Xfx - Gtx 280 - 2649:-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xpkt
ajdå. Nej den är inte klockad. Får väl kolla upp hur man klockar den lite. Hur mycket tror du hade räckt? Kör med originalkylning.

core2duo serien klockar grymt bra. Originalkylaren kommer du med all säkerhet upp till 3.0GHz utan att göra något alls om dina minnen klarar det, annars sätta divider. Men i värsta fall en liten vcore höjning som originalkylaren klarar utan problem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem

jo beställde ca samma timme som de gick ner till 2600 någonting...

Permalänk
Medlem

NÄMEN OJ ! Gick priserna upp när varorna kom i lager.
Jisses, men vaffö då, då ??

Fattar inte att så många av er kan vara så "blåögda" som ni är...
Anledningen till att priserna har varit så låga är för att butikerna inte ha dem i LAGER. Detta för att komma längst upp på LISTA över lägsta priser på prisjakt. Inte alls ovanligt fenomen, speciellt inte bland de mindre och okända butikerna. Där iblan en hel del oärliga sådana (läs recentionerna) på prisjakt.
Bläddra bara tillbaka till första sidan o klicka på de länkarna som de 2 första i tråden skrev så kommer ni fatta.

De som fått sina grafikkort till det mycket LÅGA priset skall skatta sig lyckliga då det är mycket ovanligt.
Alla de som har beställt när produkten INTE finn i lager kommer antagligen att få ett mail där de skriver att det blivit fel på sidan o hänvisar till sin hänvisning på sina sidor om att de kan bryta dessa ordrar pga att skrivfel kan inträffa.

Titta på priskurvan på bilden nedanför och listan längst ner på bilden så ser ni att priserna har gått upp KRAFTIGT. Varför, jo produkterna finns i LAGER men ingen vill skänka bort sina produkter till ett pris som är en bra bit UNDER deras egna inköpspriser.

Det skall tilläggas att detta gör det ganska svårt för oss som redan uppgraderat till de senaste och vill försöka sälja våra begagnade prylar till ett vettigt pris. I mitt eget fall har det inte blivit någon försäljning pga bland annat allt frenetiska prutningar just på grund av de LÅGA (fake priserna) på prisjakt.
O jag skäms, men jag har nästa varit otrevlig i ett par svarsmail till dessa prutare just för att de inte FATTAR.

Jag hoppas att folk här på Swec har fått lite mer insikt i hur butikerna där ute i cyberrymden funkar.

DOM VILL VARA ÖVERST PÅ LISTAN FÖR ATT SYNAS ATT DOM FINNS.

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
De som fått sina grafikkort till det mycket LÅGA priset skall skatta sig lyckliga då det är mycket ovanligt.

En lite mindre konspiratorisk förklaring är att någon grossist av någon anledning under en period faktiskt sålde kort till dessa låga priser men sedan höjde dem igen. De stackars butikerna kan inte göra mycket annat än att följa efter och att kort har levererats över huvud taget tyder på att det inte bara är bluff.

Permalänk
Medlem

Haha, jomenvisst, jag har inte bara fått ett, utan två mail som bekräftar de låga priserna.
Värt att nämna i sammanhanget är att Prisjakt sällan ens hänger med i svängarna när det blir kortvariga prissänkningar, jag är nästan förvånad att dom klarade denna 1½-veckors perioden.
Detta är inte första (snarare miljonte) gången som hårdvara fluktuerar kraftigt, vissa vill dock göra sken av att veta bättre än andra men framstår som okunniga och naiva. Bättre lycka nästa gång

Permalänk
Medlem

Såg att dom höjde priset på dem från 2850 till 3200 lr något. Tror ni jag kmr få kortet för 2850 lr kmr de skicka något mail om att något e fel? Det är datorbutiken.com och skulle bli ganska besviken om dem inte skulle skicka det :/ Står att det ska skickas tidigast idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta
Såg att dom höjde priset på dem från 2850 till 3200 lr något. Tror ni jag kmr få kortet för 2850 lr kmr de skicka något mail om att något e fel? Det är datorbutiken.com och skulle bli ganska besviken om dem inte skulle skicka det :/ Står att det ska skickas tidigast idag.

