Permalänk
Medlem

Toshiba Qosmio X300-13O

Hej!

Försöker få folks uppfattning om den bärbara utan någovidare resultat. Någon som har den hemma eller kan säga något om komponenterna i den?

Tänker främst att spela nuvarande/kommande mmorpg på den.

Mvh Fredrik

Toshiba Qosmio X300-13O

Permalänk
Medlem

Well, den har en av de snabbare CPU:erna som finns för bärbara plus det så vitt jag vet snabbaste singelkortet till bärbara, samt mycket hårddisk och mycket minne... Det är en snuskigt snabb dator som är tämligen varm och med en obefintlig batteritid.... Som du definitivt kan spela alla dagens spel med, och troligen även kommande. Crysis och liknande går ju dock inte att maxa, men det är svårt att klara det även med stationär prestanda.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Well, den har en av de snabbare CPU:erna som finns för bärbara plus det så vitt jag vet snabbaste singelkortet till bärbara, samt mycket hårddisk och mycket minne... Det är en snuskigt snabb dator som är tämligen varm och med en obefintlig batteritid.... Som du definitivt kan spela alla dagens spel med, och troligen även kommande. Crysis och liknande går ju dock inte att maxa, men det är svårt att klara det även med stationär prestanda.

Tack för ditt svar.

Hur tror du det funkar att sitta med denna i knät i soffan/sängen? Ta med den till köksbordet och sitta där, gå ut på altan och sitta ute? Eller är det mer än "låt den stå på skrivbordet" dator?

Tanken är inte att ha med den när man åker iväg någonstans utan mer att bara ha den hemma istället för en stationär.

Har inte ägt någon bärbar dator förrut så därför min undran.

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Soffa och säng är inte att rekommendera, mjukt underlag täpper till luftintagen vilket leder till att datorn överhetter... Att kånka med den till altan och liknande är nog inga större problem bara du har strömförsörjning.

Om du bara ska ha den hemma så ser jag verkligen ingen anledning alls till att ha en bärbar istället för stationär... Dubbla priset - Halva prestandan gäller fortfarande för bärbara i förhållande till stationära. Du får mycket mer för pengarna om du skaffar en stationär dator istället.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Soffa och säng är inte att rekommendera, mjukt underlag täpper till luftintagen vilket leder till att datorn överhetter... Att kånka med den till altan och liknande är nog inga större problem bara du har strömförsörjning.

Om du bara ska ha den hemma så ser jag verkligen ingen anledning alls till att ha en bärbar istället för stationär... Dubbla priset - Halva prestandan gäller fortfarande för bärbara i förhållande till stationära. Du får mycket mer för pengarna om du skaffar en stationär dator istället.

Absolut men det är mer det att kunna sitta lite varstans i huset och ha den med sig. Att sitta framför datorn i datarummet blir inte tanten här hemma så glad över men sitter jag med henne i soffan med datorn i handen så kanske det finns chans till att man ändå får bli lycklig till kvällen.

Lite därför jag tänkte att denna lösning skulle vara den ultimata för mig

Sen det mesta spelandet görs ändå vid xbox360/ps3:an så är inte så jätte bunden till att köra spel på datorn men vill ändå ha möjligheten. Hadde en Asus G50V-AK020K hemma över en dag och vart jätte nöjd med själva datorn men tyckte att prestandan på den var en liten besvikelse och lämnade därför tillbaka den.

Men om man bortser från att den är onödigt dyr. Tror du att jag kommer bli besviken?

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

aaa, på så sätt, ja, it's all about *** =D

Men nejdå, jag tror du kommer bli nöjd med den då! Håll luftuttagen fria bara så blir det inga problem!

En klasspolare har samma serie, men sämre delar inuti, och den är väldigt trevlig att ha och göra med!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
aaa, på så sätt, ja, it's all about *** =D

Men nejdå, jag tror du kommer bli nöjd med den då! Håll luftuttagen fria bara så blir det inga problem!

En klasspolare har samma serie, men sämre delar inuti, och den är väldigt trevlig att ha och göra med!

Kk tack för tipsen. Blir att låta beställningen vara kvar då da Nu känns det lite tryggare när någon som vet något om datorer också har sagt sitt.

Luftuttagen sitter dom på undersidan? känns lite dumt isådanafall.

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Dom sitter undertill på i princip alla datorer, iom att fläktarna ligger horisontellt, det blir naturligt då... Det eller onaturligt tjocka datorer är valen

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Dom sitter undertill på i princip alla datorer, iom att fläktarna ligger horisontellt, det blir naturligt då... Det eller onaturligt tjocka datorer är valen

K då vet jag. Var bara det att på asusen satt lufthålet på sidan så trodde att det var så på alla.

Men det ska gå att ställa den på ett bord utan att behöva oroa sig för värmen?

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Luftutblås brukar vara på sidan, intagen brukar vanligtvis sitta på undersidan...

Jaja, absolut, det är dom ju gjorda för, men mjuka material som t.ex. täcke är inte att rekommendera alls, knä funkar också bra så länge du inte har så stora ben att du täpper till allt helt och hållet...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Luftutblås brukar vara på sidan, intagen brukar vanligtvis sitta på undersidan...

