kika på xhtml och css. Börja simpelt och ta steg för steg och håll dig helt borta från att bygga layout med frames eller tabeller. Använd istället css och div:ar så ska du se att layouten till slut blir mer lätthanterlig och kommer göra ett bättre intryck.
När du gjort några övningar på w3schools så skissa upp sidan i något grafikprogram, tex Photoshop.

Ha hela tiden under skissandet i åtanke hur större webbsidesleverantörer åt företag gör, leta rätt på andra företag som säljer samma lösningar som ni och hämta inspiration i uppbyggnad och hur ni kan utforma texten.

Som det ser ut nu så ser det alldeles för billigt ut, sidan säljer inte sig själv. Att bara inleda med: Vi är ett "företag" får en att fundera, ni har då alltså ingen f-skatt och kommer att behöva betalas svart eller bli anställda? Redan där blir det krångel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte programmera websidor, men jag skall ge en liten kommentar i alla fall.

Före uppdateringen tyckte jag att sidan såg dålig ut, nu ser den ännu värre ut. Följ alla kommentarer i den här tråden så blir det nog bättre.

Edit: särskrivningar och att använda ord som "dom" ger också ett väldigt oseriöst intryck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hallebup
det ser ut som om en gymnasie-elev gjort det,

något som säger att de som studerar på gymnasium inte kan göra hemsidor?

on topic: Du borde som många säger börja med att lära dig xhtml/css. när du tycker att du kan grunderna kan du ge dig på att försöka designa något. det positiva i att lära sig koden först är att du i redan i designstadiet kan fundera ut hur koden kommer att se ut.

Permalänk
Medlem

"Vi gör dig en snygg och proffsig sida på nolltid."

Skulle inte tro de.
Du använder t.ex. tabeller för att bygga design. Tabeller bör du använda för att visa data, inte bygga din design. Som sagts tidigare så titta på w3schools, css och divar.

Permalänk

Organisations nr hade väl vart bra å visa på sidan med... så känns det åtminstone lite seriöst.

Permalänk
Medlem

Kompis, kompis... Nu är det kanske framför allt designen du vill ha synpunkter på, men meningsuppbyggnaden i texterna stör mig något oerhört. Tänk igenom vad det är du vill ha sagt med din text och skriv ner det. Gör om meningarna, ändra, stryk en del och lägg till en del osv.

Designen är under all kritik med. Den är inte bra alls och ger tyvärr ett väldigt oeriöst intryck..

Första intrycket är att sidan tillhör någon clan av någotslag.

Känns tråkigt att ge en sådan sågning, men nu har du ju all möjlighet att utveckla sidan. Kämpa på så ska du se att det löser sig!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

btw vadå programmering? =D HTML lr? haha

Permalänk
Medlem

Han prissätter iofs efter sin kunskap mellan 100-1000:- för en sida. Sen att han har ett "företag" är ju en helt annan femma.