Är det någon butik som inte har råd att köra med sådana knep så är det väl datorbutiken, så du borde få det för det priset som du beställde det för.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calcutta
Såg att dom höjde priset på dem från 2850 till 3200 lr något. Tror ni jag kmr få kortet för 2850 lr kmr de skicka något mail om att något e fel? Det är datorbutiken.com och skulle bli ganska besviken om dem inte skulle skicka det :/ Står att det ska skickas tidigast idag.

Du ska betala samma pris som det va när du beställde kortet.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
NÄMEN OJ ! Gick priserna upp när varorna kom i lager.
Jisses, men vaffö då, då ??

Fattar inte att så många av er kan vara så "blåögda" som ni är...
Anledningen till att priserna har varit så låga är för att butikerna inte ha dem i LAGER. Detta för att komma längst upp på LISTA över lägsta priser på prisjakt. Inte alls ovanligt fenomen, speciellt inte bland de mindre och okända butikerna. Där iblan en hel del oärliga sådana (läs recentionerna) på prisjakt.
Bläddra bara tillbaka till första sidan o klicka på de länkarna som de 2 första i tråden skrev så kommer ni fatta.

De som fått sina grafikkort till det mycket LÅGA priset skall skatta sig lyckliga då det är mycket ovanligt.
Alla de som har beställt när produkten INTE finn i lager kommer antagligen att få ett mail där de skriver att det blivit fel på sidan o hänvisar till sin hänvisning på sina sidor om att de kan bryta dessa ordrar pga att skrivfel kan inträffa.

Titta på priskurvan på bilden nedanför och listan längst ner på bilden så ser ni att priserna har gått upp KRAFTIGT. Varför, jo produkterna finns i LAGER men ingen vill skänka bort sina produkter till ett pris som är en bra bit UNDER deras egna inköpspriser.

http://bandwidth.se/imgs/nouser/pris1d5d2bbbd.png

Det skall tilläggas att detta gör det ganska svårt för oss som redan uppgraderat till de senaste och vill försöka sälja våra begagnade prylar till ett vettigt pris. I mitt eget fall har det inte blivit någon försäljning pga bland annat allt frenetiska prutningar just på grund av de LÅGA (fake priserna) på prisjakt.
O jag skäms, men jag har nästa varit otrevlig i ett par svarsmail till dessa prutare just för att de inte FATTAR.

Jag hoppas att folk här på Swec har fått lite mer insikt i hur butikerna där ute i cyberrymden funkar.

DOM VILL VARA ÖVERST PÅ LISTAN FÖR ATT SYNAS ATT DOM FINNS.

/Homer_S1

Och någon månlandning tror vi inte heller på...
Du och din kompis hade era kort ute för 2500 respektive 2900kr men ni verkar ju inte ens vilja sälja för de pengarna så sluta lipa nu.
Trots att jag frågat om jag kan komma och hämta det har jag inte ens fått något svar och jag prutade inte heller. Då en av er skrivit sitt pris inkl frakt och jag ville hämta kortet så undrade jag dock vad ni ville ha då men inget svar. Fick en massa förklaringar om att de snart skulle bli billigare nya om jag väntade osv osv.
Klart det blir svårt att sälja dem under de förutsättningarna.

Sen måste jag bara fråga, vad tycker du skulle vara ett skäligt pris för era begagnade kort när nu alla butiker bluffsäljer dem för under 3000kr..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
NÄMEN OJ ! Gick priserna upp när varorna kom i lager.
Jisses, men vaffö då, då ??

Fattar inte att så många av er kan vara så "blåögda" som ni är...
Anledningen till att priserna har varit så låga är för att butikerna inte ha dem i LAGER. Detta för att komma längst upp på LISTA över lägsta priser på prisjakt. Inte alls ovanligt fenomen, speciellt inte bland de mindre och okända butikerna. Där iblan en hel del oärliga sådana (läs recentionerna) på prisjakt.
Bläddra bara tillbaka till första sidan o klicka på de länkarna som de 2 första i tråden skrev så kommer ni fatta.

De som fått sina grafikkort till det mycket LÅGA priset skall skatta sig lyckliga då det är mycket ovanligt.
Alla de som har beställt när produkten INTE finn i lager kommer antagligen att få ett mail där de skriver att det blivit fel på sidan o hänvisar till sin hänvisning på sina sidor om att de kan bryta dessa ordrar pga att skrivfel kan inträffa.

Titta på priskurvan på bilden nedanför och listan längst ner på bilden så ser ni att priserna har gått upp KRAFTIGT. Varför, jo produkterna finns i LAGER men ingen vill skänka bort sina produkter till ett pris som är en bra bit UNDER deras egna inköpspriser.

http://bandwidth.se/imgs/nouser/pris1d5d2bbbd.png

Det skall tilläggas att detta gör det ganska svårt för oss som redan uppgraderat till de senaste och vill försöka sälja våra begagnade prylar till ett vettigt pris. I mitt eget fall har det inte blivit någon försäljning pga bland annat allt frenetiska prutningar just på grund av de LÅGA (fake priserna) på prisjakt.
O jag skäms, men jag har nästa varit otrevlig i ett par svarsmail till dessa prutare just för att de inte FATTAR.

Jag hoppas att folk här på Swec har fått lite mer insikt i hur butikerna där ute i cyberrymden funkar.

DOM VILL VARA ÖVERST PÅ LISTAN FÖR ATT SYNAS ATT DOM FINNS.

/Homer_S1

Shit vad uppretad du verkar vara då, 2900kr är ganska dyrt för ett begagnat gtx280, då det finns att köpa nytt och i lager för 3200kr (och ännu billigare för sk. "fake priser") det är väl ingen nyhet att datorprylar störtdyker i värde?

Själv har jag beställt ett gtx280 från wermlandsdata när de kostade ca 2600kr, kommer inte ihåg exakt och orkar inte kolla upp nu, och jag har varit i kontakt med dem ett antal gånger, de verkar vara riktigt seriösa och trevliga, de skickar mail och uppdaterar situationen, nya datum när de beräknar få in från leverantören osv. Finns väldigt många företag som helt enkelt skulle strunta i att skicka ut mail till kunderna om deras leveranser har blivit försenade, jag har varit med om att man inte hört ett ljud från även de stora butikerna (inet, dustin osv). Som sagt jag har varit i kontakt med dem ett antal gånger, fått bekräftelse på priset och ingen gång har det varit tal om att jag inte skulle få för det priset jag beställt för och visst jag kan vara "blåögd" men jag tvivlar på att de rakt ut skulle ljuga.

Dessutom finns det ju exempel i tråden om folk som har fått sina kort skickade redan för priser under 3000kr så några fake-priser är det ju knappast.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 280 (2469kr) är bekräftat och skickas som imorgon som det ser ut idag.
har varit i kontakt med Xcore systems nu i en vecka en professionell butik säljer det dom har lagt upp på sidan om någon köper. Hoppas bara de får in korten idag från leverantören som det är sagt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åsa-Nisse
Är det någon butik som inte har råd att köra med sådana knep så är det väl datorbutiken, så du borde få det för det priset som du beställde det för.

Gick inte de i konkurs nyligen?
Dessutom så hade ju de världens sämsta support och service (åtminstone för 2-3 år sedan).

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

@ vampire-x. Läs här http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Är man villig att ta risken så är man. Ta gärna ett kort på ditt grafikkort med en lapp jämte med dagens datum på o posta här när du fått varan.

@ Calcutta. Tyvärr står det följande på db.com vid det grafikkort du beställt:
Beställningsvara, okänd leveranstid.

@ Catman. Det står ofta, på det flesta (jag menar inte ALLA nu) att butiken i fråga resarverar sig för skrivfel och dylikt. Då behöver de enligt LAG inte alls skicka varan till det pris som fanns vid beställningstillfället.
Nu har jag själv inte hittat den texten på db.com's sida och som någon annan skrev så skulle de säkert inte bli en bra start för dem om de inte levererar till utsatt pris.

@ ilstallione. Jaha, så du tror inte att bl.a Armstrong har varit där ?
Vad min vänn skrev eller inte får han står för och att iaf jag inte skulle villja sälja mina grafikkort verkakar i mina ögon ganska märkligt. Då hade jag ju inte skrivigt någon annons alls. Sen vill jag be om ursäkt för att jag missade det där med att mötas halvvägs om det är det du hakade upp dig på. Alla dina andra frågor svarade jag på. Jag kan fortfarande tänka mig att mötas halvvägs inom rimligt avstånd (västra skåne, då jag inte har bil).
Så jag kan inte påstå att jag är speciellt ledsen (lipa)...

Ett skäligt begagnat pris i mina ögon får man om man drar bort 25-30% av nypriset, sen beror det givetvis på hur gammla sakerna i fråga är (i mitt fall mindre än 3 månader). Personen i fråga som man först kommer överens om en DEAL med vet ju då att varan är i hanns ägor inom 1-3 daga (beror lite på posten osv) istället för att få ett mail där det står att produkten tyvärr har utgått ur sortimentet eller som det nu står på db.com "obestämmd lev tid"...

@ thompson. Varför skulle jag vara uppretad ?
Att du tycker 2900KR är dyrt för att vara ett begagnat grafikkort som är knappt 3 månade gammalt får du stå för. Jag hade ju inte satt det priset om jag tyckt det var dyrt, det vore ganska idiotiskt...
Läs detta du också: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Sen är det ju bara att hålla tummarna. Vem som helst kan ju vara trevlig, sen är ju frågan om de levererar eller ej. Eller hur ?

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1

@ ilstallione. Jaha, så du tror inte att bl.a Armstrong har varit där ?
Vad min vänn skrev eller inte får han står för och att iaf jag inte skulle villja sälja mina grafikkort verkakar i mina ögon ganska märkligt. Då hade jag ju inte skrivigt någon annons alls. Sen vill jag be om ursäkt för att jag missade det där med att mötas halvvägs om det är det du hakade upp dig på. Alla dina andra frågor svarade jag på. Jag kan fortfarande tänka mig att mötas halvvägs inom rimligt avstånd (västra skåne, då jag inte har bil).
Så jag kan inte påstå att jag är speciellt ledsen (lipa)...

Ett skäligt begagnat pris i mina ögon får man om man drar bort 25-30% av nypriset, sen beror det givetvis på hur gammla sakerna i fråga är (i mitt fall mindre än 3 månader). Personen i fråga som man först kommer överens om en DEAL med vet ju då att varan är i hanns ägor inom 1-3 daga (beror lite på posten osv) istället för att få ett mail där det står att produkten tyvärr har utgått ur sortimentet eller som det nu står på db.com "obestämmd lev tid"...

/Homer_S1

Vad är nypris enligt dig då?

Edit: inet har i lager för 3134kr.

https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/gigabyte-gefo...

Med ditt resonemang borde du släppa ditt kort för (3143*0,75) ~2357kr. Eller menar du nypris när du köpte korten?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Vi får se, i övermorgon ska mitt kort vara här.
Skriva nedlåtande kommentarer kan jag göra om alla butiker, så länge man inte vet hela historian så är det väldigt riskabelt att gå på två betyg då det generellt sätt bara är folk som gnäller som lämnar kommentarer på internet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
@ vampire-x. Läs här http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Är man villig att ta risken så är man. Ta gärna ett kort på ditt grafikkort med en lapp jämte med dagens datum på o posta här när du fått varan.

@ thompson. Varför skulle jag vara uppretad ?
Att du tycker 2900KR är dyrt för att vara ett begagnat grafikkort som är knappt 3 månade gammalt får du stå för. Jag hade ju inte satt det priset om jag tyckt det var dyrt, det vore ganska idiotiskt...
Läs detta du också: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Sen är det ju bara att hålla tummarna. Vem som helst kan ju vara trevlig, sen är ju frågan om de levererar eller ej. Eller hur ?

/Homer_S1

Jag tycker helt enkelt att det verkar som att du är/var uppretad/frustrerad/något liknande på det sättet din post ser ut och det faktum att du tyckte det var nödvändigt att lägga ner en massa tid på göra den posten överhuvudtaget.

Angående omdömena på prisjakt tycker jag inte två över ett år gamla omdömen är nog för att bedöma ett företag.
Vad det är för risker du snackar om vet jag inte, jag riskerar inget förutom att inte få varan, jag har såklart inte betalat i förskott.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vampire-x
Vi får se, i övermorgon ska mitt kort vara här.
Skriva nedlåtande kommentarer kan jag göra om alla butiker, så länge man inte vet hela historian så är det väldigt riskabelt att gå på två betyg då det generellt sätt bara är folk som gnäller som lämnar kommentarer på internet.

Är sen de betygen ett år eller äldre kan mycket ha ändrats. Har svårt att tro att wermlandsdata kommer att skicka ett mail där de beklagar att de inte kan leverera korten de sålt till utsatt pris. Spänningen är olidlig...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Är sen de betygen ett år eller äldre kan mycket ha ändrats. Har svårt att tro att wermlandsdata kommer att skicka ett mail där de beklagar att de inte kan leverera korten de sålt till utsatt pris. Spänningen är olidlig...

Precis, 3månader eller nyare är väl en rimlig tidsperiod att gå på betyg. Fick ett svar precis innan lunch att Wermlands data varit i kontakt med deras leverantör och från deras sida såg allting ut att flyta på fint.

Permalänk
Medlem

gutt har mitt kort på posten nu

Permalänk
Medlem

Vad snackar ni om? Varför skulle både datorbutiken, inet, wermlandsdata och xcore systems ha korten så billiga? Knappast någon slump. Dom som beställt och betalat kommer självklart att få korten för det priset när de kommer in i lager.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Mitt GTX 280 från Inet ligger på posten nu

Ska hämtas ut direkt efter jobbet

Visa signatur

WS: ASUS TUF X470-PG | Ryzen 3700X | 64GB DDR4 | MSI RTX 3070Ti | 2x 960 EVO 250GB | Fractal Design 750W | Define R7 Compact | Noctua NH-D15
LT: MacBook Pro 14" 16/512
Min fotosida

Permalänk
Hedersmedlem

Homer suck... Du verkar inte kunna så mycket (iaf inte inom juridik). Det är inte så lätt att slingra sig i sådana här avtal mellan konsument och näringsidkare. Är själv ingen expert, men är tämligen säker på att de haft skälig tid på sig att rätta till "eventuella misstag" samt att det skall göras innan de skickar en orderbekräftelse...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
Mitt GTX 280 från Inet ligger på posten nu

Ska hämtas ut direkt efter jobbet

Samma här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Vad snackar ni om? Varför skulle både datorbutiken, inet, wermlandsdata och xcore systems ha korten så billiga? Knappast någon slump. Dom som beställt och betalat kommer självklart att få korten för det priset när de kommer in i lager.

OM de kommer in i lager Tar korten slut hos leverantören så får de inga kort att sälja.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
OM de kommer in i lager Tar korten slut hos leverantören så får de inga kort att sälja.

Inte för att jag vet hur de har löst det, men rimligen borde de väl ha någon sorts avtal med leverantörerna? Jag antar att de inte först sätter priser godtyckligt, sedan säljer ett antal och slutligen undersöker om det går att köpa in prylar till de priserna.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Inte för att jag vet hur de har löst det, men rimligen borde de väl ha någon sorts avtal med leverantörerna? Jag antar att de inte först sätter priser godtyckligt, sedan säljer ett antal och slutligen undersöker om det går att köpa in prylar till de priserna.

Jag har inte heller en aning om hur det går till, men det har hänt förr att kort som ska komma in i lager aldrig dyker upp (webhallen + 7900GTX för ett par år sedan t.ex.). Som sagt, tar korten slut hos leverantören (har lär ha avtal med fler än ett par svenska butiker) så finns det inte mycket att göra. Nvidia tillverkar inte fler kort, så oavsett om de har avtal eller inte så kanske det inte finns några kort att skicka iväg.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
@ vampire-x. Läs här http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Är man villig att ta risken så är man. Ta gärna ett kort på ditt grafikkort med en lapp jämte med dagens datum på o posta här när du fått varan.

@ Calcutta. Tyvärr står det följande på db.com vid det grafikkort du beställt:
Beställningsvara, okänd leveranstid.

@ Catman. Det står ofta, på det flesta (jag menar inte ALLA nu) att butiken i fråga resarverar sig för skrivfel och dylikt. Då behöver de enligt LAG inte alls skicka varan till det pris som fanns vid beställningstillfället.
Nu har jag själv inte hittat den texten på db.com's sida och som någon annan skrev så skulle de säkert inte bli en bra start för dem om de inte levererar till utsatt pris.

@ ilstallione. Jaha, så du tror inte att bl.a Armstrong har varit där ?
Vad min vänn skrev eller inte får han står för och att iaf jag inte skulle villja sälja mina grafikkort verkakar i mina ögon ganska märkligt. Då hade jag ju inte skrivigt någon annons alls. Sen vill jag be om ursäkt för att jag missade det där med att mötas halvvägs om det är det du hakade upp dig på. Alla dina andra frågor svarade jag på. Jag kan fortfarande tänka mig att mötas halvvägs inom rimligt avstånd (västra skåne, då jag inte har bil).
Så jag kan inte påstå att jag är speciellt ledsen (lipa)...

Ett skäligt begagnat pris i mina ögon får man om man drar bort 25-30% av nypriset, sen beror det givetvis på hur gammla sakerna i fråga är (i mitt fall mindre än 3 månader). Personen i fråga som man först kommer överens om en DEAL med vet ju då att varan är i hanns ägor inom 1-3 daga (beror lite på posten osv) istället för att få ett mail där det står att produkten tyvärr har utgått ur sortimentet eller som det nu står på db.com "obestämmd lev tid"...

@ thompson. Varför skulle jag vara uppretad ?
Att du tycker 2900KR är dyrt för att vara ett begagnat grafikkort som är knappt 3 månade gammalt får du stå för. Jag hade ju inte satt det priset om jag tyckt det var dyrt, det vore ganska idiotiskt...
Läs detta du också: http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=2154
Sen är det ju bara att hålla tummarna. Vem som helst kan ju vara trevlig, sen är ju frågan om de levererar eller ej. Eller hur ?

/Homer_S1

Om du som vi andra hade hängt med i hårdvarumarknaden under flera år hade du vetat om att riktigt kraftiga prissänkningar inte är något ovanligt..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alu
Mitt GTX 280 från Inet ligger på posten nu

Ska hämtas ut direkt efter jobbet

Vad är det för sätt att skicka med far cry 2 utan att göra reklam om det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Homer suck... Du verkar inte kunna så mycket (iaf inte inom juridik). Det är inte så lätt att slingra sig i sådana här avtal mellan konsument och näringsidkare. Är själv ingen expert, men är tämligen säker på att de haft skälig tid på sig att rätta till "eventuella misstag" samt att det skall göras innan de skickar en orderbekräftelse...

Läs och begrunda:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Finns många fler trådar med liknande stuk.
O ja, företagen har rätten på sin sida att skydda sig mot skriv och tryckfel.
Så du borde nog själv läsa på lite mer...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Läs och begrunda:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Finns många fler trådar med liknande stuk.
O ja, företagen har rätten på sin sida att skydda sig mot skriv och tryckfel.
Så du borde nog själv läsa på lite mer...

/Homer_S1

Du borde nog läsa på lite mer. Skillnad på tryckfel (där priserna är helt orimliga) och priser som passerar som "okej". Men vad är ett rimligt pris för ett begagnat gtx280?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF