Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
Mjo precis.. Var in på jobbet och kollade..

2,4GHZan finns den att få tag fabriksny i plast fortfarande?
Hittade den hos en av våra underleverantörer men den kommer in i lager igen den 27/2-09 och då kan det väl inte vara plastversionen?

Stod inget om chassit och bilden var den helt svart på, stod inget om bakgrundsbelysning eller något sådant heller så jag blev lite fundersam, men är sjukt sugen på att lägga en beställning..

Så vad tror du? Kan det vara den i plast?
/Marius

2,4GHz-modellen som är svart är den förra high-end Macbooken och den är i plast. Tvivlar dock på att den går att få in ny nu längre.. den är inte heller så jätteintressant med tanke på att det är det rättså mycket långsammare Intel-grafikkortet i den.

Om du köper in den vita plast-Macbooken så se till att det är den som har nVidias 9400M-grafikkort och inte det äldre Intel GMA x3100-kortet. Det är även nyare moderkort, mer minne osv i den vita macbooken med 9400M-grafikkortet.

Hur som helst så skulle jag vilja rekommendera att du ändå funderar på att ta steget upp till den billiga 2,0GHz Aluminium-Macbooken, den är riktigt fin och enligt mig lätt värt ett par tusen extra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Någon som vet något enkelt sätt att ändra tangetbordslayouten? Tänkte främst på dessa tecken: / \ | ( ) [ ] { } De ligger under knapparna 7, 8 och 9. Tycker dessa tecken är bättre placerade i den tangentbordslayout som används i Windows.

Visa signatur

MacBook Pro (Unibody) 2.4 GHz, 2 GB RAM, 250 GB HDD
Nikon D50, Nikkor AF-S DX 18-55/3.5-5.6G ED, Nikkor AF 50/f1.8D, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD Macro 1:2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
2,4GHz-modellen som är svart är den förra high-end Macbooken och den är i plast. Tvivlar dock på att den går att få in ny nu längre.. den är inte heller så jätteintressant med tanke på att det är det rättså mycket långsammare Intel-grafikkortet i den.

Om du köper in den vita plast-Macbooken så se till att det är den som har nVidias 9400M-grafikkort och inte det äldre Intel GMA x3100-kortet. Det är även nyare moderkort, mer minne osv i den vita macbooken med 9400M-grafikkortet.

Hur som helst så skulle jag vilja rekommendera att du ändå funderar på att ta steget upp till den billiga 2,0GHz Aluminium-Macbooken, den är riktigt fin och enligt mig lätt värt ett par tusen extra.

Okej. Den jag tittade på, 2,4GHZan, ifall det är den i Aluminium så kör jag på den, ska ringa till leverantören och fråga det. Får den för runt 13K och då är det ju värt de "lilla" extra det skulle bli.

Annars har du provat Apples avbetalning? Är den räntefri? Hur mycket extra kostar krediten? Har läst lite där men vill gärna ha två källor.

/Marius

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Någon som vet något enkelt sätt att ändra tangetbordslayouten? Tänkte främst på dessa tecken: / \ | ( ) [ ] { } De ligger under knapparna 7, 8 och 9. Tycker dessa tecken är bättre placerade i den tangentbordslayout som används i Windows.

Vet inte om det går att ändra, borde gå om man hittar någon form utav remap-programvara. Rekommenderar dock att du vänjer dig vid det, det är lite lurigt i början men man vänjer sig snabbt och sen tänker man inte på det mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMad
Okej. Den jag tittade på, 2,4GHZan, ifall det är den i Aluminium så kör jag på den, ska ringa till leverantören och fråga det. Får den för runt 13K och då är det ju värt de "lilla" extra det skulle bli.

Annars har du provat Apples avbetalning? Är den räntefri? Hur mycket extra kostar krediten? Har läst lite där men vill gärna ha två källor.

/Marius

Ok, 2.4GHz Alu-modellen är en fin maskin. Lycka till!

Jag har tyvärr inte provat finansieringen, försöker endast köpa saker med pengar som jag redan har.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Vet inte om det går att ändra, borde gå om man hittar någon form utav remap-programvara. Rekommenderar dock att du vänjer dig vid det, det är lite lurigt i början men man vänjer sig snabbt och sen tänker man inte på det mer.

Ok, 2.4GHz Alu-modellen är en fin maskin. Lycka till!

Jag har tyvärr inte provat finansieringen, försöker endast köpa saker med pengar som jag redan har.

Får hoppas det är Alu-modellen bara, då blir jag lycklig
Mjo, jag också.. Däremot kan jag inte använda min HP 2133 (9") mer då jag blir tokless allt..:P
Ska bli pappa någon gång under den här månaden så får lov att göra ett undantag..

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D A
Någon som vet något enkelt sätt att ändra tangetbordslayouten? Tänkte främst på dessa tecken: / \ | ( ) [ ] { } De ligger under knapparna 7, 8 och 9. Tycker dessa tecken är bättre placerade i den tangentbordslayout som används i Windows.

Skriv ett lite program så tränar du in det fort.

