Permalänk
Avstängd

Vilket headset?

Mitt headset sjunger på sista versen.
Krav, bra ljudkvalitet både på mic och hörlurar (Vill att folk ska höra vad jag säger över ventrilo), sedan är det nice om det inte gör ont efter några timmars spelade.

Denna har fått bäst betyg på prisjakt, men märket känner jag inte till
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=213421

Nån som vet ett riktigt bra headset?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

har själv ett http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=978

bästa headsetet jag har haft, mycket bekväma och bra ljud. en anna grej jag gillar är den "externa" micen som gör att du kan ha bara lurarna om du ska resa eller så

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Absolut Razer barracuda! Skönaste headsetet nånsin och bra ljud (5.1 sorround)

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Absolut Razer barracuda! Skönaste headsetet nånsin och bra ljud (5.1 sorround)

Nej fy! Jag lämmnade tillbaka skiten. Helt odugligt i min mening och inte det minsta pris värt.

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltic
Nej fy! Jag lämmnade tillbaka skiten. Helt odugligt i min mening och inte det minsta pris värt.

För att? Jag skiter i priset, jag och alla som provat den tycker att den är superskön, och det är bra ljud.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

PLANTRONICS GAMECOM 777 har ett själv och är grymmt nöjd.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl först vilken typ du vill ha.

Vill du små lurar som ligger mot örat, eller vill du ha stora lurar som ligger runt örat, mot skallen.

Själv avskyr jag små lurar för öronen blir iriterade efter ett tag när de ligger mot dem, samt att stora omslutande lurar stänger ute allt annat ljud bäst. Personer med glasögon brukar ha problem med stora lurar.

Sedan är väl frågan vilken prisnivå vi pratar om. 0-300? 300-600? 600-1200? 1200+? etc etc.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

Klassiskt PC-V2000 med mycket SSD.

Permalänk
Avstängd

Vill ha otslutande lurar men som känns sköna även efter 3-4 timmar gaming, har dock oftast glasögon när jag gamar. känns trist att behöva ta på mig linserna för att lira

Runt 1200 tycker jag väll det kan vara värt.. lite mer om man får nått mycket bättre för 1500 än 1200.. Så låt säga 1500 då...

Visa signatur
Permalänk

Jag har glasögon ibland men väldigt sällan och det funkar bra med Barracudan, den är mjuk runt så glasögonstödet på öronen åker mellan, eller hur man ska förklara. Jag tycker du åker till nån affär med många headset och testar helt enkelt

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på Razers nya headset Megalodon. Värkar väldigt intressant!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=381479

http://www2.razerzone.com/Megalodon/

Visa signatur

| Fractal Design Define S | MSI Z370 Gaming Pro Carbon AC | Intel Core i7-8700K | Noctua NH-U14S | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X | Corsair Vengeance 16GB | Samsung 960 EVO 500GB | Plextor M5 Pro Xtreme Series 256GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Vengeance K70 | Logitech G900 Chaos Spectrum | SteelSeries Siberia 840 | Asus ROG Swift PG278Q | Dell U2711 |

Permalänk
Avstängd

Funderar på att köpa en Sannheiser då de är kända för bra ljud och sedan en extern mic som man monterar på kabeln.. Vet bara inte vilka jag ska välja

Visa signatur
Permalänk

Skulle absolut bara rekommendera headset av kända ljud/lurtillverkare som t.ex. Sennheiser. Det finns så himla många tillverkare som är kända för annat än just ljud som har gett sig in i matchen med varierande resultat. Razer tillverkar absolut inte sina lurar själva, de köper in kinagrejer som de sätter sitt namn på.

Bra ljud är också en smaksak för väldigt många. En del säger "skitabra ljud asså" bara för att basen är grym. Rent ljud och bra komfort får man NÄSTAN bara från riktiga lurtillverkare.

Jag skulle slå ett getöga på dessa: http://bptm3.blogspot.com/2008/08/sennheiser-headset-pc-350.h...

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blodpudding
Skulle absolut bara rekommendera headset av kända ljud/lurtillverkare som t.ex. Sennheiser. Det finns så himla många tillverkare som är kända för annat än just ljud som har gett sig in i matchen med varierande resultat. Razer tillverkar absolut inte sina lurar själva, de köper in kinagrejer som de sätter sitt namn på.

Bra ljud är också en smaksak för väldigt många. En del säger "skitabra ljud asså" bara för att basen är grym. Rent ljud och bra komfort får man NÄSTAN bara från riktiga lurtillverkare.

Jag skulle slå ett getöga på dessa: http://bptm3.blogspot.com/2008/08/sennheiser-headset-pc-350.h...

Lustigt att du skulle nämna dem för jag besällde exakt dessa tidigare idag. Hoppas de funkar med mina brillor eftersom de är helttäckande...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blodpudding
Skulle absolut bara rekommendera headset av kända ljud/lurtillverkare som t.ex. Sennheiser. Det finns så himla många tillverkare som är kända för annat än just ljud som har gett sig in i matchen med varierande resultat. Razer tillverkar absolut inte sina lurar själva, de köper in kinagrejer som de sätter sitt namn på.

Bra ljud är också en smaksak för väldigt många. En del säger "skitabra ljud asså" bara för att basen är grym. Rent ljud och bra komfort får man NÄSTAN bara från riktiga lurtillverkare.

Jag skulle slå ett getöga på dessa: http://bptm3.blogspot.com/2008/08/sennheiser-headset-pc-350.h...

Tyvär har de snålat på kabeln.
Kabeln är extremt tun vid jacket och går sönder väldigt lätt.

Permalänk
Avstängd

Jag var lite missnöjd med ljudet från början men efter lite tweakande med EQ så låter det mycket bättre. Fortfarande lite klent med bas när man avlossar vapen eller vid explosioner. Men ljudet är för övrigt så klart och fint att det är nått jag kan leva med. 9-10 får de...

edit: Inga problem att använda dem med glasögonen eller..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag var lite missnöjd med ljudet från början men efter lite tweakande med EQ så låter det mycket bättre. Fortfarande lite klent med bas när man avlossar vapen eller vid explosioner. Men ljudet är för övrigt så klart och fint att det är nått jag kan leva med. 9-10 får de...

edit: Inga problem att använda dem med glasögonen eller..

Har du inbyggt ljudkort i moderkortet?

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz / 1333MHz | 2x2GB OCZ Reaper RAM | Asus P5E | Lian Li PC-A71B | Gainward 8800GT 1GB Golden Sample | Seasonic PowerSupply M12 700W | Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty | Western Digital Raptor 150GB SATA (10000RPM / 16MB Cache / SATA) | Hitachi t7k250 250GB SATA-II Deskstar 8MB | HP w2558hc 25,5-tums platt bredbildsskärm |
Min blogg

Permalänk
Avstängd

Nix, ett Creative X-Fi XtremeGamer

Visa signatur