SweClockers drop!

Vilket chassi har jag? Och vad för nätagg sitter i?

Permalänk
Medlem

Vilket chassi har jag? Och vad för nätagg sitter i?

Den stora frågan är då, vilken chassi har jag? Vad heter modellen?
Jag har för mig att det är ett Cooler Master, men när inte säker, har goolgat ett tag utan lycka.

Här är då chassit
http://img155.imageshack.us/my.php?image=dsc01872ek1.jpg

Fråga 2!
I detta chassi(Köpt från komplett) finns ett nätagg som följde med när man köpte burken, är ganska säker på att det är 350w, men inte säker.
Vet inte om det var standard-agg som följde med eller om Komplett hade nån kampanj.
Finns det någonstans man kan se det utan att behöva krypa ner på alla fyra och börja slita i burken?
Jag tänkte nu uppgradera delarna en aning och undrar då om nätagget pallar med det. Så om nån vet vad det är för nätagg skulle det hjälpa.

Men säg att det är ett 350w agg, skulle den då orka med mitt ihopplock från Komplett?
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=660707...
+ 2 HHD
+ CD-rom, DVD-brännade, DL-DVD-brännare

Och om ni har tips på förbättringar så får ni gärna dela med er då jag inte är så insatt i allt om komponenter längre. Ska användas till inte allt för grafikkrävande spel.
Är quad-core nödvändigt? Alternativ till CPUn isf? Verkar ganska prisvärd imo.

Kom lite off topic nu, men hittade inte någon bättre avdelning att skriva i.

Permalänk
Medlem

Om jag inte ser fel så är det där ett Arctic Cooling Silentium T2. Enligt prisjakt är det dock ett 500W nätagg som sitter i, men det kan ha ändrats sen du köpte chassit. Det enklaste är nog att bara ta av sidoplåten på chassit och kika på nätagget. Det brukar alltid sitta en klisterlapp på sidan av nätagget där specifikationerna står. Det intressantaste att veta är antalet ampere på 12V-linan, då det är den som används mest i moderna datorer.

Din varukorg på komplett verker förresten inte funka, det står bara att den är tom.

Permalänk
Medlem

Så, nu e linken uppdaterad.
http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=660707...

Där e den igen.

Ska ta en titt i burken nu så återkommer jag med svar

Permalänk
Medlem

Det ser ut som mitt silentium T2 precis som föregående perost säjer. Sen om det är 500 eller 350 ser du enklast genom att öppna och kolla, men eftersom mitt är ett 350 och inte har en FireWire anslutning där fram och din (om jag ser rätt, lustigt nog blockerar usb-kabeln precis nog mycket för att det inte ska gå att se om det är ett "dummy hål" eller en riktig port) verkar ha ett FW port där fram så skulle jag säga att det är en pro.

Skulle tro att din dator kan köra det där paketet i vilket fall som då det inte är några riktigt hungriga komponenter där. men jag kan ha fel förståss.

Vad har du för graffe nu?

Permalänk
Medlem

Där kom bilden på agget. 350w och 200-240V om det var det dom volten du undra.
http://img113.imageshack.us/my.php?image=dsc01873gq2.jpg

Nu har jag ett X800 GTO 256MB

Och ja, det är ett Silentium T2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martie
Där kom bilden på agget. 200-240V om det var det du undra.
http://img113.imageshack.us/my.php?image=dsc01873gq2.jpg

Nu har jag ett X800 GTO 256MB

Och ja, det är ett Silentium T2.

Nej det är Watt man är ute efter. 350W ligger ditt på och klarar 17Ampere på 12Volt-linan.

Borde klara av datorpaketet galant, så till vida att nätagget inte har så hög kvalité då kan det kanske vara gränsfall. CPUn drar ju 125W men grafikkortet är ju ganska strömsnålt å andra sidan. Det borde gå bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Det är ju ett Seasonic agg så det borde vara hyfsad kvalitet

Permalänk
Medlem

http://www.arctic-cooling.com/pc_case2.php?idx=143. Där är chassit, har ett sådant själv faktiskt. I mitt sitter det ett 500W tror jag.

Permalänk
Medlem

Då får man tacka för alla svar!

Permalänk
Medlem

ATi rekommenderar 400W+ för HD46**, och ditt agg har väl några år på nacken, så det är väl knappast 80+-certifierat.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Fractal North Vit Mesh | Phanteks AMP 1000W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
ATi rekommenderar 400W+ för HD46**, och ditt agg har väl några år på nacken, så det är väl knappast 80+-certifierat.

Ett HD4670 drar ungefär 50W som mest i de tester jag sett (t.ex. detta). Sen har ju 80+-certifiering ingenting att göra med vad nätagget klarar av, utan det har att göra med hur effektivt det är.

Men nu hade ju nätagget bara 17A på 12V-linan, vilket är lite klent. Det blir alltså 17 * 12 = 204W. Eftersom det mesta i datorn använder 12V nu för tiden så finns det en risk att nätagget inte orkar med när man belastar datorn för fullt iom. att processorn kan dra en hel del. Det kan säkert gå, men nätagget kan nog få det lite jobbigt. Tyvärr så har jag för mig att ditt chassi använder ett nätagg specialgjort för just det chassit, så det kan bli svårt att byta nätagget om du skulle vilja.

Permalänk
Medlem

Jag tror det klarar det om du inte överklockar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Jo, överklockning hade jag inte i tanke.
Nu har jag funnit ett till problem! Varken mina 2 fläktar till nätagget eller dom 2 som sitter högst upp på baksidan fungerar. Är det något med nätagget eller är det någon sladd som åkt ut?

Var nere å pilla lite på nätagget, som förövrigt var ganska bökigt att få in/ut, utan att se några fel. Vet iofs inte vad jag letade efter, men allt verkade se ok ut. Hoppades på att hitta någon sladd som var utdragen ;).

Vilket kan förklara random crashar jag får medans jag spelar(?).