Permalänk

Installerade precis Windows Vista via Bootcamp. Valde Vista istället för XP Då jag endast använder Windows för spel och ville ha dx10. Och oj vad positivt överraskad jag blev! Dels så är Vista rappare än någonsin. Ägde innan en Zepto Nox(som jag sedan reklamerade) med ungefär samma spec som min MBP och upplevde att Vista slöade ner datorn ordentligt. Så är inte alls fallet när jag kör vista på min MBP! Dessutom hade jag hört att drivruterna för trackpaden och fläkten skulle vara riktigt dåliga men även det funkar klockrent. Spelade Assasins creed i ett par timmar och datorn blev inte varmare än när jag spelar i OsX. Trackpaden klarar iaf det vikitgaste funktionerna dvs scroll, tap och högerklick. Det enda som inte funka var drivrutinerna för grafikkortet men det vara bara att ladda ner från Nvidias hemsida.

Kan bara säga att jag älskar min MBP mer och mer för varje dag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freppoleppo
Installerade precis Windows Vista via Bootcamp. Valde Vista istället för XP Då jag endast använder Windows för spel och ville ha dx10. Och oj vad positivt överraskad jag blev! Dels så är Vista rappare än någonsin. Ägde innan en Zepto Nox(som jag sedan reklamerade) med ungefär samma spec som min MBP och upplevde att Vista slöade ner datorn ordentligt. Så är inte alls fallet när jag kör vista på min MBP. Dessutom hade jag hört att drivruterna för trackpaden och fläkten skulle vara riktigt dåliga men även det funkar klockrent. Spelade Assasins creed i ett par timmar och datorn blev inte varmare än när jag spelar i OsX. Trackpaden klarar iaf det vikitgaste funktionerna dvs scroll, tap och högerklick. Det enda som inte funka var drivrutinerna för grafikkortet men det vara bara att ladda ner från Nvidias hemsida.

Kan bara säga att jag älskar min MBP mer och mer för varje dag!

Roligt att höra lite postiva överraskningar! Själv kör jag endast Windows XP på min de få gånger jag får för mig att spela något som kräver det.. får leva med 3.25GB minne då jag inte har någon direkt lust att lägga pengar på Vista. Får se vad Windows 7 har att erbjuda sen.

Kan instämma om att Windows fungerar bra, det flyter på bra på min MBP också, touchpaden är väl den som fungerar sämst, inte samma känsla som i OSX och knappen är ganska buggad.. fungerar väl tillräckligt bra dock. Använder hur som helst endast traditionell mus i Windows då jag som sagt endast spelar när jag kör det.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

njae lägga pengar på vista har man ju inte lust med...men det får man nog inte gå in på närmare här;) Skulle egentligen bara tillägga att bakgrundbelysningen på tangentbordet fungerar även den då det verkar vara något folk haft problem med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freppoleppo
njae lägga pengar på vista har man ju inte lust med...men det får man nog inte gå in på närmare här;) Skulle egentligen bara tillägga att bakgrundbelysningen på tangentbordet fungerar även den då det verkar vara något folk haft problem med.

Det fungerar perfekt på min med, lyser fint.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Har precis fått min macbook, eller den kom med TNT i fredags. Hittils måste jag säga att jag är mycket nöjd med min första MAC. Fortfarande lite som jag inte vet/hunnit utforska. Men det kommer förhoppningsvis.

2.0 Unibody modellen är det.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Har precis fått min macbook, eller den kom med TNT i fredags. Hittils måste jag säga att jag är mycket nöjd med min första MAC. Fortfarande lite som jag inte vet/hunnit utforska. Men det kommer förhoppningsvis.

2.0 Unibody modellen är det.

Trevligt att höra! Välkommen till den glada skaran!

Kolla gärna in: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Finns en hel del bra tips på roliga/nyttiga program. Tveka inte att fråga om du undrar något!

PS: För att vara petig så heter det Mac och inte "MAC".

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Trevligt att höra! Välkommen till den glada skaran!

Kolla gärna in: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Finns en hel del bra tips på roliga/nyttiga program. Tveka inte att fråga om du undrar något!

PS: För att vara petig så heter det Mac och inte "MAC".

Tack för tipset Skall kolla in tråden. Angående att jag skrev MAC, så vet jag faktiskt inte varför jag gjorde det ^^

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Tack för tipset Skall kolla in tråden. Angående att jag skrev MAC, så vet jag faktiskt inte varför jag gjorde det ^^

Har du hunnit spela något på din Mac ännu?
Tänkte mest vad den "minasta" macbooken pallar för spel.. Är så sjukt sugen på en själv..

Måste bara få sålt den stationära först.. ;D

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk
Medlem

Folk tänker väl på att PC ska skrivas med versaler och skriver "MAC" på samma vis. Mac är dock inte en förkortning på samma sätt som PC är.

Skitsak egentligen, men det är en sån där grej som retar gallfeber på mac-dårar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delerium
Nu får man nöja sig med att surfa för drar man igång ett spel så vibrerar hela datorn samt att fläkten inte varvar upp ordentligt. Sist jag försökte så hängde den sig. Det är ju inte direkt sånt man vill ska hända efter några månader när man betalt 25.000 för en ny dator.

Hur har det gått med din fläkt? :/

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)