Permalänk
Avstängd

Catalyst 9.1 Släppt

game.amd.com

Verkar fungera bra med Crossfire

Permalänk
Medlem

Vart? :s

Permalänk

går bara o ladda ner 8.12 för mig atm.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.

Permalänk

hmmmm visar i alla fall 8.12 när man klickar sig vidare

Visa signatur

Funderar på vad jag ska köpa

Permalänk

AMD har tydligen inte uppdaterat sina sidor/länkar ännu till 9.1

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

står att det finns 9.1 på deras driver sida.. men trycker man på dom så är det fortfarande 8.12

Permalänk
Medlem

jo, detta har diskuterats på amd game forumet hela dagen...
doch verkar det finnas nån version av 9.1 att ladda ner från andra ställen om nån vill prova, jag väntar tills ati lägger upp dom...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zowix
Vart? :s

Bla Sapphire har hunnit fått upp den på sin sida för både XP och Vista

http://www.sapphiretech.com/us/support/drivers.php

Permalänk
Avstängd

Är väl bara RC2:n som finns uppe än?

Av det man läser på nätet så verkar 9.1 ge lite fina FPS-ökningar.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Är väl bara RC2:n som finns uppe än?

Av det man läser på nätet så verkar 9.1 ge lite fina FPS-ökningar.

hälften var väll redan inkl i 8.12 hotfix... inga höga förväntningar här inte.

Permalänk
Medlem

nu finns de uppe

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt, sitter på dem nu (h)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Haha började ju undra om AMD/ATI skulle hinna med 9.1 innan januari var slut

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag sitter med version 09.1
Kan någon säga om min "driver packing version", som man hittar under "Infromation Center" i catalyst, stämmer?

Min packing version är "8.573-090113a-074234c-ATI"

Tack på förhand.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Stämmer fram till sista fyran som i min version är en trea
8.573-090113a-074233C-ATI

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem

Det skall vara rätt. Tyvärr saknar den multithreading stödet i 8.561.3 (8.12 hotfix) så har man installerat den så kan man lika gärna vänta till 9.2.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

Och inte funkade Crossfire med mina 2 Asus EAH4870 med 9.1 heller.

Tebax till 8.10 igen

Permalänk

Jag har problem med mitt 4870x2 kort i Vista64. När jag testar 3dMark på samma clocks som fungerade med 8.12 drivarna så får jag grova grafik fel med 9.1 drivarna. Så det blir att gå tillbaka till de gamla och invänta 9.2.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig Catalyst Control Center inte funkar? Fungerade inte på 8.12 versionen heller. Någon som vet något?

Visa signatur

[b]|[/b] AMD Phenom X3 8650 2,3 GHz [b]|[/b] Nvidia GTS 250 [b]|[/b] 4 GB DDR2 800 MHz [b]|[/b] Ace Clubs IV 480W [b]|[/b] Windows 7 Professional [b]|[/b] Samsung 2233rz [b]|[/b] D'feldt AudioEnigne 2 [b]|[/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Telle
Och inte funkade Crossfire med mina 2 Asus EAH4870 med 9.1 heller.

Tebax till 8.10 igen

har du:
*senaste bios
*senaste chipset drivrutinerna
*uppdaterat vcredist 2005 och 2008 (32 eller 64bit)
*senaste .netfx 2 (om inte vista), 3 (med vista), 3.5 med service pack...
*alla windows uppdateringar

*avinstallerat ati grafikdrivrutiner genom lägg till tabort
*startat om
*rensat ati grafikdrivrutiner med driver sweeper
*startat om
*tagit bort temp filer i operativsystemet med ccleaner (klicka i att tabort yngre än 48 tim)
*installera ati drivers med ccc
*starta om

Permalänk
Medlem

Här laddas den ner den senaste se radeon om man har den
http://ati.amd.com/support/driver.html

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomax
Stämmer fram till sista fyran som i min version är en trea
8.573-090113a-074233C-ATI

tack för svaret. Undra om sista siffran beskriver vilket märke vi har. Jag sitter på ett sapphire.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

vet du vad kortet heter sapphire ........ ??? tex sapphire ati radeon 3470x2 eller något?!
du läs i din signatur är det en sapphire ati radeon hd 4870x2 är den rätt eftersom du inte vet viket kort du har..??!?! umh?!?1? :/

Visa signatur

McFreedy är en som finner saker andra inte finner!! Och går där ingen annan har gått!!

