Permalänk

Ny grejan i gamm datan

Hej !

Har tänkt att byta ut lite saker ur gamm- datan, eller vad blir billigare?
Jag har en Dell Dimension 8250.
____________________________

OS: Windows Xp Home Edition

Processor: Intel Pentium 4 CPU 2.80GHz

Nätagg: 250-W

Moderkort: Dell Comupter Corp. Dimension 8250 (4 st platser för rdram- minnen).

Chipset: Intel i850E

Minne: Samsung RDRAM PC1066-32 (533MHz) 2x256 mb

Grafikort: Radeon 9800
___________________________

Jo, det är ju tänkt att antingen köpa ny dator eller fixa upp denna data lite. Ska ha den mest till för spel som: Battlefield 2, Americas Army mm.
Jag vet inte om man ska köpa till 2 st till minnen, men det finns ju knappt några rdram minnen kvar, och de som man hittar är så attans dyra.

Jag hade annars kunna tänka mig byta ut processorn, moderkortet och med det också minnerna. För problemet är ju, tror jag att det är för lite minnen och därför så är datorn seg. Men för att byta moderkort för någon typ av Intel Socket 775, så behöver man väl byta processor?, eller är den här processorn bra nog? Ska man bara byta ut moderkortet?

Hade i alla fall tänkt byta upp något, så det går att spela. Det behöver inte vara några värsting grejer, bara så man slipper seghet och "lagg" i spelen.

Och så en sak till. Datan har börjat blivit jäkligt seg. Datum och tid går ändras varje gång man startar datorn, och så står det att datorn får för lite ström. Kollade upp lite och såg att det var batteriet i datorn som man skulle byta ut. Men är batteriet nätagget eller? eller är det något annat inne i datorn? För det måste då också bytas ut.

Behöver hjälp med detta tack!

Permalänk

Ärligt talat skulle jag skrota hela datorn, problemet är att för att köpa ny cpu behöver du nytt moderkort. Då måste du köpa nya minnen, och antagligen vill du ha ett bättre grafikkort också, då kommer agget som tydligen är dåligt nu absolut inte fungera.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

batteriet sitter på moderkortet sånt runt platt batteri

Visa signatur

ASRock 970 Extreme4 | Gigabyte 560ti 1GB | 2st OCZ Agility 3 120GB | Samsung spinpoint 1TB | Corsair TX 650W | Corsair vengeance 2x4GB | AMD 965BE | Fractal Design Define R4

Permalänk

Kanske man bara ska köpa ny minnen till den då. Men vart får man tag på batterier till moderkortet?

Permalänk
Medlem

i en butik som säljer batterier.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Köp helt nytt och sälj den gamla. DELL har för vanan att mixtra med sina nätagg så att de inte följer standarden.
De brukar byta plats på en del kablar i ATX kontakten.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

att folk fortfarande sitter på såna här gamla burkar nostalgi...

Permalänk

Hehe jo.. men jag har några andra också, "nyare burkar". Detta leder ju till ingenting....