Permalänk
Medlem

DELL XPS Support

Hejsan

För 2 år sedan köpte jag en XPS m1710 från DELL med 512m grafik kort osv, och 3 års Complete care next day support.

Jag har för mig att säljaren sa till mig att Complete Care betyder att jag kan få en ny dator om jag vill, och om den sortens dator som jag skulle ha inte finns så skulle dom ge mig en av samma prestanda eller snäppet bättre.

Kan någon här förklara lite mer ingående hur det här fungerar. Tack !

Permalänk
Medlem

Går datorn sönder så försöker dom alltid att reparera den först.
Lyckas dom inte med det så byter dom ut den mot en med motsvarande specs.

http://www1.euro.dell.com/content/topics/global.aspx/services...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Complete care har ingenting med ny dator att göra.
Complete care är en allrisk/drulle försäkring som gör att du får datorn lagad ifall du tex tappar den eller sölar något i den.

Permalänk
Medlem

så med andra ord, om jag skulle råka ta med datorn in i duschen och sedan råka tappa den från fönstret när jag hänger ut den på tork, så skulle jag altså få en ny dator? Antar att det inte är värt att försöka reparera allt på en dator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaXia
så med andra ord, om jag skulle råka ta med datorn in i duschen och sedan råka tappa den från fönstret när jag hänger ut den på tork, så skulle jag altså få en ny dator? Antar att det inte är värt att försöka reparera allt på en dator.

Du kan inte råka ta med den in i duschen. Garantin tycker olyckor, inte medveten förstörelse.
Men om datorn är tillräckligt skadad så är det möjligt att du får en ny, men då måste den vara rejält skadad.

Permalänk
Medlem

tar du in den i duschen och säger det till supporten så tycker jag det är ganska uppenbart att du gjort det medvetet. och det är väl inte sånt en drullegaranti egentligen ska täcka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miff0
tar du in den i duschen och säger det till supporten så tycker jag det är ganska uppenbart att du gjort det medvetet. och det är väl inte sånt en drullegaranti egentligen ska täcka..

Precis, det kommer INTE täckas av garantin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Precis, det kommer INTE täckas av garantin.

Så hur gör jag för att få en ny dator då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Det får du inte, varför skulle du få en ny dator hur som helst?

Permalänk
Medlem
Citat:

Enkelt, du ringer dell och beställer en ny dator, de kommer fråga efter ditt visakortsnummer som du sedan uppger, efter några veckor kommer det knacka på din ytterdörr varpå en yngre herre kommer ge dig ett paket.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

ring och säg att den blev stulen så får du betala självrisken på 1,5k så får du en helt ny för samma pris som du köpte din

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Inga raketforskare här inte...

Visa signatur

Intel Core™ 2 Quad Q9650 ,Asus P5Q Deluxe, ,Corsair Dominator TWIN2X PC8500C5D 8GB DDR2,Sapphire Radeon HD 4890 1GB GDDR5,Tagan 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
ring och säg att den blev stulen så får du betala självrisken på 1,5k så får du en helt ny för samma pris som du köpte din

Ja försäkringsbedrägeri är ju inte straffbart eller så.
Sen måste man ha en sådan försäkring som täcker det med.

Permalänk
Hedersmedlem

Försäkringsbedrägeri är oacceptabelt och naturligtvis inget som man ska få hjälp med här på SweClockers. Därför låser jag tråden.

*tråd låst*

DaXia: Se det här som en skarp tillsägelse. Om det händer fler gånger kommer du att bli varnad eller avstängd.