Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Om du menar problemet med vLite så behövdes en liten drivrutin tryckas in i installationsmappen för att det skulle fungera.

Det enda och tyvärr det största problemet är att jag nu inte kan nå internet trådlösa nätverket. Konstigt med tanke på att det funkade första gången från scratch när jag installerade Win 7. Har provat tusen drivrutiner och tips från aspireone-forumet utan resultat. får i värsta fall bli en tredje installation och hoppas att det funkar från början:)

Fick väll inte den att installeras förut? var det jag tänkte på.
hmmm, skumt med wlanet, är inte det att du har pillat på den lilla fluppen fram på datorn?

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem

Ja så var det, men jag skalade ner installationen rätt så rejält så nu är inte det inga problem att få in Win 7. Hehe självklart har jag kollat knappen:D

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Ja så var det, men jag skalade ner installationen rätt så rejält så nu är inte det inga problem att få in Win 7. Hehe självklart har jag kollat knappen:D

Haha ville bara kolla
Själv kör jag med Acers egna drivare från deras sida.
"Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter" heter den.

EDIT: Du har inte råkat tagit bort någe när du vlite?

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Haha ville bara kolla
Själv kör jag med Acers egna drivare från deras sida.
"Atheros AR5007EG Wireless Network Adapter" heter den.

EDIT: Du har inte råkat tagit bort någe när du vlite?

MVH Johnny

Möjligheten finns, men jag har svårt o tro det:)
Har nu fått in drivrutinen men den vägrar att hitta några nätverk som jag kan ansluta mig till:(

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Testa denna driver: http://www.croftophile.fr/pilote/atheros_v7.6.1.194.exe

Nix, funkar inte den heller, ska köra en ominstallation nu så får ja se om det löser sig:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Vart hittar jag guiden för att installera xp på min aao? Och vad med för guider eller "fixar" rekommenderar ni för den?`jag fick den precis, den känns grymt bra rent spotant måste jag säga

Permalänk
Medlem

http://letmegooglethatforyou.com/?q=install+xp+via+usb

Ta den Youtube-länken. Den är riktigt bra faktiskt:)

Har gjort en ominstallation nu på win 7 och hör och häpna när den hittade rätt drivrutiner direkt! Tråkigt nog hittar jag inga nätverk. Börjar lukta hårdvarubugg om det här nu:(

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Är det stor skillnad på att köra home edition av xp eller att göra en nlite version av det? jag har inte ont om hdd utrymme men vill ändå att det ska flyta på så bra som möjligt i windows.

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det hela rätt så är det bara SSD-varianten som är drabbad av lagg i XP. Det är ju skriv och läshastigheten på SSD som gör den till flaskhals. har du en mekanisk disk ska det inte vara några problem att köra XP. Och nej en nlited version av XP blir inte så mycket snabbare än en ren installation. Lite skillnad men inte mycket. Det är utrymme på ssd/hdd man tjänar på av en Nlited version.

Edit: WLAN har ploppat igång nu!

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem

Någon som har 3G versionen som kan bekräfta att modemet funka med Windows 7. Fundera startk på att köpa denna dator men vill inte köra XP i den. Utan Vista men helst skall det ju funka med Windows 7

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Om jag har förstått det hela rätt så är det bara SSD-varianten som är drabbad av lagg i XP. Det är ju skriv och läshastigheten på SSD som gör den till flaskhals. har du en mekanisk disk ska det inte vara några problem att köra XP. Och nej en nlited version av XP blir inte så mycket snabbare än en ren installation. Lite skillnad men inte mycket. Det är utrymme på ssd/hdd man tjänar på av en Nlited version.

Edit: WLAN har ploppat igång nu!

ok tack, jag har ssd varianten men som jag förstått det är det bara skrivhastigheten som suger på den så kör man fat32 ska det gå bättre. gött du fick ordning på ditt win7, verkar det bra? är det ett alternativ till xp för mig med aao ssd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Någon som har 3G versionen som kan bekräfta att modemet funka med Windows 7. Fundera startk på att köpa denna dator men vill inte köra XP i den. Utan Vista men helst skall det ju funka med Windows 7

Japps det funkar, dock inga drivare som funkar från början. bara att tanka dom som finns på Acers hemsida.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sherekhan
ok tack, jag har ssd varianten men som jag förstått det är det bara skrivhastigheten som suger på den så kör man fat32 ska det gå bättre. gött du fick ordning på ditt win7, verkar det bra? är det ett alternativ till xp för mig med aao ssd?

Det är fruktansvärt mycket mer stabilt med Windows 7 än med XP. Det enda problemet jag har är WLAN, ibland när jag startar om datorn har drivrutinen försvunnit och jag kan inte koppla upp mig, men det problemet verkar jag vara ensam om

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Det är fruktansvärt mycket mer stabilt med Windows 7 än med XP. Det enda problemet jag har är WLAN, ibland när jag startar om datorn har drivrutinen försvunnit och jag kan inte koppla upp mig, men det problemet verkar jag vara ensam om

Hur gör du egentligen när du installerar din drivrutin till WLAN? Jag hade nämligen precis samma problem som du men sen lyckades jag installera den senaste för xp och då slutade alla problemen.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Japps det funkar, dock inga drivare som funkar från början. bara att tanka dom som finns på Acers hemsida.

MVH Johnny

Men där finns väl inga drivisar som funka att andvända för windows 7 och 3g modem?

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Hur gör du egentligen när du installerar din drivrutin till WLAN? Jag hade nämligen precis samma problem som du men sen lyckades jag installera den senaste för xp och då slutade alla problemen.

Nu verkar dock problemen har lösts på allvar:D Den lilla lampan har tänts. har inte hoppat ur och efter ca fem omstarter så tycker ikonen upp och visar att jag är uppkopplad:D
Inte en aning om vad för fel det är/har varit, men det verkar ha lösts iallafall:)

Drivrutinerna hos Acer funkar till win XP och win 7. Alla mina drivare installerades automatiskt förutom just WLAN och kameran. 3G vet jag inte om det funkar men det borde den ju göra. Föresten någon som har fått igång kameran? Jag har inte orkat bry mig om den.

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk

Någon som moddat fläkten konstruktionen på sin ONE? Jag köpte min för en vecka sedan och kylningen är ju piss. fläkten går konstant och så fort man gör nåt så ligger ju tempen runt 58 grader enligt AA1FanControl..

Mvh Anders

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Precis som du säger så kan man göra detta fruktansvärt lätt! Leta i aspireone forumet på aspireoneuser.com/forum. Finns en guide om hur man gör. Det ända är att kopiera in några nycklar i registret, orkar inte leta upp det åt dig men sen är det bara att aktivera det, starta om datorn och allt flyter på som en dröm. Dock så måste man avaktivera det varje gång man ska installera något samt ladda ner.

Förlåt att jag frågar men var hittade du den guiden? har letat rumpan av mig inne på deras sida men ingenting. Jag måste helt enkelt vara inkompetent eller något.
Funderar på att skaffa en Apsiore one nämligen men vill gärna inte lägga ut dom extra pengarna på en med hdd. Annars antar jag att man får köra med linux disten på, men vill ju gärna köra office på datorn.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk

Jag satte i ram-minnet i min idag, skruvarna satt nått grymt hårt. DOm var limmade med lock-tight som gjort det klurigt, akta era skruvhuvuden! Men gick bra i övrigt, tog 2 timmar ungefär. (hade inte riktigt fått i hddsladden så fick skruva upp allt en gång till).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi
Förlåt att jag frågar men var hittade du den guiden? har letat rumpan av mig inne på deras sida men ingenting. Jag måste helt enkelt vara inkompetent eller något.
Funderar på att skaffa en Apsiore one nämligen men vill gärna inte lägga ut dom extra pengarna på en med hdd. Annars antar jag att man får köra med linux disten på, men vill ju gärna köra office på datorn.

Inget o be om ursäkt för! Håller med dig att det var lite klurigt att hitta det men till slut så:)

Scrolla ner några inlägg och du hittar hur du ska göra, efter det går datorn som en dröm med XP.

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=833&si...

Lycka till!

Hehe jag har redan pajat ett skruvhuvud, detta var under tangentbordet, löste det genom att skära bort den sköra metallen runt om den:) Håller med att det är lite klurigt att få in HDD-sladden, blev skitnervös när den inte hittade någonstans att boota från. Fick inte i den på ett tag heller och när jag var nära på o ge upp hörde jag ett litet klick. Det var fantastiskt:)

Visa signatur

Aspire D250, YES!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Men där finns väl inga drivisar som funka att andvända för windows 7 och 3g modem?

Inga specielt för win7.
men ta dom som finns, tror dom är till XP men finkar finfint ändå.

MVH Johnny

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobben2
Inget o be om ursäkt för! Håller med dig att det var lite klurigt att hitta det men till slut så:)

Scrolla ner några inlägg och du hittar hur du ska göra, efter det går datorn som en dröm med XP.

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=833&si...

Lycka till!

Hehe jag har redan pajat ett skruvhuvud, detta var under tangentbordet, löste det genom att skära bort den sköra metallen runt om den:) Håller med att det är lite klurigt att få in HDD-sladden, blev skitnervös när den inte hittade någonstans att boota från. Fick inte i den på ett tag heller och när jag var nära på o ge upp hörde jag ett litet klick. Det var fantastiskt:)

min dog igår, fläkten startar inte ens. nu är den på service så får se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Problemet med den slöa SSD borde man väl lösa med att köpa ett High Speed-SD-kort och låta den använda den som swap?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Någon som får Windows 7 och samabeta med 3g modemet ??
Jag får det inte att funka får inte connecta mot 3 som jag har som abb.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Avstängd

Fungerar Windows 7 på den? Vad behöver göras?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Fungerar Windows 7 på den? Vad behöver göras?

Installera från USB-minne bara att tuta och köra funka hur bra som helst

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Installera från USB-minne bara att tuta och köra funka hur bra som helst

Hur mycket ram?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Husky
Installera från USB-minne bara att tuta och köra funka hur bra som helst

Får inhandla ett usb-minne och en AAO då.

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sherekhan
min dog igår, fläkten startar inte ens. nu är den på service så får se vad som händer.

Har du gjort nåt speciellt med den? Min har också varit på reparation en gång, fast att jag hade skurit bort metallen fick jag den på garantin. Ljög lite i felmeddelandet bara. Lite fult men annars hade det kostat mer än att köpa en ny:( Bytte moderkortet. Hade samma symptom som du att den inte startade..

Visa signatur

Aspire D250, YES!