Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows

Permalänk

Microsoft Xbox 360 Wireless Controller for Windows

Funderar på å köpa denna,,, tycks vara svår å få tag i (med medföljande mottagare) Mina frågor:
1. I Bioshock dyker alternativ för denna controller upp, å är det då bara å köra igång med denna inkopplad
2. Åsikter överlag över hur det är att köra med pad vs key.

Jag är äldre generation å tycker det är skit-taffligt med keyboard, förmodligen bara en vane-sak men hitta den å den bokstaven under spel,,, äsch!

Permalänk
Medlem

Fråga ett är ingen fråga? Den fungerar hur bra som helst i vissa spel så är den nästan ett måste och i andra fungera den knappt alls. Ingen installation krävs och det är bara att välja kontrollen i spelet eller inte göra något alls vilket fungerar ibland. Finna/fanns på webhallen och dustinhome kolla där. Tror även den finns med på prisjakt så särskilt svår att få tag på är den inte, jag har 2.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk

Har du denna med en usb-dongel receiver? Och fungerar det i Bioshock?

Permalänk
Medlem

Ja och ja. En liten tumregel man kan gå på är att alla spels om finns till xbox 360 har stöd för denna kontroll. Givetvis är det fler än enbart dessa som har det.

Visa signatur

Permalänk

SmOOthy Kraftig dator du har å tycks vara lite gamer eller? Ja har fått uppfattningen att sådana håller sig till mus å key??? Hursomhelst vad använder du helst? Och ja hittar bara denna på TBH,,, å tack för svaren

Permalänk
Medlem

Jag kör Tomb Raider Underworld med Xbox controllern. Funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Det finns en mängd av spel som jag hellre vill spela med en 360 kontroll, bla alla bilspel, simulatorer och tex Dead Space som i grund och botten är gjort för en sådan kontroll. Tex Bioshock spelar jag gärna med en 360 kontroll på grund av att knapparna sitter mer logiskt än på tangentbordet. Med Farcry spelar jag med mus och tangentbord för att det helt enkelt känns bättre.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Jag kör Tomb Raider Underworld med Xbox controllern. Funkar hur bra som helst.

Det spelet är ett exempel på en väldigt dålig portning och är nästan ospelbart med tangentbord, kör du med 360-kontrollen blir det dock riktigt bra.

En personlig favorit med 360-kontrollen är bilspelet GRID.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Tja då blir de nog en sådan då,, gäller bara hitta bästa pris, just nu hittar ja den bara på TBH,, tips?

Permalänk
Inaktiv

Satsa på en med sladd istället, för en trådlös behöver du både kontroller och microsofts egna reciver (som är dyr)

Och kontrollen ska om jag inte har läst helt fel funka med alla spel som har Gamer for windows loggan

Sen så fungerar den självklart till en del andra spel också.

Permalänk
Medlem

finns den att få tag på i svart? har elite och vill ha matchande färg.

Visa signatur

PC: 990FXA-UD7|FX 8350|16Gb/4Tb|GTX590*2|30"/5.1 PC2: X38-DQ6|Q6600|8Gb/2Tb|HD4870*2 PC3: IS7-G|P4 3.2C|4Gb/1Tb|HD3850|27"/5.1 HTPC: M5A99FX PRO R2.0|X6 1090T|16Gb/1.5Tb|HD5850*2|63"/11.2 HTPC2: M4A89GTD PRO/USB3|X4 965BE|8Gb/1Tb|HD3870*2|42"/5.0 SERVER: MINIX 780G-SP128MB|X4 640|4Gb/8Tb SERVER2/3: HP MediaSmart EX470|X2 BE-2350|2Gb/8Tb LAPTOP: HP Pavillion TX2590|X2 RM-72|3Gb/320Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohnnyTheRocker
Tja då blir de nog en sådan då,, gäller bara hitta bästa pris, just nu hittar ja den bara på TBH,, tips?

Har du åkt runt och kollat Siba, Onoff, Elgiganten osv? Köpte min på Elgiganten för inte så längesen, kanske ett par månader sedan.

Permalänk
Medlem

Den funkar till alla spel, det finns officiella drivrutiner på xbox hemsida förk ontrollern

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk
Entusiast

Jag har en med sladd till PC.

Hur skön som helst när man lirar Left 4 Dead å Fallout 3

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Jag har ju vanliga xbox 360 wireless kontroller. Går det att få dom att lira till pcn?
Länka till produkt som löser det takk Eller namnet

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Här är den trådlösa med PC mottagare: http://prisjakt.nu/produkt.php?p=170247

Michael123: http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360wirelessgamingrec...
Hittade dock inte en prisjakt länk...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

http://www.kjell.com/?item=68402&path=701500000,712500000,713...

någon som har hittat någon sida som har den hemma? slut överallt?

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/pd_5010103297.aspx

Har den själv, toppennöjd!

BTW, alla trådlösa 360-kontroller som har "for PC" i namnet inkluderar mottagaren, annars är det ju liksom inte "for PC" då kontrollen till xbox och till pc är exakt likadan.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Finns ju inte att få tag på någonstans?! (Mottagaren)

Kan man beställa från microsofts amerikanska hemsida (där den kostar 20 dollar?)

Så jävla illa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Kan man beställa från microsofts amerikanska hemsida (där den kostar 20 dollar?)

Så jävla illa

Men det ingår ju en...

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

någon som haft problem med att få det att funka?

hittar ingen connection till min les paul gitarr. några felsökningsråd?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy

Så jävla illa

Har du kollat på OnOff? Såg att du bor i Hbg, jag köpte min på OnOff på Norra Väla för ett tag sen, har för mig att jag har sett de hänga på hyllorna efter det med.