Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk

Bra Budgetchassi

Hej! Just nu letar jag efter ett bra budgetchassi för ca 500 kr. Utseende och storlek kommer i andra hand, då jag är ute efter så bra kylning som möjligt.

Har kollat in cooler master centurion 5 - serien, är det något att ha?

Tack!

Permalänk

kör på antec three hundred https://www.inet.se/datorkomponenter/datorlaador/antec-three-...
jag såg nu att det kostade 650kr men det är inte mycket mer än 500kr

Permalänk

Så det har bra kylning då ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av markuriusen

japp vad jag har hört iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Det har det utan tvivel.

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Här har du SweC`s review på denna mycket prisvärda skapelse

http://www.sweclockers.com/artikel/6079-antec_three_hundred

Visa signatur

| 24" BenQ | GTX 260 Core 216 | Q9550 @ 3.6GHz | Asus PQ5-E | |500Gb SpinPoint + 3 x 1000Gb WD | 4096MB DDR2 | Antec P182 | Freezer eXtreme - 5 x Schyte Slipstream 800 rpm | Asus Zonar DX - Sennheiser 555 - Antec Lansing | Salitek 2 - Razer Deathadder - Qpad EC-R - Logitech Chilstream | ¤ Powered by Corsair ¤

Permalänk

Ok... Antecen låter fin, men är det något billigare som kan fajtas med antecs temperaturer och fläktplatser?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad till Chassin och nätaggregat*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag köpte i förra veckan ett "COOLER MASTER ELITE" men hade jag fått välja idag hade jag tagit ett Antec Three Hundred.

Tyckte Elite var lite för plastigt och för få fläktplatseer. Annars var det nice och lätt att bygga i.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X - MSI GTX1660 6GB - 16GB DDR4 3200MHz - Deepcool Matrexx55 - Gigabyte GA-A320M-H

Permalänk
Medlem

Vill du ha så bra kylning som möjligt för 500kr så finns det inget annat än ett Antec 300 att välja, väldigt mkt chassi för pengarna även om det är ganska primitivt.

Permalänk
Medlem

Kan väl lägga till att Cooler master Centurion 5 har lite begränsad kylning pga lite restriktivt luftintag i fronten, som dessutom endast har en 80mm fläktplats om jag minns rätt. Trevligt chassi, men börjar bli lite gammalt nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.