Jaja, absolut, det är dom ju gjorda för, men mjuka material som t.ex. täcke är inte att rekommendera alls, knä funkar också bra så länge du inte har så stora ben att du täpper till allt helt och hållet...

Självklart måste det ju vara så Såg på undersidan ett hål med galler i men tog det för en högtalare....

Absolut inge täcke eller liknande under. Men om man täpper till hålen kan man sabba den då eller har den någon auto spärr som slår av den eller liknande?

Tack yttliggare en gång för att du tar dig tid att svara på minna frågor.

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Jao! Det gjorde jag också i början, sen började man se samband mellan temperatur och vart man befann sig... xD

Jodå, det brukar vara tempspärrar, men dessa är långt mycket högre än normala temperaturer, så det är dumt att utsätta datorn för sådant ändå... Men du behöver nog inte vara orolig för att ha sönder den, men ha det i åtanke, dumt att riskera något...

Det är lugnt, det forumet är till för

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Tycker lätt att det är sexigaste bärbara på marknaden!

Skulle köpt den om jag hade pengar.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag har en qosmio x300 Fråga vad du vill (typ )

Denna dator har jag närmare bestämmt : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=330401

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CrilleB
Jag har en qosmio x300 Fråga vad du vill (typ )

Denna dator har jag närmare bestämmt : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=330401

Åhh härligt ser ut att vara nästan samma dator.

Är din stor och klumpig? Går den flytta runt enkelt?

Batteritiden är den obefintlig?

Tycker du om designen på den?

Finns det något negativt om den?

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag kan inte nämna något kring datorn enligt rubrik, men titta på denna http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... Är ca 5000 kr billigare men inte direkt så mycket sämre presetanda.

Permalänk
Medlem

Den e ganska klumpig ja flytta runt enkelt går bra med alla bärbara tror jag men du måste ha två händer för att lyfta den jämfört med 15 tummare som man kan blåsa iväg dit man ska

Batteritiden e ganska dålig, räkna med en timme om du ser film och har balanserat på enegialternativ

Designen har jag inget emot, fast att få den i svart skulle inte vart fel

Det ända negativa är att när du har hög prestanda på energilaternativ så låter den lite nästan hela tiden, men du kan skapa egna energiprofiler där du kan få den tystare

Jag e iaf nöjd med den

Visa signatur

Chassi: NZXT H2 l Intel i5 2500k 4.8GHz l Nvidia GTX 1080 l Nätagg: Corsair 650W Bronze l

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle köpa ett nytt headset till datorn dyker upp men blev lite konfunderad.

Vill gärna ha ett med 5.1ljud och spanade in dessa.

Speed-link Medusa 5.1

Men dom har 3st 3.5mm som ska pluggas in i ljudkortet för att få 5.1ljud.

Finns det på denna datorn eller är det bara vanligt hörlur uttag på den?

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fresk
Tänkte att jag skulle köpa ett nytt headset till datorn dyker upp men blev lite konfunderad.

Vill gärna ha ett med 5.1ljud och spanade in dessa.

Speed-link Medusa 5.1

Men dom har 3st 3.5mm som ska pluggas in i ljudkortet för att få 5.1ljud.

Finns det på denna datorn eller är det bara vanligt hörlur uttag på den?

Mvh Fredrik

Nej den har endast en 3.5mm. Du får nog köpa ett externt ljudkort då. http://m3.idg.se/2.1022/1.161284

Visa signatur

Toshiba Qosmio X300-11S | Core 2 Duo P8600 2.4GHz | 17" TFT 1440 x 900 (WXGA+) – TruBrite | 4 GB DDR3 SDRAM – 1066 MHz | Nvidia GeForce 9700M GTS – 512 MB TurboCache | 160GB 7200RPM – 320GB 5400RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXouT
Nej den har endast en 3.5mm. Du får nog köpa ett externt ljudkort då. http://m3.idg.se/2.1022/1.161284

Tack för ditt svar.

Finns det något annat sätt än att köpa ett externt ljudkort som man kan göra för att få 5.1ljud ur hörlur? Ska vara ett par med mic till.

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fresk
Tack för ditt svar.

Finns det något annat sätt än att köpa ett externt ljudkort som man kan göra för att få 5.1ljud ur hörlur? Ska vara ett par med mic till.

Mvh Fredrik

Så lite så

Tror inte det finns :/ Inte vad jag vet iaf.. Måste du ha hörlurar då? Grymt fint 5.1 ljud i Harman/Kardon högtalarna annars

Visa signatur

Toshiba Qosmio X300-11S | Core 2 Duo P8600 2.4GHz | 17" TFT 1440 x 900 (WXGA+) – TruBrite | 4 GB DDR3 SDRAM – 1066 MHz | Nvidia GeForce 9700M GTS – 512 MB TurboCache | 160GB 7200RPM – 320GB 5400RPM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlaXouT
Så lite så

Tror inte det finns :/ Inte vad jag vet iaf.. Måste du ha hörlurar då? Grymt fint 5.1 ljud i Harman/Kardon högtalarna annars

Alltid bra med ett par hörlur när man inte ska störa resten av familjen. Men hittade ett par nu som har inbyggt ljudkort i högtalarna som inte var allt för farligt dyrt och skulle låta någolunda bra iallafall.

Dessa blev det Cyber snipa 5.1

Mvh Fredrik