Permalänk

Jag fick hem den ifrån ati.com igår, Catalyst Version 09.1 står det i Information i catalyst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
har du:
*senaste bios
*senaste chipset drivrutinerna
*uppdaterat vcredist 2005 och 2008 (32 eller 64bit)
*senaste .netfx 2 (om inte vista), 3 (med vista), 3.5 med service pack...
*alla windows uppdateringar

*avinstallerat ati grafikdrivrutiner genom lägg till tabort
*startat om
*rensat ati grafikdrivrutiner med driver sweeper
*startat om
*tagit bort temp filer i operativsystemet med ccleaner (klicka i att tabort yngre än 48 tim)
*installera ati drivers med ccc
*starta om

*Japp senaste Bios för Moderkortet, För GPUn finns inga nya Bios
*Japp, senaste Chipsetdrivarna 9.1 från ATI för både Nord och Sydbryggan
*Japp, alla Dotnet:er, Vcredist, Windows uppdateringar, Servicepackar, DirectX

*Avinstallerat gamla ATI packet genom kontrollpanelen därefter kört Driver Sweeper från Guru3D.

Installerar på nya 9.1 ingen "Crossfire option" i CCC
Går jag in och manuellt i enhetshanteraren och väljer Displaydriver 8.10 för båda kort så kommer Crossfire menyvalet tillbaka i CCC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
tack för svaret. Undra om sista siffran beskriver vilket märke vi har. Jag sitter på ett sapphire.

Ingen aning faktiskt! Kan ju även vara att du sitter på ett X2 kort och jag har ett singlekort.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McFreedy
vet du vad kortet heter sapphire ........ ??? tex sapphire ati radeon 3470x2 eller något?!
du läs i din signatur är det en sapphire ati radeon hd 4870x2 är den rätt eftersom du inte vet viket kort du har..??!?! umh?!?1? :/

Jag förstod inte riktigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Telle
*Japp senaste Bios för Moderkortet, För GPUn finns inga nya Bios
*Japp, senaste Chipsetdrivarna 9.1 från ATI för både Nord och Sydbryggan
*Japp, alla Dotnet:er, Vcredist, Windows uppdateringar, Servicepackar, DirectX

*Avinstallerat gamla ATI packet genom kontrollpanelen därefter kört Driver Sweeper från Guru3D.

Installerar på nya 9.1 ingen "Crossfire option" i CCC
Går jag in och manuellt i enhetshanteraren och väljer Displaydriver 8.10 för båda kort så kommer Crossfire menyvalet tillbaka i CCC

Okey, tråkigt
då är det nog inte konflikt från äldre versioner iaf, dock verkar många få det att fungera på detta sätt...

Permalänk
Medlem

Hej alla! undrar om nån skulle kunna hjälpa mig. det är så att jag kan inte få dom nya 9.1 drivrutinerna installerade, har försökt allt jag kan komma på men inget fungerar... vad jag en installerar, så står det fortfarande i catalyst controle center att jag har 8.12...

Grafikkortet jag har är ett Sapphire HD4850X2 2gb, antar att det kan vara där skon klämmer... sitter även på Vista 64b.
Jag har provat att instalera följande:

9-1_vista32-64_ccc_lang2_74235.exe (från sapphires sida)

9-1_vista64_dd_ccc_wdm_enu_74234.exe (från game.amd.com)

fick inga av dom att fungera, provade att även att ta bort alla gamla drivrutiner med driversweeper... sen provade jag denna:

AMD_VISTA_Radeon_4850X2_8.57_Jan27_09.exe (http://ati.amd.com/support/driver.HTML om man klickar sig vidare till 4850X2)

inte säker på vad den gör, men jag antar att det ska vara 9.1 drivers till jusst ett 4850X2 kort...

men hur jag en gör så står det fortfarande bara 8.12 i ccc...

help? =o/

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Nu har jag också lagt in 9.1, såg nått test att dom inte presterade så dåligt, på 4870x2 iaf...

Jag gick efter min metod jag skrev ovan någonstans, inga som helst problem, kör vista x64, 8gb ram...