Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta
Hur bra är wermlandsdata då? Kan man lita på dom till 100% som t ex dustinhome?

Det jag kan vittna om är att supporten så långt varit väldigt tillmötesgående.

Beställde 09:25 13/1

09:30: Automatisk orderbekräftelse
11:41: Utan att jag frågat får jag ett mail från supporten där dom ger mig information om när deras leverantör väntas få in korten och när kortet kommer till dom.

Idag:
10:48. Skrivet ett mail där jag frågar om orderstatus
12:41 Svar från supporten

Bättre respons från supporten än de flesta webshoparna jag handlat på genom åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deimos
Det jag kan vittna om är att supporten så långt varit väldigt tillmötesgående.

Beställde 09:25 13/1

09:30: Automatisk orderbekräftelse
11:41: Utan att jag frågat får jag ett mail från supporten där dom ger mig information om när deras leverantör väntas få in korten och när kortet kommer till dom.

Idag:
10:48. Skrivet ett mail där jag frågar om orderstatus
12:41 Svar från supporten

Bättre respons från supporten än de flesta webshoparna jag handlat på genom åren.

Okej! Då beställer jag! Skickade nyss ett mail till dem och frågade om lite saker och fick svar efter 20 minuter!

Permalänk
Medlem

Beställde nyss Då är det väl bara att ansluta sig till väntandet med resten av er.

Permalänk
Medlem

Och jag fick mitt GTX 280 häromdagen och det funkar bra med mitt Seasonic M12 500W som "bara" har 38A...
Det parat med Q9450 och tre hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett Gigabyte GTX 280 hos inet för några dagar sedan.
Använde nästan alla kampanjer dem hade.
Fri frakt och Mirror's Edge (nedladdningsbart).
För en summa av 2981:-

4 dagar kvar tills dem får in kortet i lager dock.
Byter upp mig från ett 8800GT.
Hänger inte alls med i höga upplösningar längre.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 3 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

En 650W:are räcker långt till XFX GeForce GTX280 1GB FarCry2 DDR3 DUAL DVI TV men räcker det till ett Intel i7-920 system då?

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lovan
Och jag fick mitt GTX 280 häromdagen och det funkar bra med mitt Seasonic M12 500W som "bara" har 38A...
Det parat med Q9450 och tre hårddiskar.

Belasta gjärna kortet under en längre period med riktigt krävande spel/program då otillräckligt med kraft kan visa sig på olika sätt. Dålig 3d prestanda, krasch. Inte alltid att det bara säger boom eller inte fungerar.

EDIT: kan även jag meddela att xcore systems sagt att 20-21 är när de får in det i lager xfx där med. Fick det för 2469kr med far cry 2. Mycket bra pris.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nån som har koll hur graffet fungerar med tv out?

Har ett sunket sapphire x1900 så denna borde bli rejäl uppgradering om man säger så

Permalänk
Hedersmedlem

När det gäller hur mycket ett system med ett GTX280 drar under belastning så ligger den på runt 320W och inte upp mot 400W då det bara händer vid mycket få tillfällen, ett bra nätaggregat klarar bra mycket mer än vad som står på dem när det blir en så kallad pik så ett bra 400W agg skulle klara ett GX280 men agget kommer ligga på en ganska hög nivå så ljudet kommer gå upp en del.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Nån som har koll hur graffet fungerar med tv out?

Har ett sunket sapphire x1900 så denna borde bli rejäl uppgradering om man säger så

Skulle inte tro att du märker särskilt stor skillnad just när det gäller tv-out, men jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Ok tack för svar

Sist jag va inne på graffekort så snackades det om dx10, nu dx11, antar det blir att uppgradera graffe igen för dx11 eller hur är det? Nån som har något kort svar på det?

Fan man hänger inte med lol

Permalänk
Medlem

Fick ett mail idag om att de (wermlandsdata) inte fick in så många de hade räknat med idag, så det verkar som att jag får vänta till den 22'de som ni andra.

När jag beställde stod det att leverantören hade några i lager och att de skulle skickas så fort wermlandsdata fick dem.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Haha jädrans har kollat på GTX 285 prestanda tester nu. Det är ju för tusan ca 3-5 fps högre som bäst.

Vi som fick GTX 280 under 2700 har definitivt lyckats med att få pris/prestanda.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson
Fick ett mail idag om att de (wermlandsdata) inte fick in så många de hade räknat med idag, så det verkar som att jag får vänta till den 22'de som ni andra.

När jag beställde stod det att leverantören hade några i lager och att de skulle skickas så fort wermlandsdata fick dem.

Då får vi hoppas att det inte låter lika den 22a... :/

Permalänk
Medlem

Gogglade runt lite och såg folk använt såväl som e8400 och q9550 med denna

Blir inte cpu lite flaskhals?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozeroun
Gogglade runt lite och såg folk använt såväl som e8400 och q9550 med denna

Blir inte cpu lite flaskhals?

Runt upplösningarna 1600x1200, 1920x1200 eller full hd 1920x1080 är det inga problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Runt upplösningarna 1600x1200, 1920x1200 eller full hd 1920x1080 är det inga problem.

Ok, intressant

Om man får bekräftelse på detta kort så kanske man inte är ibehov av att köpa högre prossecor än så för att det ska flyta någorlunda i 1680 i någorlunda nya spel

Permalänk

Beträffande nätdelar så vågar jag lova att folk kan köra 280GTX på 400 watts kvalitetsnätdel utan problem. Det är hysteri vad gäller nätdelar. Klart överdrivet från tillverkarna.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Det beror ju helt på, att dra allting över en linje och säga att 400w räcker hade inte jag gått i god för med några pengar.

Permalänk

Det går säkert att fylla lådan med saker som drar resterande 87 watt, men som någon sa har en kvalitetsnätdel som regel kapacitet för lite mer än märkeffekten.

Bilden saxad härifrån.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stoffe (AMDGuru)
http://images.anandtech.com/graphs/amdradeonhd4850preview_061...
Det går säkert att fylla lådan med saker som drar resterande 87 watt, men som någon sa har en kvalitetsnätdel som regel kapacitet för lite mer än märkeffekten.

Bilden saxad härifrån.

En enda konfiguration, jag har sett grafikkortstester skilja över 100w mellan olika system men samma grafikkort.
Man ska alltid räkna med lite spikar och fluktuationer.
Vill folk köra på 400w så får dem så klart göra det, du kan säkert lyckas med ett 300w nätagg med.

Better safe than sorry (kolla din egna signatur t.ex.) är mitt motto när det gäller PSU.
http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-280-review-test/11

Permalänk

Givetvis är det ingen nackdel att ha lite extra. Man kanske funderar på att köra SLI längre fram.
Delvis därför och delvis pga rea och modulära kablar föll mitt val på 620w agget.

Som sagt, det GÅR att få ett system att ta mer än 400 watt, men om man är standard user och väljer en nätdel av GOD kvalité så behöver man verkligen inte sex, sju eller 800 watts nätdelar för att driva ETT 280 GTX.

Om folk sedan väljer en större nätdel för det känns bättre med både hängslen OCH livrem är upp till var och en.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Många när de köper hårdvara lägger alla pengar de har och det är roligare att lägga pengarna på ett GTX280 än ett nätagg.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Många när de köper hårdvara lägger alla pengar de har och det är roligare att lägga pengarna på ett GTX280 än ett nätagg.

Precis, kändes jäkligt surt att köpa GTX 280 för att sedan märka att jag behöver ett nytt agg för 1000kr. Men det är iaf inget jag behöver uppgradera än på ett bra tag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så klart, lägga 2500kr på nätagg är väl inte så spännande om man kommer undan med 1000kr.
Men det är ju fortfarande så att många ignorerar nätaggen för mycket, många trasiga komponenter och skumma fel kan härledas till otillräckligt med ström (eller för dålig kontroll på den).
Jag har inte sett någon tillverkare rekommendera mer än 550W för ett GTX280, och det tycker jag verkligen inte är i överkant eller på annat sätt konstigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Så klart, lägga 2500kr på nätagg är väl inte så spännande om man kommer undan med 1000kr.
Men det är ju fortfarande så att många ignorerar nätaggen för mycket, många trasiga komponenter och skumma fel kan härledas till otillräckligt med ström (eller för dålig kontroll på den).
Jag har inte sett någon tillverkare rekommendera mer än 550W för ett GTX280, och det tycker jag verkligen inte är i överkant eller på annat sätt konstigt.

Tror inte de flesta vill lägga mer än ca500kr på ett nätagg och vet man inte skillnaden mellan ett bra agg och ett dåligt så sitter de snart med usla agg, detta vet tillverkarna så de tar i lite extra när de rekommenderar vad kortet kräver.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Tror inte de flesta vill lägga mer än ca500kr på ett nätagg och vet man inte skillnaden mellan ett bra agg och ett dåligt så sitter de snart med usla agg, detta vet tillverkarna så de tar i lite extra när de rekommenderar vad kortet kräver.

Det är möjligt, jag vet faktiskt inte var den generella smärtgränsen ligger. Jag missade att tänka på nätagget en gång, det kostade ett grafikkort (och diverse blåskärmar i en annan dator när cd-enheten spann igång), sedan dess lägger jag lite mer pengar för säkerhetens skull

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Det är möjligt, jag vet faktiskt inte var den generella smärtgränsen ligger. Jag missade att tänka på nätagget en gång, det kostade ett grafikkort (och diverse blåskärmar i en annan dator när cd-enheten spann igång), sedan dess lägger jag lite mer pengar för säkerhetens skull

Jag tänkte aldrig heller på nätagget tills dagen den small.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thompson

Jag hade tur och fick mitt undanlagt av dem idag så ska hämta ut det imorrn.:D

Permalänk
Avstängd

Det var ju vad folk betalade för 880gt när dom inte hade is i magen

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag